Pedig a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János a szombati második gyorsasági szakaszon már éppen elkezdte megérezni, miként lehetett volna igazán gyorsan menni a Peugeot 207 S2000-essel a portugál pályákon... Nem volt azonban lehetősége arra, hogy a további szakaszokon kamatoztassa ezt a megérzést, ugyanis eltört a kipufogócső első része, úgyhogy a páros – hogy ne keletkezzen nagyobb kár az autóban – inkább a szervizparkba hajtott.
„Ma az volt a cél, hogy formába lendüljünk egy kicsit, hogy ráérezzünk az autóra, mivel ez volt az idei első versenyünk – mondta ifjabb Tóth. – A második szakaszon azonban, körülbelül a pálya egynegyedénél nagyon hangos lett az autó, s mire elértünk a célig, elviselhetetlenné fokozódott a zaj, Robi már csak mutogatni tudta nekem a kanyarokat és a fokozatokat.”
„Megpróbáltam a számhoz szorítani az átbeszélő mikrofonját és közben ordítottam, de az sem segített, úgyhogy a kezemmel mutattam az irányt, az ujjaimmal pedig a kanyar nehézségét – mesélte Tagai. – Volt, hogy mutattam: bal három, mire a három ujját feltartva visszakérdezett, hogy három? Bólintottam és már mentünk is. Jól elbeszélgettünk…”
A páros a szakasz céljából felhívta a csapatot, elmondta a problémákat, és a csapat úgy döntött, jobb, ha inkább elindulnak a szervizparkba, nehogy nagyobb kár essen az autóban, esetleg kigyulladjon a napi harmadik szakasz során.
Ifjabb Tóth így is megtett 70 versenykilométert, és az itt szerzett tapasztalatok hasznosak lesznek majd a következő viadalokon.
„A célunkat sajnos nem értük el, nem tudtuk meg, milyen időeredményekre vagyunk képesek az élmezőnyhöz képest - mondta ifjabb Tóth, majd hozzátette: - Ez van. El kell fogadnunk, hogy a technikai sportban benne van a technikai hiba lehetősége, de remélem, az idén több ilyen már nem lesz…
A páros legközelebb a június 27-28.-án esedékes belga IRC-futamon áll rajthoz, előtte azonban még beiktat egy tesztet, lévén a fent említett Ypres-rali a mostanitól eltérően aszfaltos pályákon zajlik majd.
A portugál viadalra visszatérve, a riválisoknak is rengeteg gondjuk volt - jó néhány korábbi vb-menő idejekorán búcsúzott – köztük a korábbi világbajnok Didier Auriol. A 11. gyorsasági szakasz után Luca Rossetti több mint egy perccel vezetett Jan Kopecky előtt.