Az elmúlt két Magyar Nagydíj végkimenetelét tekintve papírforma-eredmény született a pénteki szabadedzéseken: délelőtt a tavalyi győztes Heikki Kovalainen, délután a vb-címvédő, a futamot két éve megnyerő Lewis Hamilton volt a leggyorsabb. Mintha visszaugrottunk volna egy évet az időben – a két versenyző akkor kisajátította az első rajtsort. Az idén viszont Hamilton a 11., Kovalainen a 13. a vb-pontversenyben, azaz meglepőnek is nevezhető a pénteki eredmény.
Az autókba töltött üzemanyag mennyiségét nem tudjuk, ezért nem lehet messzemenő következtetéseket levonni az eredményekből, de igazolódni látszik az a feltevés, hogy az idén többen esélyesek a futamgyőzelemre, mint a korábbi években. Ezt támasztja alá, hogy a Toro Rosso két pilótáját leszámítva egy másodpercen belül volt a teljes mezőny. A Ferrari (az autójával küszködő, egyszer kicsúszó Felipe Massa gyengébb eredménye ellenére), a Williams és az előző két futamon kettős győzelmet arató Red Bull is versenyképesnek tűnik, akárcsak a Toyota, amely Jarno Trulli autójának meghibásodásával is megbirkózott a délutáni tréningen. Az elképesztő gyorsasággal fejlődő McLarennél Hamilton már a Nürburgringen használta a csapat fejlesztéseit, amelyeket most már Kovalainen is megkapott, és amelyeknek köszönhetően nemcsak a hűvös, hanem a melegebb aszfalton is versenyképessé váltak az „ezüstnyilak”.
A gumik felmelegítése kulcskérdés az idén, a 38-43 fokos aszfalton ez senkinek sem okozott különösebb problémát. A délutáni eredmények alapján a szuperlágy gumi a gyorsabb, az időmérőn minden bizonnyal ez lesz a kedvezőbb választás – ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy Kovalainen mindkét tréningen a lágy keverékkel érte el legjobb eredményét. A Bridgestone mérnökei szerint vasárnap lesz olyan állapotban a pálya, hogy már valóban érdemes lesz a „keményebbik” keveréket használni.
A Brawn az edzés elején szokásához híven szenvedett a koszos aszfalton, a kanyarokban Jenson Button és Rubens Barrichello rengeteget csúszkált, de ahogy tisztult az ideális ív, és ezzel együtt nőtt a tapadás, úgy zárkózott fel az élmezőnyre a vb-éllovas csapat párosa. A Brawn várhatóan a szombati időmérőn, illetve a vasárnapi versenyen mutatja majd meg az igazi erejét, és ebben reménykedik a pénteket a 12. helyen záró Fernando Alonso is.
Ami a pályán kívül történteket illeti, Barrichello elismerte, hogy néha megfordul a fejében a visszavonulás gondolata. Mint mondta, 95 százalékában folytatni akarja, de a másik öt százalékban egyre hangosabban kérdezi, miért van szüksége az F1-re 37 évesen? Barrichello helyére korábbi pletykák szerint az Alonso állítólagos érkezése miatt a Ferraritól távozó Kimi Räikkönen pályázik a legnagyobb eséllyel.
Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke elárulta, még nem döntött Kovalainen jövőjéről, miközben Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója egy német pilóta szerződtetéséről beszélt. Nico Rosberg elmondta: a Williams mellett a McLaren és a BMW ajánlata mozgatta meg a fantáziáját.