A polgármester jelképesen egy darab kenyérrel engedett útjára minden párost Kazincbarcika főterén, hogy azután azok több ezer néző lelkes tapsa közepette guruljanak le a rajtdobogóról, s vágjanak neki a péntekre rendelt hat gyorsasági szakasznak az országos bajnokság idei hatodik viadalán. A szakaszok közül egyet világosban, egyet szürkületben, négyet pedig sötétben teljesítettek a párosok, s hogy nem volt könnyű dolguk, azt bizonyítja, hogy az éjféli célba érkezéskor már erősen megfogyatkozott a mezőny.
De ne szaladjunk ennyire előre!
Legutóbb, amikor éjszaka autózott az első osztályú karaván (április végén Miskolc környékén), két szakaszt ifjabb Tóth János nyert meg, kettőt pedig Herczig Norbert. Afelől tehát nem lehetett senkinek kétsége, hogy ők ketten most is gyorsak lesznek.
Ehhez képest az első szakaszt (szürkületben) Kazár Miklós nyerte meg. Az abszolút bajnok navigátorból lett pilóta viccesen azt mondta, csinált két karkörzést a rajt előtt, aztán nem kímélte a Mitsubishit. A folytatás azonban nem alakult ennyire jól számára – néhány gyorsaságival később az abszolút negyedik pozícióból volt kénytelen búcsúzni technikai hiba miatt.
A hatból három gyorsasági szakaszt az ifjabb Tóth János, Tagai Róbert kettős nyert meg, amely a miskolcihoz hasonlóan pokoli tempót diktált – nem is nagyon tudtak vele lépést tartani a riválisok, egyedül az összetett éllovas Aschenbrenner György volt hozzá nagyon közel, s maradt is, a nap végéig. A Peugeot-pilóta 12 másodperccel vezetett Asi előtt.
„Jó érzés, nagyon is jó, hogy vezetünk a nap végén, de ennél még egy kicsit gyorsabbnak kellett volna lennünk – mondta a maximalizmusáról ismert ifjabb Tóth. – Voltak kisebb kalandjaink a poros utakon, de azért igyekeztünk túl nagy butaságot nem csinálni…”
Ami Aschenbrennert illeti, neki az első körben rosszul volt beállítva a lámpája, úgyhogy volt olyan szakasz, ahol semmit sem látott, úgyhogy a szervizeseknek volt munkájuk a féltávnál.
„A második körben már jobb volt helyzet, de az utolsó szakaszon nagyon óvatosan jöttem végig, mert kiugráltak a nézők az útra, többször is el kellett vennem emiatt a gázt” – mondta Aschenbrenner, akinek két szakaszgyőzelem került a neve mellé ezen a napon.
A fent említett két úriember csatájába még Herczig Norbert szólhatott volna bele – s bele is szólt egy darabig –, ha nem kap defektet az ötödik gyorsaságin.
„Egy szűk részen megütöttük a bal első felnit egy útpadkán, és ezt követően nyolc kilométert tettünk meg defektes kerékkel. Egy percet veszítettünk… Úgy látszik, továbbra is folytatódik a pechsorozatunk, ez az év továbbra sem a miénk, pedig az autó hibátlan… No mindegy, próbáljuk mosolyogva cipelni az idén ránk rakott keresztet” – mondta a tavalyi abszolút bajnok.
A nap meglepetése kétségtelenül a Kakuszi Zsolt, Kakuszi Csaba páros, amely az S2000-es Ford Fiestával az abszolút harmadik helyen áll. Pedig még éppen csak ismerkedik az autóval, még nem tudja, mit lehet vele és mit nem, még csak kicsiket változtat az állításokon…
„Minket is meglepett, hogy ilyen jól állunk, ez annak is köszönhető, hogy az autó egyszerűen szuper. Még úgy is harmadikok vagyunk, hogy sokat csúszkált a hátulja, egyszer bementünk egy árokba és hosszasan mentünk a partján, s ezen kívül is több apró hibánk volt. A sötétség viszont egyáltalán nem akadályoz minket, sőt…” – mondta Kakuszi Zsolt, akit a temérdek technikai gonddal küzdő Hideg Krisztián követ az abszolútban.
Ő viccesen fogta fel a napot. Nem is lehetett máshogy, hiszen törött féltengellyel teljesített jó néhány szakaszt, amikor ráadásul a hátsó difi is tönkrement.
„Mintha egy 300 lóerős Wartburgban ültünk volna, olyan volt… – viccelődött Hideg. – Csupa kaland volt az életünk, egyik árokból csúsztunk a másikba, csoda, hogy a negyedikek vagyunk…”
Mögötte Balogh János jön, s csak őket követi a defekt miatt jócskán visszacsúszó Herczig Norbert a hatodik pozícióban.
A párosoknak nem maradt sok idejük a pihenésre, hiszen szombaton reggel 8 órakor folytatódott a száguldás, hogy azután 8 gyorsasági szakaszon eldöntsék, ki nyeri meg a versenyt.
Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. ifjabb Tóth János, Tagai Róbert (Peugeot-Total-Hungária Rallye Team, Peugeot 207 S2000) 33:05.0, 2. Aschenbrenner, Pikó (Asi Rallye Club, Mitsubishi Lancer Evo9) 12.0 másodperc hátrány, 3. Kakuszi Zs., Kakuszi Cs. (Maxx Rallye Team, Ford Fiesta S2000) 37.7 mp h. |