Le a kalappal a rajtelsők előtt. S nemcsak azért, mert a szombati időmérésen senki sem volt gyorsabb náluk, hanem azért is, mert pokoli időjárásban érték el remek eredményüket. A Sachsenringen ugyanis a tréningek alatt ömlött az eső – ezután az is csoda volt, ha valaki nem esett el.
Szóval az edzéselsők: a 125 köbcentis kategóriában Julián Simón az idén negyedszer volt az időmérés legjobbja, egyszersmind az első spanyol rajtelső a Sachsenring nyolcadliteres történetében. A 250-ben Marco Simoncelli már tavaly sem talált itt legyőzőre a kvalifikációban, ráadásul olyan időt motorozott, amellyel a MotoGP-géposztályban a második helyről indulhatna.
„A nagy motorokkal nehezebb menni ezekben a szűk kanyarokban, ezért olyan kicsik az időbeli különbségek – adta meg a magyarázatot a furcsa jelenségre Talmácsi. – Igaz, a mi gépeink a nagyobb felület miatt jobban tapadnak, de sokkal nehezebb velük fordulni.”
Ami Talmácsit illeti, ő a 16., az utolsó előtti pozícióból indul a viadalon – Toni Eliast előzte meg. A magyar pilóta most először ment királykategóriás géppel szakadó esőben, úgyhogy számára ez is újdonságot jelentett. Ennek ellenére gyorsan alkalmazkodott a körülményekhez, az edzés jó részében a középmezőnyben tanyázott, a végén azonban az ellenfelek többet tudtak gyorsulni, mint ő.
„Elsőre nagyon fura volt vízen menni ezzel a motorral, de azért élveztem – mondta Talma. – Az időmérő jól kezdődött, tartani tudtam a lépést a többiekkel, de a végére sajnos megint visszaestem. Hogy ennek mi az oka? Folyamatosan változtattunk a motoron, és sajnos rossz irányba. Pedig egyáltalán nem fáradtam el, az utolsó körökben is elszánt voltam, átharaptam volna a vasat is.”
Talma tehát összességében pozitívan értékelte a hétvége eddigi történéseit, s bár egyelőre nem tudja, mi lenne neki jobb, ha esne vasárnap, vagy ha nem (a hozzáértők napos időt jósolnak) – bizakodó a versennyel kapcsolatban.
„Voltak biztató felvillanások, most már csak a versenyen kellene csodát tennem” – mondta Talmácsi.
Ami az élmezőnyt illeti: Rossi sokadszorra mutatta meg, hogy ő minden idők egyik legnagyobbja. Miközben a kategóriában nagyon nagy volt a csillaghullás (Marco Melandri, Randy de Puniet, Tony Elias, Alex De Angelis, Loris Capirossi, Nicky Hayden és Niccolo Canepa is elesett), Rossi begyűjtötte pályafutása 55. pole pozícióját.
Pedig sokáig úgy tűnt, Jorge Lorenzót senki sem foghatja meg. A nyolcszoros világbajnok olasz azonban a tréning végén megvillant, és fölényesen megnyerte az edzést. Ez egyben azt is jelenti, hogy Rossi hosszú rossz sorozatnak vetett véget, ugyanis bár 1999-ben a 250-ben már indult az élről a Sachsenringen, királykategóriás pályafutása során (2000 és 2008 között) egyszer sem. Eddig.
A 250-es géposztályban a magyar, illetve magyar érdekeltségű versenyzőknek ezúttal nem ment úgy, ahogy szokott: Mattia Pasini a hatodik (bár ez egyáltalán nem rossz helyezés), a Balatonring Team színeiben száguldó Aleix Espargaró a kilencedik, míg a beállításokkal küszködő Tóth Imre a 19. pozícióból indul a sachsenringi viadalon.