A sprint Európa-kupa értékelésébe is beszámító viadalon az abszolút bajnoki címért küzdő két magyar pilóta, Szalay Balázs és Korda Erik ezúttal is nagy csatában volt egymással – igaz, a hatodik rajthelyért – ez a szakasz ugyanis a szombati rajtsorrendről döntött.
Noha Korda 8 tizedmásodperccel gyorsabb volt, nem mértek tizedeket, így Szalay a jobb rajtszáma miatt kedvezőbb pozícióból indulhat szombaton.
„A külföldi élmezőnyhöz képest lassúak voltunk, szerencse, hogy ez még csak bemelegítés volt. A por nem szállt fel rendesen előttünk és ez egy kicsit zavart, de nem szeretném erre fogni a hátrányunkat. Az autónk tökéletes volt, az új fékrendszernek köszönhetően az autó úgy megáll, mint a szög, úgyhogy nem lehet okom a panaszra. Szombaton biztosan gyorsulni fogunk" – mondta Szalay, aki nagyon vágyik erre a futamgyőzelemre, s nemcsak azért, mert ezzel újabb nagy lépést tehet a magyar bajnoki cím felé (sőt, számára szerencsés esetben meg is szerezheti azt), hanem azért is, mert sohasem nyerte még meg a Hungarian Baját, s nagyon fáj rá a foga.
Csakúgy, mint Korda Eriknek, akinek az autója eddig sem volt egy kifejezett erőgép, most viszont a saját bevallása szerint körülbelül 15 lóerővel az eddiginél is gyengébb, mert ezen a viadalon a szabályok szerint nem lehet versenybenzint használni.
„Lazán átmentünk a pályán, nem zavart a por, semmi sem – nem feltett kézzel jöttünk ide, amíg bármi esélyünk is van a bajnoki címre, küzdeni fogunk" – mondta Korda, aki mögött ezen a versenyen és a bajnokságban is Fazekas Károly követel helyet magának.
„Volt egy elég látványos megmozdulásunk, amikor az egyik jobb visszafordítóban két kerékre állt az autó. Szerencsére nem lett belőle baj, néhány pillanat után újra talajt ért mind a négy kerék, s mentünk tovább. Jó öt hét kihagyás után újra versenautóban ülni" – mondta Fazekas Károly.
Érdekesség, hogy a Kovács Miklós kamionversenyző fémjelezte Qualitrans kaminos csapat meghívására hazánkba érkezett a kétszeres Dakar-győztes Jean-Louis Schlesser, aki részt vett a rajtceremónián és a verseny előtti hivatalos sajtótájékoztatón, majd pedig ahogy szokott, mindenkivel váltott egy-két kedves szót a szervizparkban.
„Jó kis mezőny gyűlt itt össze – mondta Schlesser, majd amikor azt firtattuk, miért nem hozta ő is a Buggyját, azt mondta: – Az én autómmal nem lehetne nyerni ezeken a pályákon és egyébként is, nekem Afrika a szerelmem, a sivatagban szeretek a legjobban versenyezni. Bár a klíma itt délután már majdnem olyan volt, mint a sivatagban..."
No igen, délután. Estére viszont megérkezett a hűvös idő és az eső, amely ha feláztatta a pályákat, az jócskán megnehezítheti a versenyzők dolgát szombaton és vasárnap.
Abszolút sorrend 1 szakasz után: |
1. Krzysztóf Holowczyc, Jean-Paul Fortin (lengyel, belga, Nissan) 4:00.0 |
2. Gadasin, Schemel (orosz, belga, G-Force Proto) 5 mp h. |
3. Cauwenberge, Vyncke (belga, Overdrive) 13 mp h., |
…6. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 16 mp h. |
7. Korda, Tóth Gy. (Garzone Motorsport, Nissan Pickup) 16 mp h. |
8. Fazekas, Maurer (4x4 Off Road Club, BMW X5) 21 mp h. |