Hagyományos, de egyáltalán nem unalmas. A Miskolc-ralinak immár évek óta elengedhetetlen kelléke a salakmotorpályán megtartott körverseny, amelyet pénteken is több ezer néző kísért figyelemmel, valódi arénahangulatot teremtve a pálya ellentétes oldaláról rajtoló, s nemcsak a stopperrel, hanem egymással is megküzdő versenyzők tiszteletére. (A legnagyobb hangzavar akkor tört ki, amikor Bujdos Miklós WRC-je a palánkra csapódott, majd vissza, felborult, s a tetején állt meg.)
A prológ eredménye nem számít bele a végeredménybe, ennek ellenére senki sem veszi fél vállról. Egyrészt, mert ha egy vérbeli ralis versenyautóba ül, akkor biztosan nyerni szeretne, másrészt mert a presztízs szempontjából fontos a siker. Ha másért nem, hát azért, hogy jó érzéssel térhessen nyugovóra a győztes, tudván, hogy a „bemelegítés" jól sikerült.
Nos, ezúttal (is) Aschenbrenner György volt az, aki a leggyorsabban teljesítette a két kört. Az idénynyitón diadalmaskodó Mitsubishi-pilóta egy kicsit beragadt ugyan a rajtnál, ennek következtében a párharc úgy tűnt, riválisa, Turi Tamás javára dől el, csakhogy az ilyen körversenyek azért becsapósak, mert a fotocella akkor kezdi mérni az időt, amikor az autó áthalad előtte, úgyhogy a szemük ezúttal becsapta a drukkereket.
Bár Turi volt előrébb, az időeredmény alapján a rendkívül látványosan közlekedő Aschenbrenner 3 tizedmásodperccel megelőzte őt. A csata szorosságát jellemezte, hogy mögöttük Herczig Norbert és ifjabb Tóth János között is mindössze egy tizedmásodperc volt a különbség, s könnyen lehet, hogy ez a szombati, hosszabb szakaszokon sem lesz másként.
Az igazi verseny szombaton kora reggel kezdődik, majd délután következik egy kis szünet, késő estétől pedig hajnalig folytatódik a száguldás.
Prológ. Abszolút sorrend: 1. Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa (Asi Rallye Club, Mitsubishi Lancer Evo9) 58.8, 2. Turi, Percze (Hell Racing Team, Mitsubishi Lancer Evo9) 0.3 másodperc hátrány, 3. Herczig, Baranyai (Škoda Rally Team Hungária, Škoda Fabia S2000) 0.6 mp h. |