Előtte: Jacques Villeneuve a Ferrari tragikusan fiatalon elhunyt közönségkedvence, Gilles fiaként gyerekkorától az emberek érdeklődésének fókuszában volt, élete kisebb-nagyobb mértékben a nyilvánosság előtt zajlott. Különösen miután saját versenyzői karrierje is beindult.
A tengerentúlon robbant be igazán az Indycar-sorozat megnyerésével (1995), majd azzal a lendülettel a Formula–1-ben is sztárrá vált: beleült a korszak csúcsautójába, a Williams-Renault-ba, és előbb második lett, majd 1997-ben már világbajnok – a Michael Schumacherrel vívott emlékezetes csatája után. E két szezon során összesen 11 futamot nyert meg, rendszeres vendégnek számított a tévéképernyőkön és a lapokban.
A következő évben viszont el kellett viselnie, hogy a McLarenek és a Ferrarik is elévágtak (már csupán ötödikként végzett összesítésben, miután a dobogó aljára is mindössze kétszer állhatott fel), de ez még mind semmi nem volt ahhoz képest, ami ezután jött: a Tyrrell 1997 végi felvásárlását követően 1999-től harcba szálló BAR-istálló (a British American Tobacco nevű dohányvállalat adta a „dohányt", Craig Pollock üzletember, egyben Jacques mentora és menedzsere pedig az ötletet, a pilótát és az „ügyvitelt") a vártnál is szerényebb eredményekkel debütált.
Egyetlen szerzett pont nélkül zártak, konkrétan Villeneuve pedig 16-ból 12 futamot fejezett be értékelhető helyezés nélkül! Itt érkeztünk el történetünk szűken vett időpontjához, amikor a kanadai versenyző életének egy másik dimenziója került előtérbe – olyasmi, amely ugyancsak hozott számára szép, avagy ígéretes epizódokat, valamint csillogást, de azért klasszikus sikersztorinak ezt sem neveznénk...
Arról van szó, hogy Jacques ekkoriban egy párt alkotott a hozzá hasonlóan 1971-es születésű Dannii Minogue-gal, és nagyon a véglegesítés irányába fejlődött a románca az ausztrál hírességgel (színésznővel, dalszerzővel, popsztárral, divattervezővel, rádiós és televíziós személyiséggel egyszerre).
Mindketten túl voltak már két-két komolyabb, vagy legalábbis visszhangosabb kapcsolaton – sőt a szintén énekesnőként világhírnevet szerző Kylie húga már egy házasságon és váláson is –, de ennyire „nagy név" még egyikük hálójába sem akadt korábban. Igazi celebduót alkottak, a bulvárlapok, a női magazinok és a paparazzik álmát...
1999. december 30.: Na szóval. Az egész világ a közelgő dátumváltás lázában égett, amikor az óesztendő utolsó előtti napján felröppent a hír, hogy ők ketten szilveszterkor, pontosabban a 2000. év legelső órájában összeházasodnak. Állítólag úgy tervezték, hogy helyi idő szerint éjfél után néhány perccel 1997 F1-es világbajnoka a sydneyi kikötőben feleségül veszi szíve hölgyét.
Az értesülések szerint a hajón tartandó szertartásra több autóversenyző és színész – utóbbiak az ara kollégái – is meghívót kapott, koszorúslánynak pedig Kylie-t, illetve Jacques húgát, Melanie-t is felkérték.
Az információ kiegészítéséül a pletykák terén kevésbé naprakész olvasók megtudhatták: Villeneuve és Dannii a május 31-i Spanyol Nagydíjon találkozott először, és hamar eljutottak odáig, hogy októberben eljegyezték egymást, majd megismerkedésük után hét hónappal máris a boldogító igen kimondásra készültek.
2000. január 1.: a világsajtóban hatalmas kíváncsiság övezte, mi is történt az ausztrál nagyváros „vízi lagziján", de lapzártáig nem sikerült kideríteni semmit – a hírügynökségek nem erősítették meg az esküvő tényét. Jacques állítólag meghívta egyik legjobb barátját, Mika Salót, a Sauber pilótáját is – fél évvel korábban ő ugrott be hat futam erejéig a Silverstone-ban kettős lábtörést szenvedő Schumi helyére, hogy támogassa Eddie Irvine világbajnoki törekvéseit a mclarenes Mika Häkkinen ellenében –, ám ennek ellentmondott, hogy egyesek látták a finnt december 31-én a világ túlfelén, Svájcban...
2000. január 2.: továbbra sem tudott senki semmi biztosat. A helyi újságírók csak abban voltak biztosak, hogy a pár szűk körű fogadást tartott egy hajón, amelyen mégiscsak ott volt Salo. Ő lehetett (volna) a kanadai tanúja a ceremónián. Villeneuve nem hivatalos internetes oldalán mindenesetre ott virított egy sokatmondó bejegyzés: ebben házastársként írtak az aszfaltcsíkok meg a szappanoperák és slágerlisták „bajnokáról", egyúttal boldog mézesheteket kívánva nekik.
2000. január 6.: újabb fejlemény derült ki, amelyet az NS éppen 11 évvel ezelőtt, a január 7-i számában osztott meg olvasóival, az alábbi megjegyzés kíséretében: „érdekes játékot játszanak a pilóta rajongóival: előbb elterjesztik a frigy hírét, majd cáfolják az információt".
Barbara Pollock, Jacques barátjának és főnökének/ügynökének felesége ugyanis e-mailt küldött az említett weboldalra: „Az elmúlt hetekben nem győztük cáfolni a hírt, hogy Jacques és Dannii házasodni készül. Úgy tűnik, ez sem segített, mert a napokban világszerte megjelent, hogy egybekeltek. Ők ketten velünk vannak, és nem házasok. Mindenkinek boldog új évet!" – állt a levélben.
2000. január 9.: Barcelonában négy csapat részvételével megkezdődött az FIA első az évi hivatalos tesztje. Villeneuve a BAR-Hondával viszonylag kevés kört tett meg, majd a két kezét felmutatva lépett az újságírók elé – az ujjain egyetlen gyűrűt sem lehetett felfedezni.
„Össze akarunk házasodni Danniivel, de nem tudom, honnan vették, hogy szilveszter éjszakájára terveztük ezt. December utolsó napjait azzal töltöttem, hogy felvettem az állandóan csöngő telefont, és cáfoltam a barátaimnak a téves információkat. Még fogalmunk sincs, mikor lesz az esküvő, ám semmit sem akarunk elsietni" – mondta a kanadai.
A Sun Herald című ausztrál lap szerint egyébként azért maradt el a nász, mert a menyasszony volt férje, Julian McMahon is arra a hétre szervezte a sajátját. Ez persze nem tetszett Danniinek, ezért döntöttek a halasztás mellett...
„Már minden készen állt, azonban Dannii megtudta, hogy Julian karácsony előtt nősült újra. Ekkor úgy határozott, nem akarja, hogy összehasonlítsák a két szertartást, nem akart versengeni a volt férjével" – nyilatkozta a színésznő egyik közeli ismerőse, aki együtt szilveszterezett a párral. Az illető azt is hozzátette, hogy az új időpont a márciusi Ausztrál GP előestéje lehet Melbourne-ben, az ifjú sztár szülővárosában.
Azóta: Nagy kérdés, Minogue kisasszony később megbánta-e – már ha az egész tényleg az előbbieknek megfelelően történt –, hogy holmi presztízsokok miatt halogatta a nagy napot. Ugyanis sohasem került sor rá: bő egy évvel később, 2001 elején szakítottak. Nem volt ez valami mennydörgős, átkozódós, a közös emlékeket gyűlölködéssel besározó különválás, de tény, hogy egymás nélkül folytatták.
Villeneuve a további fél évtizede alatt sem tudott újra versenyt nyerni az F1-ben (két harmadik helyig jutott már csak), és az utóbbi esztendőkben azok a próbálkozásai is dugába dőltek, hogy újra visszatérjen a száguldó cirkuszba. Addig is kipróbált mindenféle egyéb autós gyorsasági sorozatot, beleértve a NASCART-t és a Le Mans-szériát, így tehát pályafutása során tulajdonképpen végigvándorolt a műfaj összes jelentősebb ágazatán.
Ami témánkkal jobban összefügg: a magánéletében sem sikerült lehorgonyoznia. Az ezredforduló óta újabb két komoly kapcsolata volt, és a másodikból két gyermeke is született. 2009-ben azonban elvált, azóta szingli, és zenei próbálkozásairól (dalokat írt, hazájában lemezt adott ki) sem lehetne állítani, hogy átütő sikert arattak volna.
Időközben Dannii is eljutott újabb két állandó partnerig, s annyival mindenképpen jobban áll az exénél, hogy közülük a másodikhoz nem csak hozzáment, de (még) nem váltak el, vagyis együtt nevelik tavaly nyáron született kisfiukat.
Visszatérve a „révbe érő különversenyben" a jelek szerint az ausztrál popdívától lemaradó Jacques Villeneuve-re: még a sikerei csúcsán nyilatkozta, hogy nem viseli el, ha megmondják neki, mit tegyen, mert mindennél jobban szereti a függetlenséget. Az ilyen nyughatatlan embereknek ritkán sima és egyenletes az életútjuk, ám legalább nem is unalmas, ha szorult az illetőbe tehetség és kísérletező kedv. A kanadai pilóta példája mindenesetre abszolút ezt mutatja.