A hétfői közlemény szerint a klub 1.255 milliárd eurónyi működési bevétellel számol a 2022–2023-as pénzügyi évben, a tervezett profit 274 millió euró, szemben a 2021–2022-es év végén elkönyvelt 98 millióval (az elmúlt évben 1.017 milliárd eurónyi forgalmat bonyolított az FC Barcelona).
A rövid közleményből kiderül, hogy a klub a fenntartható fejlődés jegyében igyekszik a minimálisra csökkenteni az egyszer használatos műanyagpalackok használatát a létesítményeiben, és döntöttek arról is, hogy az idei rendes közgyűlés október 9-én lesz.
A Reuters hírügynökség emlékeztet, hogy a Forbes felmérése szerint a világ második legértékesebb (ötmilliárd dollárt érő) klubjaként számon tartott FC Barcelona az elmúlt hónapokban több vagyonelemének értékesítésével tornászta vissza magát olyan pénzügyi pozícióba, hogy ismét jelentős összegeket költhessen játékosvásárlásra – és hogy derűlátásról tanúskodó költségvetést készíthessen.
A Barca egyfelől 25 évre eladta a hazai televíziós közvetítési jogainak 25 százalékát az amerikai Sixth Street befektetési társaságnak (ebből becslések szerint több mint 500 millió eurós bevételre tett szert), további 200 milliót kasszírozott a Barca Studios 49 százalékos részvénycsomagjának értékesítéséből, és jelentősen javította pénzügyi helyzetét a Spotify vezetőségével kötött hosszú távú támogatói szerződéssel is.
Mindezt figyelembe véve a spanyol labdarúgóliga 800 millió eurónyival megemelte a klub negatívba csúszott kiadási sapkáját, ez végül 656 millió euró lett a 2022–2023-as pénzügyi évre – így történhetett meg, hogy a Barca több mint 150 millió eurót költhetett a nyári átigazolási piacon Robert Lewandowski, Raphinha és Jules Koundé szerződtetésére.