Michelisz Norbert a hét végén kiváló autóversenyzőkkel mérhette össze gyorsaságát, a túraautó-vb mezőnyének tagja a volt Formula–1-es pilóták közül többek között Alessandro Zanardi, Nicola Larini és Gabriele Tarquini. S hogy miként kapta ezt a remek lehetőséget a magyar pilóta? A legutóbbi Seat León Európa-kupa-futamon a két verseny összesített eredménye alapján ő volt a legeredményesebb (egy győzelem, egy 7. hely), így utazhat Brands Hatchre. S hogy a Seat Sport egyébként is különleges figyelemben részesíti, arra nem kell jobb bizonyíték, mint hogy a Brands Hatch-i vb-futam előtt meghívták egy portói tesztre.
„Harminchét fok volt kint, az autóban ötven körül, de semmiért sem cseréltem volna el ezt a lehetőséget. Először négy-öt köröket mentem, hogy megtanuljam a pályát, azután elkezdtük rám állítani az autót. Jó érzés volt, az pedig jó hír, hogy az idén megkapom az összes új fejlesztést, teljesen olyan lesz a versenygépem, mint a többieké” – mondta Michelisz, aki nem alaptalanul érzi a bizalmat. A gyári színekben versenyző Tom Coronell mérnöke foglalkozott vele, s utóbb bevallotta, szeretett a magyar versenyzővel dolgozni, mert ritkán találkozik olyan pilótával, aki ennyire precízen el tudja mondani, mit vár az autótól, min kellene változtatni.
A csapat szeretett volna tisztán látni, tudni akarta, Michelisz hogyan képes együttműködni egy profi mérnökkel, ki tudja-e hozni magából és az autóból a maximumot. Nem vallott szégyent: a mérnökök szerint ezen a pályán ezzel az autóval még senki sem futott olyan jó köridőt, mint ő.
„Úgy érzem, kihoztam magamból a maxumimot, úgyhogy nyugodt vagyok, ennél többet ugyanis semmiképpen sem tehettem volna – folytatta Michelisz, akinek nem lesz könnyű dolga a hétvégén, ugyanis a vb-vel párhuzamosan zajló Európa-kupában is indul, úgyhogy egyik autóból ül majd a másikba. – Biztos nem lesz egyszerű azonnal átállni egyik autóról a másikra, de mindkét sorozatban mennem kell, hiszen az Európa-kupa összetettjében a második helyen állok, év végén pedig eggyel előrébb szeretnék lenni, úgyhogy nem fér bele a kihagyás. A pályát szeretem, régi vágású, »bevállalós« angol aszfaltcsík, amelyen alig van egyenes szakasz, még a célegyenes is kanyar… Jó, hogy éppen itt kaptam meg a lehetőséget, hogy indulhassak a vébén.”
Michelisz az időmérésen az első tíz-tizenkét pilóta közé szeretne kerülni, a vb-futamon pedig, ha lehet, pontot szerezni – azaz a legjobb nyolc közé jutni. Azt mondja, a teszt tapasztalatai alapján ezek nem irreális célok.