Loeb világbajnok, Grönholm nyerte a Japán-ralit

HARANGI LÁSZLÓHARANGI LÁSZLÓ
Vágólapra másolva!
2005.10.02. 09:28
Címkék
Sébastien Loeb másodikként ért célba a 2005-ös Japán-ralin, ezzel második világbajnoki címét ünnepelheti, mivel a vb-pontversenyben már nem hozhatja be senki. A futamot Marcus Grönholm nyerte, a végig nyomás alatt lévő Petter Solberg ugyanis az utolsó pár kilométeren hibázott, és kiesett a versenyből. Remek eredményt ért el az ifjú ausztrál, Chris Atkinson, aki a harmadik dobogós helyet szerezte meg.
Marcus Grönholm a vb-ezüstért hajt
Marcus Grönholm a vb-ezüstért hajt


A Mitsubishi a folytatásában sem örülhetett, ugyanis az olasz Gigi Galli, aki addig negyedik volt, jó öt percet veszített azzal, hogy tönkrement a hátsó felfüggesztése. A japán csapat totális katasztrófájának Atkinson és Duval örülhetett, akik mindketten előreléptek az összetettben.

A japán csapatok katasztrófája nem ért véget: a Subaru következett. A huszonötödik szakaszon a végig nyomás alatt tartott Petter Solberg hibázott, és pár kilométerrel a célvonal előtt úgy összetörte az Impreza WRC-jét, hogy kiesett a versenyből. Ezzel a norvég utoljára márciusban, Mexikóban tudott futamot nyerni.

A folytatásban már nem történt több galiba, és a sorrend sem változott. Marcus Grönholm végig jól autózott, Solberg kiesésével ő nyerte a futamot. A kétszeres világbajnok finnek ez a győzelem már csak eszmei értékű, no meg jó ajánlólevél következő csapatához, mivel a Peugeot év végén kivonul a WRC-ből.

Sébastien Loeb végig visszafogottan versenyzett, a biztos eredményre törekedve. Mindennek köszönhetően ugyan tetemes hátránnyal, de Solberg hibája miatt a második helyen ért célba, ami azt jelenti, hogy a francia sztár megszerezte második világbajnoki címét. A Citroën pilótája egész évben keményen harcolt ezért az eredményért, amit mi sem bizonyít jobban, mintsem, hogy tizenhárom futamból nyolcat megnyert, kettőn dobogós lett, egy futamon harmadik helyen végzett, Mexikóban a negyedik pozíciót szerezte meg, és csupán egy alkalommal nem gyűjtött pontot, Svédországban; amikor kiesett a versenyből.

Élete legjobb eredményét könyvelheti el a fiatal ausztrál versenyző, Chris Atkinson, aki a dobogós, harmadik helyet szerezte meg. Ha a jövőben is sikerül egy-két ilyen eredményt felmutatnia, valószínűleg biztos marad a helye a Subarunál, a csapat ugyanis bevallottan nem akar még egy szupersztárt, elégedett a jelenlegi versenyzőstratégiával.

A negyedik a belga Francois Duval lett, akire büszke lehet a Citroën, a fiatal pilóta teljesíti a megbeszélteket - pontokat szerez. A Japán-rali eredményeivel lassan a gyártók versenyében is eldől a harc, a Peugeot összességében ugyanis nem bírt lépést tartani a Citroënnel.

Az ötödik helyen Harri Rovanperä végzett, aki teljesítményéhez mérten ugyan jobb pozíciót érdemelt volna, de csapatánál, a Mitsubishinél ezzel is elégedettek. Hatodik és hetedik helyen ért célba a két fordos, Gardemeister és Kresta, akiknek hála nem szakadt meg az angol együttes pontszerző sorozata: zsinórban már több mint félszázszor értek be az első nyolc hely valamelyikén. A Markko Märtint helyettesítő Daniel Carlsson is pontot szerzett a Peugeot csapatának, a fiatal svéd a nyolcadik lett.

A rali-világbajnokság naptárában a soron következő futam a Korzika-rali, így a WRC mezőnye Franciaországa látogat majd. Az ebben az évben október 21-23. között rendezendő futamon Sébastien Loeb mindenáron nyerni szeretne, elmondása szerint ez a kedvenc ralija. A francia pilótának minden esélye meg lesz a győzelemre, hiszen remekül megy neki aszfalton, és mivel megszerezte második világbajnoki címét, immáron nyomás sincs rajta. Korzikán tavaly egyébként Markko Märtin diadalmaskodott.

2. Japán rali: végeredmény (26 szakasz, 350,18 versenykilométer) - élcsoport:
1. Marcus Grönholm (finn, Peugeot 307 WRC) 3:25:32,0 óra
2. Sébastien Loeb (francia, Citroën Xsara WRC) + 1:22,1 perc
3. Chris Atkinson (ausztrál, Subaru Impreza WRC) + 2:40,0 perc
4. Francois Duval (belga, Citroën Xsara WRC) + 2:59,4 perc
5. Harri Rovanperä (finn, Mitsubishi Lancer WRC) + 3:59,8 perc
6. Toni Gardemeister (finn, Ford Focus WRC) + 4:32,3 perc
7. Roman Kresta (cseh, Ford Focus WRC) + 5:32,0 perc
8. Daniel Carlsson (svéd, Peugeot 307 WRC) + 6:39,1 perc
A vb-pontverseny élcsoportja, pilóták:
1. Sebatien Loeb Citroën Xsara WRC 107 pont (már világbajnok)
2. Marcus Grönholm Peugeot 307 WRC 71
3. Petter Solberg Subaru Impreza WRC 65
4. Markko Märtin Peugeot 307 WRC 53
5. Gardemeister Ford Focus WRC 50
6. Rovanperä Mitsubishi Lancer WRC 31
7. Duval Citroën Xsara WRC 29
8. Kresta Ford Focus WRC 18
Stohl Citroën Xsara WRC 16
10. Sainz Citroën Xsara WRC 11
11. Galli Mitsubishi Lancer WRC 10
12. H. Solberg Ford Focus WRC 9
A világbajnokság állása - konstruktőrök:
1. Citroën 150 pont
2. Peugeot 128 pont
3. Ford 82 pont
4. Subaru 79 pont
5. Mitsubishi 58 pont
6. Skoda 12 pont
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik