Benik Balázs (jobbra) és Varga István címvédőhözz méltón versenyzett
Benik Balázs (jobbra) és Varga István címvédőhözz méltón versenyzett
KÜLÖNCSATÁK
A8. Hideg Krisztián az egész hét végét törött kisujjal és kézközépcsonttal versenyezte végig – zokszó nélkül. Úgy tűnik, megérte tűrni, hiszen megnyerte a kategória küzdelmeit, és az összetettben is átvette a vezetést.
N-csoport. Ifjabb Tóth János ezen a versenyen mutatkozott be a Peugeot 207 S2000-essel, amelyet ebbe a kategóriába soroltak. A hétszeres abszolút bajnok huszáros hajrát produkált, még úgy is győzni tudott, hogy a körgyorsaságin elé rajtoltatták Trencsényi Józsefet, és jó néhány kilométert tett meg a porában. Ami a bajnoki címért folyó küzdelmet illeti (Janika itt nem jut szerephez, hiszen ez volt az egyetlen hazai versenye), Elek István örülhetett, hiszen vasárnap sikerült megelőznie Szőllősi Pétert.
Szuper1600. Bútor Róbert jóformán gondmentes versenyt produkált az új Swifttel (leszámítva a szombati kalandot, amikor egy fácán be akart repülni a szélvédőn, és megrepesztette a jobb oldalát), és senkitől sem veszélyeztetve nyerte meg a kategória küzdelmeit csapattársa, Ollé Sándor előtt.
Benik Balázs egy kissé felizgatta magát, amikor kiderült, hogy a záró nap első körében tönkrement a Fordjában a középső differenciálmű, ami fennakadásokat okozott a váltó, a hajtásrendszer és a kézifék működésében.
A szervizcsapat azonban megoldotta a gondot, ezek után pedig már senki és semmi sem akadályozhatta meg Beniket idei első győzelmének megszerzésében.
„Végigizgultuk a napot, de minden jó, ha jó a vége, és nekünk ezúttal jó volt – mondta Benik a célban. – Átvettük a vezetést a bajnokságban, de nagyon szoros a verseny.”
A második helyért Spitzmüller Csaba és Turi Tamás vívott kiélezett csatát (Aschenbrenner György technikai hiba miatt – a vízcső elszakadt – kiállni kényszerült a második helyről), hol az egyik volt előrébb, hol a másik.
Turi „űridőket” produkált – az egyik szakaszon úgy adott több mint tíz másodpercet a komplett mezőnynek, hogy vizes volt a pálya, az ő autóján pedig slickgumik voltak… Ez sem volt azonban elég az üdvösséghez, mert az egyik szakasz rajtjában lefulladt a Fabia, és az idénynyitót megnyerő Turi annyi időt veszített, hogy elúszott a második hely.
Más kérdés, hogy akár nyerhetett is volna, ha technikai hiba miatti késésért nem kap negyven másodperc büntetést szombaton.
Szóval, Spitzmüller végül legyőzte Turit, és megkaparintotta az ezüstös helyet. Mi tagadás, nagyon is ráfért már a siker. A finisben még rátett egy lapáttal, ismét önmaga volt, ahogyan fogalmazott: végre visszatért a raliba. A tavalyi hatalmas pécsi esés után ennek csak örülni lehet.
Ha már parádés hajrákról esett szó, a negyedikként végző ifjabb Érdi Tiboré is az volt: a 34. helyről zárkózott fel a negyedikre élete második első osztályú viadalán.
A pilóta számára hatalmas élményt jelentett a verseny, a célban még el is pityeredett, csakúgy, mint édesapja, aki néhány éve maga is a győzelmekért küzdött a topkategóriában.
Folytatás négy hét múlva az idény első murvás futamával, Székesfehérváron.
MC-RALI, AZ OB 2. FUTAMA, MISKOLC
ABSZOLÚT VÉGEREDMÉNY: 1. Benik, Varga | OMV Benik Motorsport | Ford Focus WRC | 1:16:55.7 |
2. Spitzmüller, Béres | Pacotti Motorsport | Skoda Fabia WRC | + 24.0 mp |
3. Turi, Tóth I. | Skoda Rally Team | Skoda Fabia WRC | + 31.2 mp |
AZ OB ÁLLÁSA 2 FUTAM UTÁN: 1. Benik, Varga | Ford Focus WRC | 45 pont |
2. Turi, Tóth I. | Skoda Fabia WRC | 43 |
3. Hideg, Kerék | Mitsubishi Lancer Evo6 | 26 |