Ifjabb Tóth János és Tagai Róbert (Peugeot 207 S2000) előkelő rajtpozícióban, nyolcadikként vágott neki a svájci viadalnak, mégpedig valószínűleg annak köszönhetően, hogy a cseh futamon hatodikként végzett, és három IRC-pontot szerzett.
„Az első napon felmértük a terepet, kíváncsiak voltunk, mennyire csúsznak az utak a hideg időben. A konklúzió, hogy csúszósak, s mivel gyakran közlekedtünk keresztbe-hosszába, sok időt veszítettünk. A nap végén változtattunk a Peugeot beállításán, reméljük ez segít, mert egyszerűen muszáj gyorsulnunk. Van még bennünk is, az autóban is, úgyhogy igyekszünk előrébb kerülni.”
A másik magyar duó, Bútor Róbert és Tóth Imre kalandos napon van túl. Azzal kezdődött, hogy a teszten kitört a Suzuki jobb első kereke, amikor egy kőfalhoz ért (ennek következtében két órát álldogált a páros a pálya szélén), majd azzal folytatódott, hogy közelebbi ismeretséget kötöttek egy szarvassal.
A harmadik szakaszon történt, körülbelül 130 km/órás tempónál – a szarvas a dombról ugrott le, egyenesen a páros autójának bal elejére. „Fékezni és irányt változtatni sem volt idő, elkerülhetetlen volt az ütközés – mondta Bútor. – Azt hiszem, az egész hétvégére elegünk volt a kalandokból, most már csak szimplán versenyezni szeretnénk.”
Nos, arra sem lehet panasz: a páros a második helyen áll a Szuper1600-as géposztályban, s alig van lemaradva a helyiek menője mögött. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a baleset következtében az autónak nem esett komolyabb baja: a lámpát és a lökhárítót kell cserélni, a többi rendben van.
A verseny szombaton hét gyorsasági szakasszal folytatódik.
VALAIS-RALI, AZ IRC-SOROZAT 9. FUTAMA, MARTIGNY
Abszolút sorrend 3 gyorsasági szakasz után: 1. Umberto Scandola, Guido D’Amore (olasz, Abarth Grande Punto) 21:54.5, 2. Loix, Buysmans (belga, Peugeot 207 S2000) 1.1 másodperc hátrány, 3. Vouilloz, Klinger (francia, Peugeot 207 S2000) 1.2 mp h., …11. ifjabb Tóth János, Tagai Róbert (magyar, Peugeot 207 S2000) 46.9 mp h., …20. Bútor Róbert, Tóth Imre (magyar, Suzuki Swift S1600) 1:41.0 p h. |