A 3000 km össztávú, a gyorsasági szakaszokat tekintve 1500 km-es viadal egymillió eurós rendezési költségeinek 80 százalékát a híres - ám idén terrorfenyegetések miatt elmaradt - Dakar-rali szervezője, az Amaury Sport Organisation (ASO) állja, a maradék 20 százalékot - amely mintegy 200 ezer euró, vagyis megközelítőleg 52 millió forint - a magyar állam fedezi a turisztikai, és nem a sport, költségvetésből. A technikai lebonyolításért és szervezésért az ASO felel.
A hétnapos, autók, motorok és kamionok számára kiírt Közép-Európa-rali a Dakar-széria első viadala lesz, magyarországi és romániai szakaszokkal.
Ujhelyi István kiemelte: közel egyéves tárgyalássorozat eredménye a viadal.
"Óriási lesz az érdeklődés, hogy a szervezők miként pótolják az elmaradt Dakar-ralit. Ez lesz az első ilyen viadal a Dakar törlését követően. Több tízezer vendéget várunk a fővárosba és a Balatonhoz is. Az előzetes felmérések alapján az ország bevétele sokkal több lesz, mint 200 ezer euró. Ezen kívül ragaszkodtunk hozzá, hogy valamennyi gyorsasági szakaszt zárt katonai lőtereken rendezzék meg" - mondta az államtitkár.
Lavigne kitért rá, hogy 2009 januárjában ismét megrendezik a Dakart, és a hagyományos, javarészt Afrikában futó viadal mellett terveztek egy Dakar-szériát is, de csak 2009-től. Ám az "élet közbeszólt", és a rajtot előrehozták a magyarok hathatós támogatásával.
"A Közép-Európa-rali az első versenye lesz a Dakar-szériának. A gyári csapatok már jelezték, hogy indulnak. A biztonsági és környezetvédelmi előírásokat maximálisan betartjuk, ez is garancia arra, hogy a megméretés komoly erősségű és színvonalú lesz" - mondta Lavigne, aki hozzátette: a Dakar-szériába olyan tereprali-versenyeket szeretnének, amelyek megfelelnek a szervezési kritériumoknak és az alapvető sportértékeknek.
Az eseményen megjelent
Palik László versenyző is, aki jelezte: a Közép-Európa-rali kijelölt pályáin nem lehet pihenni, így izgalmas lehet a viadal.
"Furcsa lehet, de egy ilyen tereprali egy-egy szakasza fárasztóbb lesz, mint a Dakaron, ugyanis a sivatagban maximális sebesség mellett lehet pihenni is." - mondta Palik.
A Közép-Európa-ralira február 11-től lehet nevezni.
A KÖZÉP-EURÓPA-RALI PROGRAMJA: április 18. és 19.: gépátvétel, ellenőrzés |
április 20.: Budapest-Nagybánya (Baie Mare) |
április 21.: Nagybánya-Szováta |
április 22.: Szováta és környéke |
április 23.: Szováta-Debrecen |
április 24.: Debrecen-Veszprém |
április 25.: Veszprém és környéke |
április 26.: Veszprém-Balatonfüred |