A francia zseni itt aratta első vb-sikerét, és azóta sem verték meg a német pályákon. Hogy a mi fiainknak miként fog menni? Nehéz megjósolni, de azt mondják, némelyik gyorsasági szakasz nagyon hasonlít a magyar pályákra – ami akár jó hír is lehet.
Az ifjabb Érdi Tibor, Táborszki Attila kettős számára nem voltak ismeretlenek a helyszínek, hiszen tavaly már versenyeztek itt (bár az autójuk nem volt tökéletes, legalább szereztek némi tapasztalatot), de felfrissítették az itinert az öt ismerős pályán is.
„A tanulóév után az idén már az eredményesség is fontos. Igazság szerint már Szardínián is szerettünk volna felállni a dobogóra a kategóriánkban, de ez elsősorban az én hibáim miatt nem sikerült. Most sem lesz könnyű dolgunk, hiszen húszan leszünk a PWRC-mezőnyben, és az ellenfelek közül néhányan úgy ismerik a pályákat, mint a tenyerüket – ez azonban nem jelenti azt, hogy ne próbálnánk kihozni magunkból a maximumot. Megcélozzuk a dobogót” – jelentette ki ifjabb Érdi.
Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Super2000-es mezőnyben méreti meg magát – a német pályákon először. Bejárták a pályákat, a pilóta érzése szerint jó itinert írtak; azt mondja, a magyar tapasztalatok alapján itt könnyebb volt, mint másutt, mert több a hasonlóság.
„Unatkozni nem fogunk, az biztos. Már csak azért sem, mert a pályák nagyon változatosak. Az egyiken derékszögű kanyarok a másikon sok visszafordító, a lőtér pedig az ugratóival… Fogalmazzunk úgy, hogy elég érdekes. De tetszenek a pályák, s azt gondolom, a Ford Fiestát sikerült jól beállítani rájuk” – mondta Turán, aki – nyomatékot adva szavainak – kategóriamásodikként végzett a csütörtöki teszten. Ez mérvadónak nem mérvadó, de hogy biztató, ahhoz kétség nem fér.
A világbajnokság mezőnye csütörtök este Trier főterén elrajtolt, az igazi küzdelem pénteken kezdődik.