Elkezdődött Turán Frigyes nagy kalandja Portugáliában

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2010.05.27. 17:55
null
Turánék már bejárták a pályákat: vb-debütálás előtt a magyar pilóta (Fotók: Dudás Endre)
Teszteltek egy jóízűt, összecimboráltak a gyári Ford-csapat tagjaival és a veszélyesen mély, korlát nélküli szakadékokat látva megállapították, hogy valószínűleg nem a legkönnyebb világbajnoki futamot választották.

Szóval a Synergon Turán Motorsport kettőse, Turán Frigyes és Zsiros Gábor számára nem teltek unalmasan a Portugál-rali előkészületei, sőt...

A programjukban hétfőn teszt szerepelt, amelyen egy kicsit megnyugodtak. Frici elárulta, voltak kétségei azzal kapcsolatban, hogy milyen hamar sikerül visszaszokni a World Rally Carhoz, de nem volt gond, nyilván erre is igaz a mondás, hogy a jót könnyű megszokni...

Ráadásul a teszten rögtön kalandba is keveredtek (no nem a pályán...), mivel a Bozian Team majdnem ugyanott jelölte ki a pályát, ahol a gyári Ford csapat, úgyhogy volt lehetőség ismeretséget kötni a sorozat élversenyzőivel.

„Kellemes meglepetés volt számomra, hogy hiába tartják őket számon a világ legjobb raliversenyzői között, teljesen normális emberek: Hirvonen, Latvala és Block is átjött hozzánk beszélgetni, viccelődtünk, megnézték az autónkat és persze végig a rali körül forgott a szó. Mondtam Latvalának, megcsillagozzuk a kanyart, ahol ő tavaly felborult és odaírjuk a nevét az itinerbe. Erre ő azt válaszolta, hogy mivel elég hosszú neve van, még jóval a kanyar előtt mondja be a navigátor, mert közben már nem lesz rá idő..." - mondta Frici, jelezve, hogy jó hangulatban telt a teszt, amelyet a pályabejárás követett kedden és szerdán.

A magyar páros, amely egy Peugeot 307 WRC-t vet be a versenyen minden pályán kétszer tudott végigmenni, a navigátor felírta az itinert és most már mindketten várják a csütörtök késő esti szuperspeciálist, amellyel megkezdődik életük nagy kalandja.

„Most már tudom, miért mondják sokan, hogy a két pályabejárás kevés, én is nyugodtabb lennék, ha többet tudtunk volna menni a gyorsaságikon, mert elég nehezek, a nagyon gyors részek után hirtelen kell szinte nullára fékezni – rengeteg a ritmusváltás. Veszélyes helyeken megyünk, sokszor teli gázon át kell menni olyan kanyarokon, amelyek külső ívén rettenetes mély szakadékok tátonganak. Szóval nem véletlenül mondják, hogy nehéz ez a verseny..." - vélekedett Turán, aki a sok élmény közepette is próbál a feladatára koncentrálni, arra, hogy jó tempóval közlekedjen, vigyázzon az autóra és persze célba érjen élete első vb-futamán.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik