Az utolsó szakasz előtt öt tized választotta el őket, de akkor még Latvala vezetett. A mindent eldöntő finisben Ogier kötélidegzetről és hihetetlen hidegvérről tett tanúbizonyságot. Azt aligha tudta kiszámolni menet közben, hogy mennyit kell kihoznia magából a győzelemhez. Aki azt mondja, tudja, miként kell tizedekkel nyerni, hazudik, úgyhogy Ogier-nek a szerencse is a kezére játszott. Hét tizeddel gyorsabb volt a záró szakaszon riválisánál, s ez a végső sikert is meghozta számára.
„Elképesztő, elképesztő nap volt! Úgy nyomtam a gázt, mint az őrült, mert Jari-Matti rettenetesen gyors volt. Hihetetlen ez a végkifejlet, de örülök neki. Ráadásként pedig még az utolsó gyorsaságit is megnyertem, úgyhogy megszereztem az ezért járó pluszpontokat – ez volt a hab a tortán, ez tette tökéletessé a hétvégét” – lelkendezett a zsinórban második futamgyőzelmét arató Ogier a célban.
Latvala nyilván egészen más lelkiállapotban állt a célban, mert ennyire közel érezni a győzelmet, azután pedig elbukni, talán még nehezebb, mint biztos másodikként bekocsikázni.
„Annyira gyorsan mentem, ahogyan csak tudtam, de néhány helyen szélesen kanyarodtam, s ezek az apró hibák az utolsó szakaszon ezt eredményezték” – mondta a finn pilóta a célban.
A viadalon a harmadik helyet a világbajnoki címvédő és a jelenleg is összetett éllovas Sébastien Loeb szerezte meg, aki vezet, hiszen Mikko Hirvonen eggyel mögötte végzett, ám egyikük sem lehet nyugodt, hiszen Ogier egyre közelebb lopakodik hozzájuk. Sőt máris ott liheg a nyakukban.
Nézzük, mi történt a magyarokkal!
A Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettőst mindössze másfél gyorsasági szakasz választotta el attól, hogy újra történelmet írjon... A Synergon Turán Motorsport kettőse tavaly első magyar párosként vb-pontot szerzett, most pedig az újonnan életre hívott SWRC-kategóriában első magyarként dobogóra állhatott volna a Jordán-ralin.
Sajnos a feltételes mód indokolt, ugyanis Turánék autója az utolsó előtti gyorsasági szakaszon kigyulladt, így odalett a harmadik hely, ami fényes kezdet lehetett volna (arról nem beszélve, hogy mennyi értékes pontot hozott volna) a páros első teljes szezonjának első versenyén.
„Az üzemanyagszelep ment tönkre, emiatt elkezdett égni az autó bal hátulja – mondta Turán Frigyes. – Először a lökhárítónál, aztán már az utastérben is felcsaptak a lángok, még szerencse, hogy volt egy tűzoltó ott, ahol megálltunk, ennek köszönhetjük, hogy teljesen el tudtuk oltani az autót. Belefújtak körülbelül tizenöt kiló oltóanyagot a Fiesta hátuljába, de még így is folytattuk volna, mindent megpróbáltunk, de sajnos technikailag nem volt rá lehetőség.”
Pedig Turánék számára jól kezdődött a nap, autóztak kategóriaharmadik időket, és tartották a lépést a riválisokkal (a Dakar-címvédő Nasszer Al-Attiyah kiesett, a magyarok harmadik helye biztosnak tűnt), így aztán nem csoda, hogy Turánék el voltak keseredve a célban. Talán némi vigaszt jelent, hogy nem rajtuk múlt...
„Amikor megtudtuk, hogy Nasszer kiesett, azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy vigyázunk az autóra, hiszen a szombati szakaszok rendkívül defektveszélyesek voltak – rengeteg éles kő volt a pályák szélén, úgyhogy figyelni kellett, kerülgetni őket. Próbáltunk ésszel, okosan közlekedni, a részeredmények azonban még így is biztatóak voltak, hiszen kétszer is harmadik időt autóztunk a kategóriában.Utána jött az utolsó előtti szakasz és a tűz, amit nem lehetett kivédeni. Nagyon sajnáljuk, mert a harmadik hely sok fontos pontot jelentett volna” – mondta Turán, aki hozzátette: ez benne van az autósportban, úgyhogy meg kell rázniuk magukat, és a jövő héttől a következő versenyre koncentrálni, arra, hogy ott a maximumot nyújtsák.
Abszolút végeredmény: 1. Sébastien Ogier, Julien Ingrassia (francia, Citroën DS3 WRC) 2:48:28.2, 2. Latvala, Anttila (finn, Ford Fiesta WRC) 0.2 másodperc hátrány, 3. Loeb, Elena (francia, Citroën DS3 WRC) 27.7 mp h. A vb állása. Pilóták: 1. Sébastien Loeb 74 pont, 2. Hirvonen (finn, Ford Fiesta WRC) 72, 3. Ogier 69. Gyártók: 1. Citroën és Ford 130-130, 3. Stobart Ford 43 |