Furcsa kommunikációs megoldással ér el óriási közönséget a paralimpia TikTok-oldala

DOMONKOS BÁLINTDOMONKOS BÁLINT
Vágólapra másolva!
2024.08.28. 14:53
Furcsa kommunikációs stratégiát választottak a paralimpia szervezői (Fotó: Getty Images)
A megnyitóval elkezdődik szerdán Párizsban a paralimpia. A fogyatékos sportolók seregszemléje és az arról szóló tartalmak óriási közönséghez jutottak el TikTokon és ezt a szervezők egy furcsa, kissé ellentmondásos kommunikációs stratégiával érték el.

Noha még el sem kezdődött az esemény, a TikTokon már hetek óta szembejöhetnek az erről szóló, megosztó tartalmak.

A kommunikációs munkatársak elsőre furcsának, ellentmondásosnak tűnő stratégiát találtak ki és számos bakit vagy vicces jelenetet tettek közzé oldalukon.

@paralympics When you realise the Paralympics begin in 2 days 😱🎉 #Paralympics ♬ original sound - Andy Arthur Smith
@paralympics

It’s all in the finish 💥

♬ original sound - paralympics

Bár többen kritizálták, rengetegen dicsérték is ezt a fajta kommunikációt a kommentszekcióban. A Sportico például azt írja, hogy a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság (IPC) nemrég megállapodást kötött a TikTokkal, amely exkluzív tartalmakat tesz közzé a platformon, ennek köszönhetően például sportágspecifikus bemutatók mellett pénzt tudunk adományozni a parasportfejlesztési programokra.

A honlap részletezte, hogy a paralimpia szervezői az előző játékok után felismerték, hogy a parasportban gyakran előforduló inspiráló pillanatok a hagyományos tartalmak mellett nem fognak feltűnni, ezért a TikTok-trendekre és a humorra támaszkodva dolgozták ki stratégiájukat, amelynek rövid idő alatt is látványos hatása volt, hiszen az ilyen típusú tartalmakat jellemzően legalább egymillióan tekintik meg, de az egyik kitűzött tartalom már 41 millió megtekintésnél jár, a hivatalos oldalnak pedig már 4.5 millió követője és 172 millió kedvelése van – a követők száma több, mint Instagramon, Facebookon, X-en és YouTube-on együttvéve, a TikTok-oldalnak pedig több követője van, mint a nagyobb sportmárkáknak, néhány NFL- vagy NHL-csapatnak.

„Amit TikTokon közzéteszünk, az nagyon eltér attól, amit LinkedIn-en teszünk közzé” – hangsúlyozta Craig Spence, a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság kommunikációs igazgatója.

„A paralimpiai mozgalom a határok feszegetésével jutott el oda, ahol ma tart. Tudjuk, hogy a tartalom egy része esetén vékony határvonalon lépkedünk” – magyarázta Spence, kiemelve, hogy csak egy posztot távolítottak el a sportoló kérésére, a többi videót közzététel előtt jellemzően fogyatékos paralimpiai stábtagokkal egyeztetik.

„Nem szabad különbséget tenni a sportolókkal való bánásmódban, legyen szó olimpikonról, egészséges vagy fogyatékos sportolóról” – mondta még tavaly Spence, akit több kritika is ért a stratégia miatt, miközben más sportszervezetek megkeresték a Nemzetközi Paralimpiai Bizottságot, hogy tippeket kérjenek a TikTok-stratégiájuk kialakításához.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik