Király Gábor – Mini Cooper
A válogatott rutin rutinos oszlopa, a melegítős kapus, most éppen az 1860-nál közönségkedvenc. Valahogy mindig sikerül neki, ha nem is tudjuk, de azért sejtjük a titkot. Talán lehet hozzá némi köze a szerénységnek, ami az autó kiválasztásában is megnyilvánult: a MINI Cooper csöppet sem kirívó, de elég vagány ahhoz, hogy ne próbáljanak vele kekeckedni.
Lázár Pál – Volkswagen
A Videoton szélső hátvédje az aktuális szezonban verekedte be magát a válogatott keretbe, és nagyon úgy tűnik, hogy tartós bérletre rendezkedett be. Megbízható, kiegyensúlyozott, fejlődőképes teljesítményt nyújt. És éppen ilyen az autója is: a fehérvári klub a Volkswagen hazai importőrével működik együtt, így a klub játékosai a német gyártó modelljeit használhatják.
Juhász Roland – Audi Q7 3,0 TDI és Mercedes ML 350 3,5 Diamond Edition
A védelem megbízható pillére, aki lassan szobrot kap brüsszeli csapatánál, az Anderlechtnél. Megfontolt, alázatos, hatalmas munkabírású és legjobb napjai átjátszhatatlan. A kevésbé jókon (ilyen azért ritkán van) pedig megoldja rutinból. A pályán sem okoz neki gondot utolérni a csatárokat, és az országúton is bárkivel felveszi a versenyt két nagy terepjárója valamelyikével. Bár Rolandról nem tudjuk elképzelni, hogy közúton versenyezzen.
Lipták Zoltán – Volkswagen
Szinte szóról szóra idézhetnénk a Lázár Pálnál leírtakat, mert a nagyra nőtt középső védőre is igaz mindaz, amit csapattársáról írtunk. A Videoton jó szereplésében neki is oroszlánrésze van, így érthető, ha a válogatottban is egyre komolyabb szerepet kap.
Laczkó Zsolt – Mercedes
Ősszel még Debrecenben rúgta a labdát, hogy aztán januárban a magyar átigazolási piac szenzációjaként Genovába helyezze át székhelyét. Azóta már bemutatkozott a Sampdoriában, és, reméljük, csak idő kérdése, hogy megszilárdítsa a helyét. Mindenesetre, ha Mercedesével beparkol a stadion elé, már nem kell szégyenkeznie.
Koman Vladimir – Fiat 500-as
Az egyiptomi világbajnokságon bravúrosan szereplő U20-as válogatott kapitánya 17 éves kora óta él és játszik Olaszországban. Már túl van jó néhány Serie A-s szereplésen, sőt már gólokat is szerzett. Az olasz életérzést teljes mértékben sikerült átvennie, ezt jelzi, hogy az Itáliában (is) divatikonnak számító kisautóval jár.
Elek Ákos – Volkswagen
Szintén Videoton, szintén bajnoki remeklés és szintén meghívó a válogatottban, ahol gyorsan belakta a középpálya közepét. A finnek elleni megindulása és gólpassza már most az idény egyik legragyogóbb momentuma. Nem csodálkoznánk rajta, hogy a következő szezonban már egy nyugat-európai országban járna edzésre az autójával.
Vadócz Krisztián – Audi TT
A spanyol Osasuna középpályása remek meccsel, góllal és gólpasszal hangolt a hollandok elleni meccsre. Bízunk benne, hogy jó formáját magával hozta az Audi TT-ben. A kis kupé nem csak azért jó választás, mert quattro hajtása nagyszerű vezetési élményt biztosít, hanem azért is, mert a Győrben gyártott modell Spanyolországban is az otthonra emlékezteti.
Dzsudzsák Balázs – BMW M6 és BMW 730d
A PSV Eindhoven ballábas szélsője kétség kívül a legjobb formában lévő, és leginkább elismert magyar futballista manapság. Ontja a gólokat és a gólpasszokat, vezére lett a bajnoki címre törő klubnak. A két erős és gyors német modell pedig hűen tükrözi filozófiáját: senki sem érhet utol! Márpedig az 507 lóerős M6-os kupéval erre igen jók Balázs esélyei.
Gera Zoltán – BMW X3 3,0si és Audi A4
A válogatott kapitánya nem viszi túlzásba, de azért nem is nagyon szerénykedik, holott neki aztán lenne mire. Tavaly főszerepet játszott abban, hogy klubja, a Fulham története során először európai kupadöntőt játszott, Birminghamben pedig talán még mindig szabadon hagynak egy parkolóhelyet a West Brom stadionja előtt, hátha visszatér a Mágikus Magyar. Zoli beéri egy közepes méretű, kb. 250 lóerős német autóra méretezett beállóval, ahová feltűnés nélkül kanyarodhat be.
Rudolf Gergely – BMW M6
A válogatott csatára jobban szereti a feltűnést, de egy gólszerző keresse is annak lehetőségét. A Genovából Bariba kölcsönadott támadó a dél-olasz városban is megállja a helyét, és, ha abból indulunk ki, hogy a nagy csapatokra specializálódott góllövés szempontjából (betalált már a Roma, a Juve és a Milan kapujába is), akkor okkal reménykedünk a hollandok elleni meccs előtt. Ha Dzsudzsáktól kap egy gólpasszt, akkor kölcsönadhatja Balázsnak az autóját, hátha kiderül, mi a különbség a két csúcsverda között.
Martin Stekelenburg – Saleen S7
A válogatott első számú kapusa sérült, de nem volt szívünk kihagyni a gyűjtésünkből azt, akinek ilyen járgánya van. A Saleen S7 ugyanis egy kis szériában gyártott, kézi munkával összerakott szupersportkocsi, amelynek már a korai, 2004-ig gyártott változata is 550 lóerős volt, a végsebessége pedig 322 km/h. Az újabb, frissebb S7 Twin Turbo 750 lóerős, és 399 km/h-val képes hasítani. Jobb is, ha nem tudjuk mire lehet képes egy ilyen szörnyeteg gazdája.
Van der Wiel – BMW X6 M
Az Ajax 23 éves védője sem fukarkodik a lóerőkkel (bár, végső soron ez a csapat minden tagjáról elmondható). Már a sima X6-os BMW sem gyönge (akár 408 lóerős is lehet), a gyárilag tuningolt M változat 4,4 literes motorjából 555 lovat lehet kipréselni, amihez barátságos 680 Nm-es nyomaték társul. Nagy test, brutális erővel.
Joris Mathijsen – Opel Speedster, Range Rover
A védelem korelnöke jól érezheti magát a szomszédban, elvégre már öt éve játszik a hamburgi HSV-ban. Nem csak a Bundesligában, a válogatottban is szépen gyűjti a strigulákat, ha nem állítják ki, vagy nem sérül meg a pénteki meccsen, akkor a mieink elleni amszterdami találkozó lehet a 70. meccse címeres mezben. A védő a korával járó megfontoltsággal választ autókat is: már az Opel Speedster sem volt egy kirívó csodamasina, a Range Rover azonban már valóban egy megállapodott férfit mutat.
John Heitinga – Ford Mustang
Ugyanez nem mondható el a másik belső védőről. Az Everton 27 éves bekkje gyors, erős, mindenhova odaér. Ehhez tartja magát a pályán kívül, és a mindenhová odaérésben sokat segít az amerikai sportkocsija is. A középmodellt 5.0 literes, 412 lóerős motorral kínálják, márpedig egy ilyen ajánlatnak, plusz a modellt övező legendának nehéz ellenállni. Szerintünk Heitinga meg sem próbált.
Erik Pieters – Mercedes-Benz C180 CDI
Dzsudzsák Blázs eindhoveni csapattársa a védelem legfiatalabb tagja a maga 22 évével. Megbecsüli magát a srác, nem akar felvágni a nagyfiúk között, úgyhogy beéri minőségi, de azért nem különleges autóval. A választása azt mutatja, hogy a kiemelkedő teljesítménynél többre értékeli a megbízhatóságot. Valószínűleg edzői is hasonló felfogású játékot várnak tőle a pályán.
Nigel de Jong – Wiesmann Roadster
Nem akarjuk bántani a kőkemény védőt, mert ma már könnyű az embert a világhálón megtalálni, mi pedig nem akarunk úgy járni, mint Xabi Alonso, de belőle néztük volna ki utoljára (vagy Van Bommel kollégájából), hogy egy ilyen autót választ. A német manufaktúra 1985 óta gyártja egyedi sportkocsijait, eddig kevesebb mint 1000 darab hagyta el az üzemet. A klasszikus külső modern technikát és persze bivalyerős (kb. 340 LE) motort rejt. Az utastérben kézzel varrott bőrből van minden, de, ami nem, az is legdrágább anyag.
Rafael van der Vaart – BMW X6
A Tottenham Hotspurnél gyorsan megszerették a kreatív hollandot. Így voltak ezzel Hamburgban is, amíg nem fotózkodott nyilvánosan a Real Madrid mezében. Aztán szerették Madridban is, amíg össze nem balhézott mindenkivel. Londonban viszont örömmel fogadták, kvalitásainak és előszeretettel játszott vezérhím szerepének köszönhetően gyorsan a csapat közepén találta magát. Míg korábban egy Lamborghini Gallardót hajtott, addig mostanság úgy érzi, pozíciójához jobban passzol egy méltóságteljesebb városi terepjáró.
Wesley Sneijder – Audi R8
Az ingolstadti márka csúcsmodelljét nem könnyű megszerezni, de ugyanilyen nehéz lemondani is róla, amit bizonyít a Sneijder esete. A holland válogatott esze még a Real Madrid játékosaként kaparintott meg egy R8-ast, amit a spanyol fővárosból Milánóba távozva is vitt magával. Így aztán az Inter edzéseire is az 525 lóerős 5,2 FSI quattro motorral szerelt autóval járhat, melyben a motor hangját, a játékoshoz hasonlóan világklasszis Bang & Olufsen hi-fi nyomja el.
Dirk Kuyt – Porsche 911, Audi R8
A hollandok általában nem rajonganak a németekért, de a szélsőt ez vajmi kevéssé befolyásolja. Mindkét választottja a német autógyártás csúcsát képviseli. A Porsche a klasszikus vonulatot, amilyenről az autóskártyán felnövő gyerekek álmodnak, míg a fentebb már tárgyalt R8-as az új idők új szele.
Ibrahim Afellay – Ariel Atom
A PSV-ben sztár volt, a Barcelonában azonban egyelőre be kell érnie azzal, hogy a sztárok árnyékában kap néha egy-egy félidőt. De biztos, hogy eljön még az ő ideje, mert Afellay nem átlagos fickó. Erre utal az autója is: a csővázas, karbon karosszériás rakétából is jó, ha ezer talált eddig gazdára. A szuperkönnyű autó a létező legpuritánabb verda, cserébe viszont 2,9 másodperc alatt gyorsul százra. Nem családi autó, de Afellay még nem alapított családot.
Robin van Persie – Porsche Cayenne Techart Magnum és Citroen C4
Az utóbbit nyilván nem gondolja komolyan, de klubjánál, az Arsenalnak ezt osztogatják, hát ő is vitt belőle egyet – boltba járni jó lesz. Ha meg villantani kell, akkor ott a Porsche, abból sem egy mezei modell. A mattfekete SUV 680 lóerőt és 900 Nm-es embertelen nyomatékot ad le, a végsebessége pedig 308 km/h, ami egy közel kéttonnás autónál több mint elképesztő.