Spitzmüller zsinórban negyedszer nyert és lépéselőnybe került

Vágólapra másolva!
2008.10.12. 18:17
Címkék
Reggel mindössze fél másodperc volt Benik Balázs és Spitzmüller Csaba között, úgyhogy mindenki parázs csatára számított a Generali Nyirád-rali zárónapján. Hogy végül nem ez történt, az annak tudható be, hogy Spitzmüller Csaba űrsebességbe kapcsolt (Benik azt mondta, ő ugyanolyan gyorsan ment, mint előző nap, úgyhogy a Mitsubishi-pilóta gyorsult fel rettenetesen), s egérutat szerzett. A végén már teljesen nyugodtan autózhatott, a győzelem biztos tudatában.
Spitzmüller zsinórban negyedszer győzött
Fotó: www.mediafoto.hu
Spitzmüller zsinórban negyedszer győzött
Spitzmüller zsinórban negyedszer győzött
Fotó: www.mediafoto.hu
Spitzmüller zsinórban negyedszer győzött

Zsinórban negyedik diadalát aratta, s ez azt is jelenti, hogy az idényzáró pécsi viadalt kilencpontos vezetés birtokában várja. Az is kiderült, hogy rajta kívül már matematikai esélye is csak Turán Frigyesnek van a végső sikerre…

KATEGÓRIÁK, KÜLÖNCSATÁK

A8. Rongits Attila kalandosan szerezte meg pályafutása első kategóriagyőzelmét: reggel nem indult el az autója, amely utóbb hengerfejes is lett – szerencséjére elég nagy volt az előnye, hogy még így is nyerjen. Mögötte a sokéves kihagyás után idén visszatérő Tobak Zoltán lett a második, aki abszolút javuló tendenciát mutat: legutóbb Ózdon harmadik lett, most második, s azt mondja, ennél már csak jobb jöhet…
N-csoport. Aschenbrenner Györgynek ezúttal sem akadt ellenfele (abszolút negyedik lett), mögötte azonban a második helyért parázs csata alakult ki, amelyből Balogh János került ki győztesen szinte az utolsó utáni pillanatban. A záró szakasz előtt még hét tizeddel volt Balázs „Öcsi” mögött, aki megpördült a nyirádi ralikrosszcentrumban, s ezzel elveszítette a második pozíciót, de még a harmadikat is – utóbbi Szabó Gergőé lett, aki hosszú idő után először versenyzett magyar bajnoki futamon..
Szuper1600. Kakuszi Zsolt örömautózása nem volt zökkenőmentes: a lőtéren leesett az útról, a hűtő telement magvakkal és gazzal, majd a leszakadt kipufogó megégette a kezét – de futamgyőzelemmel ünnepelte a bajnoki címét – és ez a legfontosabb.
„Nagyon jó verseny volt, élveztem minden pillanatát. Annak is örülök, hogy az ellenfelek egyértelmű esélyesként emlegetnek, de azért észnél kell lenni, mert kilenc pont nem a világ…” – mondta Spitzmüller, aki arra volt a legbüszkébb, hogy amikor szombaton elment a töltés a Mitsubishiben, ő találta meg a hiba forrását és javította meg a WRC-t. Azt már csak halkan említjük meg, hogy mindezek mellett pokoli gyorsan közlekedett.

Mint ahogy rendkívül gyors volt Benik Balázs is – szakaszgyőzelmeket aratott és végig szárazon tartotta a puskaport. Még úgy is, hogy pénteken lázas volt, szombaton iszonyú fejfájással küszködött és a vasárnap volt az első olyan nap, amikor viszonylag jó egészségi állapotban tudott versenyezni.

Turánnak kapóra jött volna, ha Benik legyőzi Spitzmüllert, mivel azonban ez nem jött össze, s a Peugeot pilóta harmadik lett (ez is parádés, hiszen a defektje miatt a 15. pozícióból kezdte meg a felzárkózást, ráadásul vasárnap turbógondokkal küszködött), így kilenc pontos hátrányban várja a mecseki viadalt. A bajnoki cím megszerzése ezek után már nem csak rajta múlik: nem elég megnyernie az idényzárót, a végső sikeréhez az kell, hogy Spitzmüller a harmadiknál rosszabb helyen végezzen Pécsett.

A raliban bármi megtörténhet (és bárminek az ellenkezője is), úgyhogy parádés csatára van kilátás, az biztos.

A dobogósok mögött Aschenbrenner György végzett negyedikként (fényévekre a többi N-csoportos pilótától), mögötte pedig a rendkívül fegyelmezetten autózó Borsi Gergő érkezett. Az abszolút negyedik helyről ifjabb Érdi Tibor azért búcsúzott, mert lecsúszott az útról. Ő volt az egyik vezéráldozat, a másik Herczig Norbert, aki még szombaton esett ki technikai probléma miatt (a délutáni körben az autója egyszerűen nem volt hajlandó elindulni).

A legkalandosabb napja a nagy öreg Vizin Lászlónak volt: először nem működött az átbeszélő és nem hallotta a navigátorát, majd amikor rájöttek, hogy fordítva működik az ügy, akkor sisakot cseréltek, de akkor sem nyugodhattak meg, mert 170 km/órás sebességnél átugrattak egy dombot. A WRC kibírta, bár ez is kisebb csoda, a navigátor azonban megütötte a gerincét és a fejét (alighanem enyhe agyrázkódást is kapott), úgyhogy összességében mindketten örültek, hogy vége lett a napnak. Abszolút tizedikként értek célba.

GENERALI NYIRÁD-RALI, AZ OB 6. FUTAMA, NYIRÁD

Abszolút végeredmény:
1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Hell Racing Team, Mitsubishi Lancer WRC) 1:16:17.1
2. Benik, Lukács (Benik Motorsport, Ford Focus WRC) 34.1 másodperc hátrány
3. Turán, Benics (Planet Turán Motorsport, Peugeot 307 WRC) 1:53.9 perc

Az ob állása 6 futam után. Abszolút sorrend (nem hivatalos):
1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós 120 pont
2. Turán, Benics 111
3. Benik, Lukács 85
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik