Ifjabb Tóth és Bútor is jól áll a 2. nap után a svájci IRC-futamon

Vágólapra másolva!
2008.10.24. 22:17
Címkék
A magyarok számára sikeres volt a svájci IRC-viadal második napja – ifjabb Tóth János és Tagai Róbert pontszerző pozícióban tanyázik, miközben Bútor Róbert és Tóth Imre nemcsak a kategóriájának (Szuper1600) küzdelmeit vezeti, hanem az abszolút 13. helyezésével is elégedett lehet.
Ifjabb Tóth János és Tagai Róbert pontszerző pozícióban
Ifjabb Tóth János és Tagai Róbert pontszerző pozícióban
Ifjabb Tóth János és Tagai Róbert pontszerző pozícióban
Ifjabb Tóth János és Tagai Róbert pontszerző pozícióban

De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen a Valais-rali második napján is történtek érdekes események. Elég csak azt említeni, hogy a nap rögtön egy negyven kilométeres gyorsasági szakasszal kezdődött, amely nemcsak testileg, agyilag is meglehetősen kimeríti az embert, pedig a nagy hajtás még csak ezután kezdődött.

Hatalmas hegycsúcsok között vezettek a gyorsasági szakaszok – ez itt természeti adottság – de az talán még a versenyzőket is meglepte, hogy egy-egy gyorsasági szakaszon belül akár 1200 méteres szintkülönbség is volt…

„Az utolsó körben egyszer bedugult a fülem, de egyébként nem okozott gondot a szintkülönbség – mondta ifjabb Tóth. – Az már jobban bánt, hogy az élmezőnyhöz képest egy-másfél másodpercet kaptam kilométerenként, és az rettenetesen sok. Biztos megvan az oka, de egyelőre még nem tudom, mi az…”

Ez a nap sem múlt el kalandok nélkül: az első, negyven kilométeres szakaszon („Ennél kellemesebb ébresztőt is el tudtam volna képzelni” – jegyezte meg Janika…) utolérték az egyik svájci pilótát, akinek a kormányművel lehettek gondjai, mert alig tudott befordulni a kanyarokban. Az már csak hab volt a tortán, hogy túlmelegedtek a fékek, úgyhogy a szakasz végén beesett a fékpedál, pumpálni kellett, hogy a következő szakaszon, amely újból jó néhány kilométeren keresztül vezetett hegyről lefelé, lehessen lassítani a Peugeot-val.

„Érdekesek voltak a pályák, az egyiken például három kilométeres murvás szakasz szakította meg az aszfaltos pályát. Na az tényleg izgalmas volt, mert a ritmusról, amiben addig autóztunk, pillanatok alatt át kellett állni egy egészen másra. Annak viszont nagyon örülök, hogy a második körre sikerült javulnunk, és már meg sem próbáltam spórolni a kézifékes kanyarokban, úgy voltam vele: hadd sikítsanak az emberek…” - mondta Janika.

Bútor Róbert is látványosan közlekedett – tőle sem áll távol, hogy keresztben érkezzen a kanyarokba, s a nézők díjazták is a manővereit. De hogy ez a nap se múljon el kaland nélkül (amint arról már korábban beszámoltunk Bútor csütörtökön elütött egy szarvast) rögtön az első szakaszon elszakadt a fékcső, folyt az olaj, ennek következtében lángolt az autó jobb eleje. Oltási manőver, szervizmunka – mindezt saját kezűleg, hiszen a szervizparkig még egy szakasz hátra volt.

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy azt a szakaszt törölték (az első napot az élen záró Scandola kiesett és útban volt, nem lehetett kikerülni), így Bútoréknak nem kellett féktelenül száguldani a lejtőkön.

Nem sokkal később a vezető pozíció is meglett a kategóriában és az abszolútban is egyre feljebb és feljebb zárkózott a páros. Az utolsó körben minden rendben volt, bár a végére azért akadt egy kis izgalom – tönkrement az önindító, úgyhogy nyolcszáz métert kellett tolnia a kettősnek a Suzukit a szervizparkig. Az eredmény: izomláz a vádliban, és lehetőség a folytatásra, hiszen a csapat az esti szervizben megoldotta a gondokat. S különben is, az első hely kárpótlás az izomlázért.

Bútor egyébként a napjáról összefoglalóként csak annyit mondott: „Lendületben vagyunk…” Talán az ellenfeleknek ez nem okoz felhőtlen örömet, de a magyar drukkereknek egészen biztosan.

A viadal szombaton hét gyorsasági szakasszal folytatódik, s a záró napot a francia Nicolas Vouilloz várja a legkedvezőbb pozícióból. Nem lehet azonban tökéletesen nyugodt, hiszen nem más üldözi lőtávolon belülről, mint a korábbi vb-menő Freddy Loix…

VALAIS-RALI, AZ IRC-SOROZAT 9. FUTAMA, MARTIGNY

Abszolút sorrend 10 gyorsasági szakasz után: 1. Nicolas Vouilloz, Nicolas Klinger (francia, Peugeot 207 S2000) 1:35:41.7, 2. Loix, Buysmans (belga, Peugeot 207 S2000) 11.7 másodperc hátrány, 3. Rossetti, Chiarossi (olasz, Peugeot 207 S2000) 41.9 mp h., …8. ifjabb Tóth János, Tagai Róbert (magyar, Peugeot 207 S2000) 3:45.3 p h., …13. Bútor Róbert, Tóth Imre (magyar, Suzuki Swift S1600) 7:50.8 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik