A quados karját átszúrta egy faág, de úgy is menni akart

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2010.08.28. 20:30
null
Korda Erik áll jobban a magyarok közül
Címkék
Fekete László versenyezni akart. Noha a jobb karjából kiállt egy faág, ügyet sem vetett rá, odaállt a következő szakasz rajtjához is. Mert nem túl sok az előnye a bajnokságban, és mennie kell ahhoz, hogy megőrizze vezető pozícióját. Hiába kérték, hiába könyörögtek neki, csak teljesített még egy szakaszt (közben persze méltatlankodott: „Ez is csak velem történhet meg..."), s a városi legenda szerint végül úgy kellett kicsavarni a kezéből a quad indítókulcsát, hogy ne folytassa tovább a versenyzést.

Mentőbe tették, megvizsgálták, infúziót kapott, és úgy döntöttek, mivel kockázatos lenne csak úgy eltávolítani a kezéből a faágat, kórházba szállítják. De még a mentőben is azt hajtogatta, hogy kihasználva a szabályok adta lehetőségeket, vasárnap szeretné folytatni a száguldást...

Elszántságból és küzdeni tudásból ötös! Más kérdés, mit szólnak az orvosok az enyhén szólva is furcsa elhatározáshoz.

Mindez a Sweet-Milk Hungarian Baja szombati versenynapján történt, amelyen az idei legrangosabb nemzetközi mezőny gyűlt össze. A „király" kétségtelenül a lengyel Krzysztóf Holowczyc, a lengyel ralibajnok, aki pokoli gyors. Legalábbis normál körülmények között. Csakhogy a Nemzetközi Automobil-szövetségnek van egy olyan szabálya, hogy a prioritással bíró pilótáknak olyan gumikon kell teljesíteniük a versenyt, amilyenen elkezdték. Igen ám, de pénteken 35 fok volt, szombaton meg egész nap szakadt az eső, úgyhogy szegény Holowczyc sivatagi gumikon vágott neki a sárnak. Először még csak mondogatta, hogy ez elég rizikós és az élvezeti értéke nulla, majd ezt bizonyítandó nekiment egy fának...

Pedig a magyarok szombati legjobbja, Korda Erik éppen arra volt a legbüszkébb, hogy őt le tudta győzni a délelőtti 91 (!) kilométeres szakaszon. Korda számára ugyanis a lengyel valóságos ikon, így azután vele küzdeni is különleges.

Az első kör után amúgy Korda állt az élen, még úgy is, hogy utolérte és hosszasan követte az ukrán Novickijt.

„Tizenöt kilométert mentünk mögötte, s hiába nyomtuk a sentinelt, amely jelzett az autójában, hogy előzni akarunk, nem engedett el. A végén már annyira elegem lett a helyzetből, hogy az egyik kereszteződésben megtoltam hátulról – ő továbbcsúszott, én meg végre megelőztem. Nem haragudott, és utólag bevallotta, nem hallotta, hogy jövünk" – mondta Korda, akit a második körben sikerült elkapnia az oroszok kiválóságának, Borisz Gadaszinnak, aki így átvette a vezetést. Nyakig sárosan szállt ki az autóból, de viccel ütötte el a témát.

„Gyönyörű volt az erdő, hát lehúztam az ablakot, és nézelődtem egy kicsit – mondta, miközben a foga közül kipiszkált egy kis darab sarat. – Próbálok biztonságosan közlekedni, ugyanis a gumijaim Holowczycéhoz hasonlóan nem a legjobbak a sárra..." – mondta Gadaszin, aki tehát az élen áll.

Mögötte és Korda mögött a harmadik helyen az országos bajnoki pontverseny éllovasa, Szalay Balázs áll, aki izgalmas kalandba keveredett az első szelektív szakaszon – majdnem bukfenc lett a vége...

„Volt egy bukkanó, amit nem vettünk észre, vagyis amikor észrevettük, már a levegőben voltunk. Nagy volt a tempó, ide oda tekergettem a kormányt, egyik árokból a másikba mentünk, de végül négy keréken maradtunk. Ez szinte csoda, Laci már keresztbe tette maga előtt a kezét, fogta az övet, mint a bukások előtt szokás, de végül megúsztuk. Ura voltam a helyzetnek, bár a nagy manőverezésben jól bevertem a könyökömet" – mondta Szalay, akinek szintén okozott egy kis gondot a sár. Mivel nyitva hagyta az ablakot, s kívülről bejött egy adag trutymó, nemcsak az overallja lett csurom sár, hanem még a szélvédő is – belülről. Úgyhogy egy ideig a balkanyaroknál csak úgy látott, ha kikukucskált az oldalsó kis ablakon...

A magyarok közül a harmadik, az abszolút értékelésben pedig negyedik a Fazekas Károly, Maurer Péter duó, amely úgy érezte, egy kissé elrontották a játékát az égiek. Ő ugyanis kifejezetten utálja a kiszámíthatatlan, csúszós, sáros pályákat, amelyeken az autó viselkedését nem lehet megjósolni. Néha megáll a féktávon, mint a szög, máskor meg hiába nyomja a féket, azon kell gondolkodnia, hogy éppen melyik fát fogja kiütni. Szerencsére erre szombaton nem került sor – Fazekas pedig a pozíciójával nem lehet elégedetlen.

SWEET-MILK HUNGARIAN BAJA, AZ OB 6. FUTAMA
 Abszolút sorrend 5 szelektív szakasz után: 1. Borisz Gadaszin, Dan Schemel (orosz, belga, G-Force Proto) 2:58:23, 2. Korda, Tóth Gy. (GarZone Motorsport, Nissan Pickup) 5:40 p h., 3. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 6:43 p h.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik