Michelisz Norbert érdekes Brands Hatch-i hétvégén van túl – egyrészt a Seat León Európa-kupa összetettjében egy győzelemmel és egy harmadik hellyel átvette a vezetést (!), másrészt szerzett egy pontot a túraautó-világbajnokságon, mert a versenyben a privát csapatok pilótái közül ő futotta a leggyorsabb kört.
De ne szaladjunk ennyire előre! Michelisz, ugye, szombaton önhibáján kívül esett ki a világbajnoki futamon, elkerült egy ütközést, defektet kapott, majd pedig tehetetlenül nekisodródott Yvan Müller autójának. Vasárnap sem volt nagyobb szerencséje – akkor meg a biztonsági autó mögött fékezett le ijedtében az előtte száguldó autó, Michelisz nekicsúszott, autóján szétnyílt a felni, s kivágta a kereket…
Bárkivel megtörténik az ilyesmi – de miért épp vele történt?! Miért vele, aki hatalmas küzdelemben harcolta ki a vb-részvétel jogát (ő volt a legeredményesebb az egyik Ek-hétvégén), s annyira szeretett volna bizonyítani?!
A magyar pilóta azzal vigasztalódhat, hogy fő sorozatában, a Seat León Európa-kupában viszont ezúttal is hódított: a szombati győzelme után vasárnap harmadikként intették le a kockás zászlóval. A nyolcadik helyről rajtolt (az előző napi futam első nyolc helyezettje fordított sorrendben áll fel a rajtrácsra), s az első hat pilóta úgy esett be az első kanyarba, hogy biztosra lehetett venni a balesetet. Michelisz sem kerülhette el a sorsát, a kavicságyba sodródott, s a huszadik helyről kezdhette meg a felzárkózást. Egyszerűen hihetetlen, hogy milyen előzéseket produkált – a vége dobogós helyezés (ennek elérésében sokat segített a csapattárs Larini „hátvédmunkája” is) s az, hogy a Zengő Motorsport fiatal pilótája átvette a vezetést az összetett pontversenyben.