RenaultRenault
7 Fernando Alonso (spanyol, 27)
8 Nelsinho Piquet (brazil, 23)
Fernando Alonso a Német Nagydíjon a verseny leggyorsabb körét futotta, és ettől felbuzdulva tett nyilatkozatában azt sem tartotta kizárhatónak, hogy dobogóra áll a Magyar Nagydíjon. Csakhogy a Hungaroringen várhatóan sokkal nagyobb ellenállásba ütközik a 2003-as mogyoródi futam győztese, mint az Eifel-hegységben, ahol a McLaren nem tudta kihozni autójából a maximumot, a Toyota és a Brawn pedig a hűvös idővel küzdött. Alonsóval persze mindenhol számolni kell, éppen a spanyol képességei miatt nem szabad leírni a tavalyi idény végén elképesztő módon feltámadó csapatot, amely a Német Nagydíj hétvégéjén talán kiismerte legutóbbi fejlesztéseit, amelyeket jól alkalmazva meglepetést szerezhet a Magyar GP-n. A másik autóban a 24. születésnapját szombaton ünneplő Nelsinho Piquet talán az utolsó esélyt kapja meg a bizonyításra.
Forró aszfalton 3
Lassú pályán 3
A legutóbbi hetek formája 4
Fejlesztések a Hungaroringre 3
A pilóták magyarországi formája 4
Összesen 17
Toyota
9 Jarno Trulli (olasz, 35)
10 Timo Glock (német, 27)
A forró Bahreini Nagydíjon az első sorból rajtolt a két Toyota, a Hungaroringhez leginkább hasonlító monacói pályán viszont a piros-fehér négykerekűek voltak a leglassúbbak. Nehéz megjósolni, hogy ezen a hétvégén Bahreint vagy Monte-Carlót idézi-e majd a Jarno Trulli, Timo Glock páros, de valószínűbb, hogy a mezőny első felében lesz a duó. Glock tavaly végig az élmezőnyhöz tartozott, az idény legjobb eredményét elérve második lett a futamon, neki nagyon fekszik a pálya. Trulli inkább a melegben bízik, ettől reméli, hogy csapata elmozdul a Renault mellől, és visszakerül a Ferrari, a Williams és a McLaren elé az erősorrendben. Ehhez azonban a forró aszfalt önmagában nem elég, olyan fejlesztésekre is szükség van, amelyek nemcsak szinten tartják a csapatot, hanem előre is lendítik.
Forró aszfalton 5
Lassú pályán 2
A legutóbbi hetek formája 3
Fejlesztések a Hungaroringre 3
A pilóták magyarországi formája 4
Összesen 17
Toro Rosso
11 Jaime Alguersuari (spanyol, 19)
12 Sébastien Buemi (svájci, 20)
A Toro Rosso a tavalyi remeklése után az idei Német Nagydíjon visszakerült a mezőny legvégére. Ennek eredménye is, hogy a régóta panaszkodó, ezzel a csapaton belüli hangulatot romboló Sébastien Bourdais-tól megváltak, és Sébastien Buemi mellé egy másik fiatal versenyzőt szerződtettek Jaime Alguersuari személyében. Ennek következtében két olyan pilóta indul a Magyar GP-n, aki még nem vezetett F1-es autót a mogyoródi aszfaltcsíkon, igaz, a spanyol június közepén, a Renault-világsorozat keretében autózott itt egy hétvégén (Buemi GP2-esként ismerte meg a pályát, sőt a tavalyi hétvégén megnyerte a vasárnapi sprintfutamot). A gárda most kapja meg azt az aerodinamikai csomagot, amelynek része a dupla lemezes diffúzor (a mezőnyben utolsóként veti be az olasz kiscsapat), de csodát így sem lehet várni az istállótól.
Forró aszfalton 2
Lassú pályán 3
A legutóbbi hetek formája 1
Fejlesztések a Hungaroringre 5
A pilóták magyarországi formája 2
Összesen 13
Red Bull
14 Mark Webber (ausztrál, 32)
15 Sebastian Vettel (német, 22)
Majd most kiderül, mennyire váltak be a Red Bull Angliában bevezetett fejlesztései, és mennyire köszönhette az istálló a hűvös időjárásnak is kettős győzelmeit a legutóbbi két versenyen. Vettel és Webber Silverstone-ban és a Nürburgringen annyira meggyőző teljesítményt nyújtott, hogy nemcsak a szurkolók, hanem a szakemberek többsége is elkönyvelte a Brawn hanyatlását. A meleg időben azonban megint fordulhat a kocka, ám ha a Red Bull a kánikulában is tartani tudja kiváló formáját (bár a legfrissebb jelentések szerint szombaton és vasárnap 30 fok alatt marad a hőmérséklet), igazat kell adni azoknak, akik szerint Webber és Vettel veszélyes lehet Buttonra a végelszámolásánál. A csapat két pilótája közül egyik sem itt futotta élete versenyét, Webber még 2003-ban jegyezte legjobb eredményeit egy harmadik rajthellyel és a futamon megszerzett hatodik pozícióval. Az egyéni rekord megdöntése kötelező feladat, az újabb kettős diadal viszont bravúr lenne.
Forró aszfalton 5
Lassú pályán 4
A legutóbbi hetek formája 5
Fejlesztések a Hungaroringre 4
A pilóták magyarországi formája 3
Összesen 21
Williams
16 Nico Rosberg (német, 24)
17 Nakadzsima Kazuki (japán, 24)
Talán a legkiegyensúlyozottabb csapat a Williams, amely hidegben, melegben, lassú vagy gyors pályán, szárazon és esőben is ugyanazt a teljesítményt nyújtja. Nico Rosberg az eddigi kilenc versenyből héten szerzett pontot, ennél jobb mutatója csak a Brawn két versenyzőjének van. Ám a német pilóta teljesítménye folyamatosan javul, a legutóbbi öt versenyen sorrendben nyolcadik, hatodik, ötödik, ötödik, negyedik lett. Rosberg kihasználja, hogy csapata az idei évad aerodinamikai szabályait megértve fejlesztések terén tartani tudja a lépést a legjobbakkal is, igaz, ez csak arra elég, hogy állandósítsa a különbséget az élboly és maga között. Az autó megértésére bizonyíték, hogy a csapat lemondott a könnyű autós péntekekről, így Rosberget már nem igen fogjuk látni a szabadedzések eredménylistájának élén. Teljesítményét látva elképesztő, hogy Nakadzsima Kazuki még pont nélkül áll, a japán versenyző ebből a szempontból a szezon legnagyobb csalódását jelenti.
Forró aszfalton 4
Lassú pályán 4
A legutóbbi hetek formája 4
Fejlesztések a Hungaroringre 4
A pilóták magyarországi formája 3
Összesen 19
Force India
20 Adrian Sutil (német, 26)
21 Giancarlo Fisichella (olasz, 36)
Az istálló a nyár elején önmagához mérten óriási lépéseket tett fejlesztéseivel, és ezt olyan remek ütemben hajtotta végre a többi középcsapathoz képest, hogy Silverstone-ban és a Nürburgringen is esélye nyílt a pontszerzésre. Csakhogy az F1 folyamatosan fejlődő mezőnyében talán ez a lehetőség el is úszott, hiszen a többiek kapaszkodnak, a Toro Rosso pedig egyenesen megtáltosodhat legújabb elemeitől. Sutil és Fisichella még nem tett csodát a Hungaroringen, a Force India első pontszerzésére hajtó kettőstől a nyolcba kerülés is az lenne.
Forró aszfalton 2
Lassú pályán 3
A legutóbbi hetek formája 4
Fejlesztések a Hungaroringre 3
A pilóták magyarországi formája 3
Összesen 15
Brawn
22 Jenson Button (brit, 29)
23 Rubens Barrichello (brazil, 37)
A csapat az idény előtt, még Hondaként, a Hungaroringen aratta egyetlen győzelmét Button révén. Barrichello a ferraris éveiben rendszeres látogatója volt a dobogónak: 2002-ben nyert, és még kétszer lett második. A legutóbbi két szezon gyengélkedése után 2009-ben minden képzeletet felülmúlt a csapat idénykezdete, igaz, győznie csak Buttonnak sikerült – hatszor is. A legutóbbi két versenyen a Red Bull javulása és a rossz idő miatt is vesztesként távozott Ross Brawn csapata, amely a hőségben visszanyerheti sikeres formáját. Az istálló az idei vb-cím érdekében a következő év költségvetését megnyesve csoportosított át nagyobb összeget, mert tartani akarja a lépést riválisával. Egyesek szerint ez sem lesz elég, a Honda által hagyott „útravalót” ugyanis felélte a csapat, s mivel nem szerzett még főszponzort, nincsenek meg a feltételei ahhoz, hogy megnyerje a vb-t. A Hungaroringen viszont a meleg idő miatt Button a fő esélyes, hiszen nem lesznek gondjai a gumik felmelegítésével, s a remekül beállított Brawn-Mercedes hibátlan autóvezetésével megismételheti három évvel ezelőtti sikerét.
Forró aszfalton 5
Lassú pályán 5
A legutóbbi hetek formája 3
Fejlesztések a Hungaroringre 5
A pilóták magyarországi formája 4
Összesen 22