Minden nap folyamatosan frissülő felvezetőcikkünket ide kattintva érheti el! Minden nap folyamatosan frissülő felvezetőcikkünket ide kattintva érheti el!
És egy kis nosztalgia, a Bleacher Reportnál összeszedték a valaha készült legjobb reklámokat is egy csokorba!
Nézzük, mi a véleménye a Super Bowl ezen területéről a Sport Tv szakkommentátoraként is ténykedő Tőrös Balázs digitális és közösségi médiával foglalkozó reklámszakembernek!
A Super Bowlt nemcsak az amerikai futball szerelmesei várják, hanem a reklámszakma is. Úgy hozta az élet, hogy én a két halmaz metszetében vagyok, ezért számomra február első vasárnapja és a következő néhány nap második karácsonnyal ér fel.
Zárjuk ki az egyenletből a rendezvény sportértékét és gondoljunk bele egy pillanatra abba, hogy a Manning–Wilson csúcstalálkozó csak az Egyesült Államokban 110 millió nézőt fog a képernyők elé szögezni, és a New Yorkból érkező jelet több mint 200 ország veszi át.
Ha a reklámszakmában dolgozol, akkor is képes vagy élvezni a Super Bowlt, ha hidegen hagy a sportág. Aki próbált már összeszervezni egy sajtótájékoztatót, az tudja csak igazán értékelni, hogy a félidei minikoncertet (felkészül Bruno Mars és a Red Hot Chili Peppers) milyen félelmetes hatékonysággal és gördülékenységgel bonyolítják le.
De az igazi kaland másnap reggel kezdődik. Mire kivésed a csipát a szemedből és a harmadik kávé után képes vagy a monitorra fókuszálni, az erre szakosodott portálokra már fel is kerültek a Super Bowl alatt vetített reklámok.
Ilyenkor természetesen senki sem égeti magát azzal, hogy olyan filmet tegyen adásba, amely máshol már futott: erre a napra mindenki újdonsággal készül, ennek ellenére egyre kevesebb a meglepetés. Már régóta tudjuk, hogy idén melyik márka hány spottal jelentkezik az időkérések alatt, illetve a negyedek között. Persze vannak hirdetők, akik az utolsó utáni pillanatig titokban tartják a reklám tartalmát, de a legtöbben már hetekkel korábban megkezdik a film felépítését előzetesek és közösségi aktivitások formájában.
A Super Bowl alatt futó reklámok különlegesek, mégis ugyanazok a kérdések érvényesek rájuk, mint az összes többire. Az első és a közösségi média korában legfontosabb: tetszett annyira, hogy megoszd másokkal? A második és szakmai szempontból legalább ennyire fontos: használt valamilyen meghökkentő eszközt, amelyből még trend is lehet? Az elmúlt év felfedezése például az volt, hogy a legtöbb reklám végén már nem honlapcímet láttunk, hanem csak egy hashtaget, egy a kettőskereszt után írt szócskát, amellyel internetszerte megtalálható az adott termék. A harmadik és legnehezebben megválaszolható kérdés pedig: működött a kampány? Erre sokszor csak hetekkel, hónapokkal később kapunk választ.
Egyvalami viszont biztos: a másodpercenként nagyjából 30 millió forintért értékesített hirdetési helyeken fel fog tűnni Scarlett Johansson, David Beckham, Arnold Schwarzenegger, a U2, illetve Űrdongó és Optimusz Fővezér.
Azt még nem tudni, hogy idén is születnek-e legendák. Én kiegyeznék azzal, ha a reklámok valamivel gyengébbek lennének, de a Seahawks sokáig emlékezetes meccsen megnyerné első Super Bowlját.