Petter Solbergnek az utóbbi időben nem sok sikerélménye volt, most ő is javítani szeretne
Petter Solbergnek az utóbbi időben nem sok sikerélménye volt, most ő is javítani szeretne
MÚLTIDÉZŐ
Az elmúlt öt Korzika-rali győztese: 2004 | Markko Märtin |
2003 | Petter Solberg |
2002 | Gilles Panizzi |
2001 | Jésus Puras |
2000 | Gilles Panizzi |
Ebben az évadban eddig 13 futamon vagyunk túl a rali vb-sorozatban, ezek közül összesen egy volt kifejezetten aszfaltos verseny. Az idén hátralévő három viadalból azonban kettő is ilyen: a franciaországi és a spanyol viadal.
A Japán-ralin eldőlt, hogy Sébastien Loeb egyéniben megvédte világbajnoki címét, azonban a gyártók küzdelme egyelőre nyitott. Ennek ellenére úgy néz ki, hogy összetettben is a Citroën tud majd diadalmaskodni. Mindezt a legfőbb vetélytárs Peugeot csapatfőnöke, Jean-Pierre Nicolas állította.
A sportvezető véleményének hátterében az észt Markko Märtin kiválása áll. A Brit-ralin történt szerencsétlenségek miatt Märtin ebben az évben már nem indul futamon. Japánban Carlsson helyettesítette őt, Korzikán és Spanyolországban pedig a francia Nicolas Bernardi ül majd a másodikszámú 307 WRC-ben.
A szakértők szerint a Korzika-rali alatt erős esőzések várhatóak, ami nagyban befolyásolhatja a történéseket. Vizes aszfalton ugyanis nagyon fontos a gumiválasztás. Az eddig látottak alapján esős időben könnyebb dolga volt azoknak, akik Pirelli abroncsait használják.
A tavalyi futamot a már említett Markko Märtin nyerte, aki ezúttal nem lehet ott Korzikán. Nyilatkozata szerint azonban jövőre visszatér majd menedzsere szerint ráadásul épp a Ford színeiben.
Bár furcsán hangzik, de a kétszeres világbajnok Sébastien Loeb még egyszer sem tudott diadalmaskodni hazájában. Legjobb eredményét tavaly érte el, amikor második lett. Azonban Loeb úgy véli, hogy miután megnyerte az idei vb-t, nyugodtan autózhat majd. Németországban, a legutóbbi aszfaltos futamon a két Citroën mindent vitt, így Loeb nagy valószínűséggel ezen a versenyen is jó eséllyel pályázik a győzelemre.
Csapattársa, a belga Francois Duval dobogós helyet szeretne elérni a hétvégén. Hozzá hasonlóan Petter Solberg (Subaru) is elégedett lenne az első három hely valamelyikével. Főleg azok után, hogy az utóbbi hónapokban semmi sem sikerült a norvégnak.
Korzikán három autót indít a Subaru, így Solberg mellett Atkinson és a hazai Sarrazin is ott lehet majd Korzikán. A Subaruhoz hasonlóan a másik japán együttes, a Mitsubishi is három autóval áll majd rajthoz. A három Lancert Galli, Rovanperä és Panizzi vezethetik majd. Érdekesség, hogy Gilles Panizzi ezen a ralin már kétszer is diadalmaskodott – 2000-ben és 2002-ben –, még Peugeot-színekben.
Az előzetes információk szerint a versenyen indult volna az 1994-es világbajnok Didier Auriol is, aki a Bozian Racing színeiben egy privát 307 WRC-t vezetett volna. Mindez már csak feltételes mód, ugyanis nem ismert okok miatt Auriol úgy döntött, hogy végül nem áll rajthoz.
A 49. Korzika-rali idén tizenkét szakasszal várja a résztvevőket, melyek versenytávja 361,81 kilométer. Az első versenyszakaszra pénteken, közép-európai idő szerint 08.30-kor kerül sor.
A világbajnokság állása – egyéni: 1. | Sébastien Loeb | francia | Citroën Xsara WRC | 107 pont már világbajnok |
2. | Marcus Grönholm | finn | Peugeot 307 WRC | 71 pont |
3. | Petter Solberg | norvég | Subaru Impreza WRC | 65 pont |
4. | Markko Märtin | észt | Peugeot 307 WRC | 53 pont |
5. | Toni Gardemeister | finn | Ford Focus WRC | 50 pont |
6. | Harri Rovanperä | finn | Mitsubishi Lancer WRC | 31 pont |
7. | Francois Duval | belga | Citroën Xsara WRC | 29 pont |
8. | Roman Kresta | cseh | Ford Focus WRC | 18 pont |
A világbajnokság állása – gyártók: 1. | Citroën | 150 pont |
2. | Peugeot | 128 pont |
3. | Ford | 82 pont |
4. | Subaru | 79 pont |
5. | Mitsubishi | 58 pont |
6. | Skoda | 12 pont |