Sébastien Loeb másodikként ért célba a 2005-ös Japán-ralin, ezzel második világbajnoki címét ünnepelheti, mivel a vb-pontversenyben már nem hozhatja be senki. A futamot Marcus Grönholm nyerte, a végig nyomás alatt lévő Petter Solberg ugyanis az utolsó pár kilométeren hibázott, és kiesett a versenyből. Remek eredményt ért el az ifjú ausztrál, Chris Atkinson, aki a harmadik dobogós helyet szerezte meg.
A Mitsubishi a folytatásában sem örülhetett, ugyanis az olasz Gigi Galli, aki addig negyedik volt, jó öt percet veszített azzal, hogy tönkrement a hátsó felfüggesztése. A japán csapat totális katasztrófájának Atkinson és Duval örülhetett, akik mindketten előreléptek az összetettben.
A japán csapatok katasztrófája nem ért véget: a Subaru következett. A huszonötödik szakaszon a végig nyomás alatt tartott Petter Solberg hibázott, és pár kilométerrel a célvonal előtt úgy összetörte az Impreza WRC-jét, hogy kiesett a versenyből. Ezzel a norvég utoljára márciusban, Mexikóban tudott futamot nyerni.
A folytatásban már nem történt több galiba, és a sorrend sem változott. Marcus Grönholm végig jól autózott, Solberg kiesésével ő nyerte a futamot. A kétszeres világbajnok finnek ez a győzelem már csak eszmei értékű, no meg jó ajánlólevél következő csapatához, mivel a Peugeot év végén kivonul a WRC-ből.
Sébastien Loeb végig visszafogottan versenyzett, a biztos eredményre törekedve. Mindennek köszönhetően ugyan tetemes hátránnyal, de Solberg hibája miatt a második helyen ért célba, ami azt jelenti, hogy a francia sztár megszerezte második világbajnoki címét. A Citroën pilótája egész évben keményen harcolt ezért az eredményért, amit mi sem bizonyít jobban, mintsem, hogy tizenhárom futamból nyolcat megnyert, kettőn dobogós lett, egy futamon harmadik helyen végzett, Mexikóban a negyedik pozíciót szerezte meg, és csupán egy alkalommal nem gyűjtött pontot, Svédországban; amikor kiesett a versenyből.
Élete legjobb eredményét könyvelheti el a fiatal ausztrál versenyző, Chris Atkinson, aki a dobogós, harmadik helyet szerezte meg. Ha a jövőben is sikerül egy-két ilyen eredményt felmutatnia, valószínűleg biztos marad a helye a Subarunál, a csapat ugyanis bevallottan nem akar még egy szupersztárt, elégedett a jelenlegi versenyzőstratégiával.
A negyedik a belga Francois Duval lett, akire büszke lehet a Citroën, a fiatal pilóta teljesíti a megbeszélteket - pontokat szerez. A Japán-rali eredményeivel lassan a gyártók versenyében is eldől a harc, a Peugeot összességében ugyanis nem bírt lépést tartani a Citroënnel.
Az ötödik helyen Harri Rovanperä végzett, aki teljesítményéhez mérten ugyan jobb pozíciót érdemelt volna, de csapatánál, a Mitsubishinél ezzel is elégedettek. Hatodik és hetedik helyen ért célba a két fordos, Gardemeister és Kresta, akiknek hála nem szakadt meg az angol együttes pontszerző sorozata: zsinórban már több mint félszázszor értek be az első nyolc hely valamelyikén. A Markko Märtint helyettesítő Daniel Carlsson is pontot szerzett a Peugeot csapatának, a fiatal svéd a nyolcadik lett.
A rali-világbajnokság naptárában a soron következő futam a Korzika-rali, így a WRC mezőnye Franciaországa látogat majd. Az ebben az évben október 21-23. között rendezendő futamon Sébastien Loeb mindenáron nyerni szeretne, elmondása szerint ez a kedvenc ralija. A francia pilótának minden esélye meg lesz a győzelemre, hiszen remekül megy neki aszfalton, és mivel megszerezte második világbajnoki címét, immáron nyomás sincs rajta. Korzikán tavaly egyébként Markko Märtin diadalmaskodott.
2. Japán rali: végeredmény (26 szakasz, 350,18 versenykilométer) - élcsoport: