Nyilatkozatában Yves Matton csapatfőnök kijelentette:
„Ahogy már említettük, szándékunkban állt fellebbezni azzal a céllal, hogy időt kapjunk a probléma részletes kivizsgálására. Ami a kuplungot illeti, a beszállítónk küldött nekünk egy bocsánatkérő levelet, amelyben elismerte, hogy néhány alkatrész különbözik a homologizációs dokumentumon megadottaktól. Ez a levél bizonyítja, hogy nem állt szándékunkban csalni – viszont elfogadjuk a döntést és a ránk kirótt büntetést.”
Hirvonen hozzátette: „Természetesen csalódott vagyok, de ideges egyáltalán nem. Ilyen dolgok megtörténhetnek, és el kell őket fogadni, le kell vonni belőlük a tanulságot, tovább kell lépni.”
A Citroën döntésével a Portugál ralin első helyre kerülő Mads Östberg most már hivatalosan is begyűjtötte az első vb-futamgyőzelmét. Az egyéni pontversenyben így továbbra is Sébastien Loeb vezet 66 ponttal, míg a konstruktőröknél a Citroën gyári csapatának előnye 12 pontra csökkent a Ford előtt.