Turánék a dobogóért küzdenek, Ogier megelőzte Loeböt

Vágólapra másolva!
2011.08.21. 00:12
null
Turánék a dobogóért harcolnak kategóriájukban a Német Ralin
Címkék
A Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős a hetedikről a szenzációs harmadik helyre küzdötte fel magát a német világbajnoki futam második versenynapján a Super2000-es kategóriában! A magyar kettős az abszolút sorrendben a 21. helyen áll, a francia Sébastian Ogier áll az élen, Sebastian Loeb defekt miatt visszaesett a második helyre.

Az, hogy a magyar párosok baja meggyűlt vele, csak egy dolog, de a ralizseni Sebastien Loebön is kifogott. Legalábbis az utolsó szakasz. Az utóbbi évek egyeduralkodója defekt miatt több mint egy percet veszített, s ezzel a biztos éllovas-pozíciót is kénytelen volt átadni honfitársának, Sebastien Ogier-nek.

A csütörtöki teszt után egyébként Turánék bíztak benne, hogy dobogóra állhatnak.

Az első nap után úgy gondolták, esélyük sincs rá, ugyanis túl gyorsan értek egy hajtűkanyarba, és fennakadtak egy buckán. A magyar szurkolók tették vissza őket az útra, de négy és fél percet veszítettek.

Nagyon mélyről kellett visszakapaszkodnia a Synergon Turán Motorsport kettősének, de megtette.

„Harmadikok vagyunk, és ez nagyon nagy dolog – örvendezett Turán Frigyes a szervizparkba menet. – Pedig nem kockáztattunk – nem volt értelme –, kilencven-kilencvenöt százalékon autóztunk, próbáltuk kímélni a Ford Fiestát. Az utolsó gyorsaságin aztán akadt egy kis gondunk, konkrétan elment a kormányszervó, ami nélkül elég szenvedős volt a harmincöt kilométer, de arra gondoltam, ha beledöglök is ki kell bírnom, hiszen harmadikok vagyunk!"

No igen, és ha okosan autóznak, könnyedén meg is tarthatják, hiszen több mint öt perccel vezetnek Hänninen előtt. Persze, a „könnyedén" a rali-világbajnokság esetében azért nem gyakran használt jelző. Turánék így nem ereszthetnek le. A pilóta azt mondja, ugyanazzal a taktikával mennek, mint eddig: okosan.

„Egész jó kis verseny ez – navigátorszempontból egy kicsit talán még könnyebb is, mint a finn volt, mert ott túl gyorsan jöttek egymásra a jelek. Itt meg elég trükkösek a pályák. Ma az egyik szakaszon az aszfaltról kellett leugratni a murvára, és egy kicsit elnéztük, úgyhogy két méter magasan szálltunk a kukoricás felett. De szerencsére más is járt már arra, így nem volt probléma. Földet értünk, és mentünk tovább. Az utolsó szakaszon azonban nem cseréltem volna Fricivel, nehéz dolga volt szervó nélkül, de végig biztattam, és megcsináltuk!"

A másik magyar kettős, ifjabb Érdi Tibor és Táborszki Attila sajnos már pénteken búcsúzni kényszerült – az N-csoportos értékelés második helyéről. A váltóprobléma már az első szakasz végén jelentkezett, a másodikon már gyanús zajok jöttek, a harmadikon nem is volt meg az összes sebességi fokozat. Hatalmas küzdelmek árán a Mitsubishi-páros eljutott a szervizparkig, ám a hibás alkatrész cseréje túl sokáig tartott, Érdiék „kikésték" a maximum idejüket (aki 15 percnél többet késik, nem folytathatja a versenyt), így a pálya szélére kényszerültek.

A viadal vasárnap öt gyorsaságival ér véget.

 

 

NÉMET RALI, A VB 9. FUTAMA, TRIER
Abszolút sorrend 14 gyorsasági szakasz után: 1. Sebastien Ogier, Julien Ingrassia (francia, Citroën DS3 WRC) 2:44:43.2, 2. Loeb, Elena (francia, Citroën DS3 WRC) 1:11.3 perc hátrány, 3. Sordo, Del Barrio (spanyol, Mini WRC) 2:10.2 p h., ...21. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (magyar, Ford Fiesta S2000) 17:28.8 p h.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik