Francois Duval 2001-ben került a Ford együtteséhez, ahol miután meggyőző teljesítményt nyújtott a Puma Super 1600-as raliautóval, átkerült a felnőtt csapathoz, és egy Focus WRC volánja mögött versenyezhetett.
2003-ban nyolcadikként zárt a világbajnoki pontversenyben, 2004-ben pedig több figyelemreméltó eredményt is elérve a hatodik lett az évad összetettjében.
A szezon végén Markko Märtin a Peugeot csapatához távozott, ezért a Ford felajánlott Duvalnak egy hosszú távú szerződést, amely első számú versenyzőként tekintett a belgára. Duval visszautasította a lehetőséget, és a Citroën gárdájához szerződött, ahol 2005-ben Sébastien Loeb csapattársaként versenyzett.
Bár Ausztráliában győzni tudott, és három második helyet is elért, rengetegszer törte össze Xsara WRC-jét. Ezért navigátora, Stéphane Prevot otthagyta őt, később pedig a csapatból is kikerült Duval, aki csak a szezon végén térhetett vissza.
A Citroën 2006-os kényszerpihenője alatt Sébastien Loeb a Kronos Citroën csapatában folytatta, és lett világbajnok. Ugyanakkor Francois Duval nem kapott hasonló lehetőséget, és végül a First Motorsport Skoda Fabia WRC-jével csak privát versenyzőként tudott indulni 2006-ban, amikor a legjobb eredménye egy hatodik hely volt Spanyolországban.
Idén összesen egy futamon állhatott rajthoz Duval (Akropolisz-rali). A belga pilóta jelenleg azért tárgyal, hogy az augusztusi Német-ralin valahogy elindulhasson, azonban könnyen elképzelhető az is, hogy a WRC-hez az idén két futam erejéig csatlakozó Suzuki egyik autóját vezetheti majd - adta hírül Duval a hivatalos weboldalán.