A MotoGP-mezőnynek nincs ideje a pihenésre, a legtöbben – így Talmácsi Gábor is – már a holland futam helyszínéről továbbutaztak az Egyesült Államokba, ezen a hétvégén Laguna Secában folytatódik a vb-sorozat. Ez az egyetlen olyan helyszín, amelyen a két kisebb géposztály versenyzői nem jutnak szerephez – kizárólag a királykategóriában folytatódik a hajsza a pontokért. Az élen tovább fokozódhatnak az izgalmak, mert bár Assenben a pályafutása századik vb-futamgyőzelmét arató Valentino Rossi lépéselőnybe került, azért a vetélytársak kitartóan üldözik.
Ami Talmácsit illeti, egyre jobban kezd összebarátkozni új versenygépével, maga a pálya azonban új lesz neki – még sohasem száguldott Laguna Secában. „Azt mondták a mérnökeim, hogy az amerikai pálya eléggé speciális, azok a beállítási gondok, amelyekkel Assenben küszködtünk, ezen az aszfaltcsíkon még jöbben kijönnek. Ezért is lenne fontos, hogy megoldást találjunk a gondokra. Bízom benne, hogy sikerül, mert a csapatom nagyon profi, intelligens, okos emberek vesznek körül, akik csak átgondolt döntéseket hoznak, nem hamarkodnak el semmit sem. Jó érzés, nagyon nagy megtiszteltetés ilyen emberekkel együtt dolgozni.”
Talmácsi legutóbb a rajtjára alapozott – s be is jött a taktikája, négy vetélytársát is maga mögött hagyta az indulás után, úgyhogy erre most is építhet.
„A MotoGP-gépek rajtprogram segítségével indulnak, ez azt jelenti, hogy valójában kétszer kell visszahúzni a kuplungot a startnál, mert különben hanyatt vág a motor. Persze nem ilyen egyszerű, körülbelül húsz percig tartana, ha megpróbálnám részletesen elmagyarázni a különböző gombkombinációkat és magát a procedúrát, de a lényeg, hogy sikerült ráéreznem a rajtolásra.”
Talmácsi azt is elárulta, a MotoGP-ben jobban vigyáznak egymásra a versenyzők, mint a kisebb kategóriákban, az előzéseknél nem mennek bele rizikós helyzetekbe – tisztelik egymást és a sebességet. Háromszáz fölötti tempónál ugyanis egy sima elcsúszás is jóval veszélyesebb, mint mondjuk 180 km/órás sebességnél…