Amennyiben a gall pilóta az idény végén újra a képzeletbeli dobogó legfelső helyét foglalja el, úgy páratlan történelmi sikert könyvelhet el: ő lesz az autósport első nyolcszoros világbajnoka.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Az idén azonban – várhatóan – nem lesz könnyű dolga, mert honfitársa, a szakemberek szerint hallatlanul tehetséges Sébastien Ogier személyében komoly vetélytársra akadt. Ráadásul a rivális versenyző a nagy hatalmú Olivier Quesnelnek, a Citroën csapatfőnökének a kedvence. Mindketten az újjávarázsolt DS3-mal száguldoznak majd a hófödte északon vagy éppen a jordániai sivatagban.
A spanyol Dani Sordo, aki korábban Loeb csapattársa volt a Citroënnél, a Minire váltott. A rali-világbajnokságok egykori csodakocsija ugyanis az idén – legalábbis hat viadal erejéig – visszatér. A bemutatkozás azonban nem most, hanem a Szardínia-ralin lesz, s a cél egyelőre csak a tapasztalatszerzés, aztán 2012-ben már győzelmeket várnak el a britek az alakulattól.
A Fordnál maradt a két finn, a tavalyi vb-ezüstérmes Jari-Matti Latvala és Mikko Hirvonen, ők a Fiesta RS WRC-vel vágnak neki a szezonnak. Ismét a ralisok között próbálkozik – amolyan „félgyári" pilótaként – a korábbi Formula–1-es világbajnok, Kimi Räikkönen. A finn „Jégember" azonban a szakemberek szerint ezúttal sem fog beleszólni a „nagyok" dolgába. Az idénynyitó svéd futam bemelegítése során máris bukott, beleszaladt egy hóbuckába, ahonnan a nézőknek kellett kitolniuk.
Ami a svédországi futamot illeti, a havas-jeges utakon, olykor 200 km/órás sebesség mellett a rutinosabbaknak sem lesz könnyű az úton tartaniuk a méregerős gépeket. A teljes táv 2059.89 km, 22 gyorsasági szakasszal (összesen: 351 km).
A tizenhárom futamos vb a november 10–13. között esedékes walesi versennyel fejeződik majd be.