Férfias pályák voltak, ami azt jelenti, hogy bátrak előnyben. A mezőny eszelős tempót diktált, ebből adódóan látványos ugrásokat és leérkezéseket, illetve rövid féktávokat láthatott a közönség a Gyula környéki tereprali ob-futam második napján.
Szalay Balázs biztonságos, ám nagyon gyors tempót diktált, s egész nap fülig ért a szája – pontosabban csak fülig ért volna, ha nem kellett volna attól tartania, hogy szilikózist kap, ugyanis mindkét szombati pályában volt egy úgynevezett körszakasz, amelyen óhatatlanul utolérték egymást a versenyzők – s akkor bizony a hátul jövők (s ők nem feltétlenül a lassúbbak voltak) nyelték a port rendesen. Nem volt olyan páros, amely ne panaszkodott volna erre, de hát ez is a sportág szépségei és kiszámíthatatlanságai közé tartozik.
A lényeg: Szalay 52 másodperces előnyt kovácsolt a nap végére. S hogy mire elég ez?
„A záró napon elsőként rajtolok, s ez biztosan segít majd abban, hogy kevesebb autót érjek utol a körszakaszokon – mondta Szalay. – Bízom benne, hogy ezáltal megtartom, sőt növelni tudom az előnyömet.”
Ami a mögötte jövőket illeti, négyen vannak három percen, vagyis lőtávolon belül, de a terepraliban még a nagyobb hátrány sem ledolgozhatatlan. Elég egy eltévedés vagy egy defekt, és máris kész a baj. Persze ezzel előre senki sem számol, egyelőre mindenki azon „agyal”, miként dolgozhatná le a hátrányát.
A legjobb esélye erre a cseh Zdenek Porízeknek van, akinek hátránya kevesebb mint egy perc, a végsebessége viszont 192 kilométer, ami önbizalmat adhat neki.
A képzeletbeli dobogó harmadik fokán a szakaszgyőzelemmel is büszkélkedő Korda Erik tanyázik, aki úgy értékelt: „Jó volt a tempó, a pálya, a ritmus, csak nagy volt a por…” No igen, a visszatérő probléma.
Ami a címvédő Palik Lászlót illeti, ő egyedi problémával is küszködött: reggel 19-re lapot húzott, és nem jött be.
Szemerkélt az eső, félő volt, hogy leszakad az ég, de végül semmi sem történt, Palik pedig sárgumival csúszkálta végig az első két szakaszt, mintha jégen ment volna. A negyedik helyről várja a záró napot.
Eredmények a 17. oldalon