A Mercedes a 2025-ös idény során először szorult ki a top 3-ból, az Ausztráliában és Kínában is a pódium alsó fokán ünneplő George Russell az ötödik, míg Andrea Kimi Antonelli a hatodik helyen ért célba a szuzukai vasárnapon. A brit versenyző szombaton még arról beszélt, hogy száraz és vizes körülmények között is harcba szállna a dobogóért, ám végül egyáltalán nem sikerült előrelépnie a kiindulási pozíciójához képest.
„Frusztráló volt a mai verseny. Az első hat helyezett ugyanott ért célba, mint ahonnan elindult, ez olyan nagydíj volt, amit a kvalifikáción nyújtott teljesítmény határozott meg. Egyszerű, egy kiállásos stratégia volt, és ez egy olyan versenypályán, ahol nehéz előzni, eléggé redukálja az előrejutási lehetőségeket. A legjobbunkat nyújtottuk, hogy működőképessé tudjuk tenni az elévágási kísérletet Leclerc-lel szemben az első etap végén. Sajnos nem volt meg hozzá a kellő tempónk, hogy elhúzzunk, és ne kerüljünk forgalomba, így az a két kör arról szólt. De úgy érzem, bármilyen taktikával is próbálkoztunk volna, ugyanúgy az ötödik helyen végzünk.”
„A frusztráció leginkább abból ered, hogy szombaton nem optimalizáltuk az időmérőt. A hétvége korábbi szakaszában mutatott tempónk alapján az autónk elég jó volt ahhoz, hogy harcba szálljunk az első két sorért. Az idén a mostani volt az első kvalifikáció, ahol nem hoztuk ki a bennünk rejlő potenciált. Kár érte, de jövő héten visszavághatunk Bahreinben. Nagyon különbözik a pálya a szuzukaitól, sokkal melegebb lesz az idő, és durvább az aszfalt. Lenyűgöző lesz látni, ki milyen teljesítményt fog nyújtani, és ez egy újabb próbatétel lesz mindenki számára.”
Antonelli saját bevallása szerint nagyon elveszettnek érezte magát Japánban, és nulla önbizalommal vágott neki az időmérőnek, de végül sikerült óriási előrelépést tennie, és a hatodik rajtkockával megalapozta a versenyét is. Bár az a mostani hétvégén biztossá vált, hogy az olasz pilóta nem fogja megdönteni a legfiatalabb futamgyőztes rekordját, így is átírta a történelemkönyveket vasárnap.
A versenyző elnyújtotta az első etapját a közepes gumin, és néhány körön keresztül a mezőny élére állt, amivel ő lett minden idők legfiatalabb versenyzője, aki vezetett egy futamon. A mercedeses később aztán megfutotta a verseny leggyorsabb körét is, amivel ugyancsak új csúcsot állított fel – Antonelli mindkét esetben Max Verstappen rekordját adta át a múltnak.
AZ ÖT LEGFIATALABB PILÓTA, AKI ÉLRE ÁLLT EGY FUTAMON | AZ ÖT LEGFIATALABB PILÓTA, AKI LEGGYORSABB KÖRT FUTOTT |
1. Andrea Kimi Antonelli, 18 év 7 hónap és 12 nap | 1. Andrea Kimi Antonelli, 18 év 7 hónap és 12 nap |
2. Max Verstappen, 18 év 7 hónap és 15 nap | 2. Max Verstappen, 19 év 1 hónap és 14 nap |
3. Sebastian Vettel, 20 év 2 hónap és 27 nap | 3. Lando Norris, 20 év 7 hónap és 22 nap |
4. Charles Leclerc, 21 év 5 hónap és 15 nap | 4. Nico Rosberg, 20 év 8 hónap és 13 nap |
5. Sébastien Buemi, 21 év 7 hónap és 13 nap | 5. Charles Leclerc, 21 év 5 hónap és 15 nap |
„Jó futamom volt. Elégedett vagyok azzal, ahogyan alakult és a mutatott tempóval is. Amint tiszta volt előttem a levegő, jelentős mértékben javult a teljesítmény, és képes voltam elnyújtani az első etapomat a közepes keveréken, ami remek érzés volt. Amikor átváltottunk a keményre, az autó továbbra is jónak érződött. Sikerült futnom néhány konzisztens kört, és közeledtem az előttem haladókra, de kifutottam az időből. Remek érzés volt néhány körön keresztül vezetni a versenyt, amivel én lettem az F1 történetének legfiatalabb versenyzője, akinek ez sikerült. A következő célom az, hogy megismételjem ugyanezt az egyetlen kör végén, ami számít: az utolsóban.”
„Összességében jó hétvégénk volt. Nagyszerű a pálya, és úgy éreztem, a végére sikerült igazán csúcsformába kerülnöm rajta. Valahányszor beülök a gépbe, tanulok, és egyre kényelmesebben érzem magam. Már alig várom, hogy Bahreinbe menjünk. Remélhetőleg sikerül javulnunk, és harcba szállhatunk annál jobb helyekért is, mint ahol most végeztünk.”
JAPÁN NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | ||||
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | - |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1.423 mp h. |
3. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 2.129 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 16.097 mp h. |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 17.362 mp h. |
6. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 18.671 mp h. |
7. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 29.182 mp h. |
8. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 37.134 mp h. |
9. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 40.367 mp h. |
10. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 54.529 mp h. |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 57.333 mp h. |
12. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 58.401 mp h. |
13. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:02.122 p h. |
14. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:14.129 p h. |
15. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault | 1:21.314 p h. |
16. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:21.957 p h. |
17. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:22.734 p h. |
18. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:23.438 p h. |
19. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:23.897 p h. |
20. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
39. JAPÁN NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 4., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:28.549 |
2. szabadedzés | 1. Piastri 1:28.114 |
ÁPRILIS 5., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:27.965 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:26.983 |
ÁPRILIS 6., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Piastri |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |
Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |
Miami Nagydíj, Miami | május 4., 22.00 |