A vállalat sajtóközleménye szerint ez a szám 14 százalékos növekedést jelent az előző évadhoz képest, ami a rekordszintű kereskedelmi (4.4 milliárd euró) és mérkőzésnapi (1.9 milliárd euró) bevételeknek köszönhető.
A húsz legnagyobb árbevételű klub átlagosan 500 millió euró feletti bevételt ért el, amiből a kereskedelmi bevételek 222 millió eurót (42 százalék), a közvetítési bevételek 213 millió eurót (40 százalék), a mérkőzésnapi bevételek 92 millió eurót (18 százalék) tettek ki.
A Real Madrid visszatért a bevételi ranglista élére (831 millió euró), második a Manchester City (826 millió euró), harmadik a Paris Saint-Germain (802 millió euró), negyedik a Barcelona (800 millió euró), ötödik a Manchester United (746 millió euró).
Az elemzés szerint a mérkőzésnapi bevételek növekedése főleg a szurkolók helyszíni meccsnézés iránti magas igényének köszönhető, hiszen a koronavírus-járvány miatti összes korlátozás megszűnt, és a stadionok újra teljes kapacitással üzemeltek Európa-szerte a 2022–2023-as szezonban. Ugyanakkor a klubok közvetítési bevételeit csak szerény, ötszázalékos növekedés jellemezte, ami a korábban megegyezett, fix helyi közvetítési ciklusoknak köszönhető.
A kereskedelmi bevételek jelentették a legnagyobb forrást a klubok számára, ez főként a megnövekedett kiskereskedelmi értékesítésnek, a mérkőzésnapon kívüli eseményekből származó bevételeknek és a világjárvány által érintett támogatói bevételek visszatérésének volt köszönhető.
Pádár Péter, a Deloitte sporttanácsadási csoportjának vezetője elmondta: mivel a klubok nem támaszkodhatnak a közvetítési bevételek exponenciális növekedésére, egyre inkább kereskedelmi fókuszú üzleti modellt kell kialakítaniuk a növekedés érdekében. Ez magába foglalja új termékek fejlesztését, vagy olyan nem mérkőzésnapi eseményeket, mint például koncertek szervezése, hogy új bevételeket teremtsenek.
Az európai kupaporondon való részvétel jelentős hatással van a pénzügyi bevételekre. Ezt alátámasztja a Ferencváros részvétele évről évre az európai kupasorozatokban, aminek köszönhetően a 2022–2023-as idényben 9.48 millió euró bevételt sikerült elérnie.
A női labdarúgóklubok között a Barcelona áll a 2022–2023-as rangsor élén 13.4 millió eurós bevétellel, ami éves összehasonlításban 74 százalékos növekedést jelent. A Manchester United megtartotta második helyét 8 millió eurós bevétellel. A Real Madrid feljött a harmadik helyre 7.4 millió eurós bevétellel, ami nagyon erőteljes, 416 százalékos növekedést jelentett az előző esztendőhöz képest.