Új autóban ül (Peugeot 207 S2000), új navigátor ül mellette (Bacigal Igor), ez azonban nem akadály a számára.
„Életemben először vezetek az abszolút sorrendben, és nagyon jó érzés – mosolygott Bútor, aki a hétszeres világbajnok Sébastien Loeb által is fémjelzett P. H. Sport Peugeot-jával száguld. – Reméltem, hogy szezon közben harcolhatunk a győzelemért, de Egerben nem, hiszen ezek a pályák nem nekünk kedveznek – sokat utaztunk 174 km/órás végsebességen, úgyhogy néha már sajnáltam szegény autót. Végül mégis úgy alakult, hogy vezetünk, s én örülök, bár messze még a vége...”
Messze bizony, egészen pontosan öt gyorsaságira, de tény, a legnyugodtabban Bútor hajthatja álomra a fejét, hiszen övé a lélektani előny.
Más kérdés, hogy az ellenfelek ádázul üldözik.
Például a korábban navigátorként abszolút bajnoki címet szerzőKazár Miklós, vagy éppen a bajnoki címvédőAschenbrenner György. Ők ketten egyrészt vívják a privát kis harcukat (a nap végén éppenséggel Kazár volt előrébb – igaz, mindössze öt tizedmásodperccel...), miközben próbálnak egyre közelebb araszolni az éllovas Bútorhoz.
Kazár a maga részéről még abban is reménykedik, hogy kap némi időjóváírást, mert fékeznie kellett ifjabb Tóth János baleseténél (erről majd később...), de erről egyelőre nem született döntés, akik megálltak az árokba csúszó Peugeot mellett, azok átlagidőt kaptak, Kazár azonban nem tartozott közéjük.
„Mi hátrányba kerültünk a második szakaszon, s bár nem kellett megállnunk, most egy-két másodperc is számít, hiszen tizedekre megy a küzdelem – mondta Kazár. – Amúgy pedig nagyon élveztük a szombati napot, segített, hogy télen sokat autóztunk hóban, így a szemünk sem rebbent, amikor megúszott az autó a kanyarokban. Minden kanyar murvafelhordásos volt, úgy is fogalmazhatnék: minden kanyar ajándék volt, de mi Nándival rettenetesen motiváltak vagyunk, s ezt a részeredmények is táplálják."
Érdekesség, hogy Kazár éppen csapattársával, Aschenbrenner Györggyel vív hatalmas csatát az ezüstös pozícióért – vagy legalábbis egyelőre az a tét, de lehet abból még arany is.
„Asinak” a legnagyobb nehézséget ezen a napon az okozta, hogy a leghosszabb szakaszon elment a kormányszervó, úgyhogy ment az izmozás: mintha két negyvenkilós zsákot mozgatott volna minden egyes kanyarban – konditerembe mostanában nem vágyik majd, az biztos...
„Kibírtam mosolygás nélkül azt a szakaszt – vallotta be Asi, aki a nap végére szépen ledolgozta a hátrányát. – Szerencsére nem voltam felkészületlen, a kettes Golfomban sincs szervó... Amúgy sem volt könnyű ez a nap: nehéz úgy versenyezni, hogy mindössze egy gyorsasági szakasz indult el időben...”
Tény, valóban sok volt a csúszás, a nap végére másfél-kétórásra duzzadt, s már reggel kezdődött.
A második gyorsasági szakaszon ifjabb Tóth János lecsúszott az útról, frontálisan neki egy betontuskónak, ami alaposan átrendezte a Peugeot elejét.
„A széles útról rákanyarodtunk egy keskenyebbre, ami egy kicsit jobban csúszott, de azért volt tapadása. Körülbelül két kilométert tettünk meg rajta, amikor egy balos, koszos kanyar előtt, féktávon, még az egyenesben megcsúszott a Peugeot. A bal hátsó kerék lement a laza talajra, és attól kezdve nem tudtam uralni az autót... – emlékezett vissza „Janika”. – Ki kell elemezni a számítógépes adatokat, mert őszintén szólva fogalmam sincs, miért estünk el. Ezért nem is tudok igazán haragudni magamra, mert nem tudom pontosan, hogy mi történt. Nem így képzeltem az idénynyitót, de hát a rali már csak ilyen – mindig olyasmi történik, amire az ember nem számít..."
No igen, a magyar sorozatba idén visszatérőSpitzmüller Csaba sem számított arra, hogy váltóhiba miatt fel kellett adnia a versenyt, Herczig Norbert sem arra, hogy nem fogja találni a féktávokat („Tudom, min kell változtatnom, csak ma nem ment, de új nap, új remények” – reménykedett), meg a rendezők sem arra, hogy az egyik szakaszon avartűz lassítja a verseny menetét, a másikra meg azért kell beküldeni a mentőt, mert a szurkolók csetepatéba keverednek egymással.
Szóval volt izgalom bőven a pályákon és azokon kívül is.
De az idénynyitómár csak ilyen. Sok kiéhezett versenyző, rengeteg kíváncsi néző a téli szünet után, s pokoli éles küzdelmek. Érdekesség egyébként, hogy a nemzetközi értékelésben a Skoda WRC-vel induló Jozef Beres áll az élen (Magyarországon azonban tavaly óta nem versenyezhetnek a World Rally Carok, úgyhogy az ő eredménye semmiképpen sem számíthatna bele a hazai értékelésbe).
Ez azonban még csak a kezdet volt, vasárnap ugyanis további öt gyorsasági szakasz vár a mezőnyre.
Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Bútor Róbert, Bacigal Igor (Team Butorrobi, Peugeot 207 S2000) 44:00.4, 2. Kazár, Percze (Maximmun Racing, Mitsubishi Lancer Evo9) 13.7 másodperc hátrány, 3. Aschenbrenner, Pikó (Martevo Kft., Mitsubishi Lancer Evo9) 14.2 mp h. |