Amit a téli gumikról tudni érdemes

Vágólapra másolva!
2003.12.11. 00:02
Címkék
A téli sportközpontok útjain általában eltakarítják a havat, de környezetvédelmi okokból csak a veszélyes szakaszokat sózzák. Mindenképpen azt javasoljuk, hogy téli abroncsokkal induljunk útnak.
Ezek az abroncsok ugyanis nemcsak speciális bordázattal (legalább 4 mm profilmélység) rendelkeznek, hanem az anyaguk is különleges. Rendkívül alacsony hőmérséklet esetén is rugalmasak maradnak és egyértelműen jobb tapadási tulajdonságokkal rendelkeznek, mint nyári társaik. Az abroncsok akkor is elöregszenek, ha nem használjuk őket, mivel a gumi megkeményedik, a tapadása pedig látványosan csökken. Bizonyos kor után mindenképpen cseréljük le őket! A helyes guminyomás különösen fontos. Tévedés, hogy a téli abroncsok nyomása a nyáriénál alacsonyabbnak kell lennie. A túl alacsony nyomás ugyanis befolyásolja a profil öntisztulóképességét. Legelőnyösebb, ha a nyomás a téli gumikban 0,2-0,3 barral magasabb, mint a nyári abroncsokban. A téli gumit már jóval a szezon előtt vásároljuk meg, mielőtt áruk jelentősen megugrik. A téli abroncsokra a következő sebességkorlátozások vonatkoznak: Q betűjelzés: legfeljebb 160 km/h T betűjelzés: legfeljebb 190 km/h H betűjelzés: legfeljebb 210 km/h A nagy sebességre kialakított, széles abroncsok gyakran nem megfelelőek. Németországban azokban a járművekben, amelyek képesek túllépni ezeket a sebességeket, a megfelelő matricát a vezető látóterében el kell helyezni (a matricát bármely abroncskereskedőnél be lehet szerezni). Tanácsos a téli abroncsokat külön keréktárcsákra felszereltetni, így csak a komplett kerekeket kell kicserélni, és megtakaríthatjuk az átszereléssel és a kiegyensúlyoztatással járó költségeket. Az abroncsok egyenetlen kopásának kiegyenlítésére a kerekek helyét évről évre tengelyenként cseréljük, de ügyeljünk az abroncsok szélén jelzett futásirányra (egyes abroncsokat a futásiránnyal szemben kell felszerelni). Takarékos, de nem mindenkinek jó megoldás a felújított abroncs. Elsősorban a városi közlekedésben és könnyű terepen választhatjuk ezt az olcsó és környezetkímélő megoldást. Vidéki terepen, hegyi utakon, különösen a gyakorlatlan sofőrnek mindenképpen az új abroncs ajánlott. További téli autós tippek: www.sielok.hu/utitippek.htmwww.sielok.hu/utitippek.htm
Legfrissebb hírek

Felemelte az ETO-t a felvidéki sikeredző – interjú Borbély Balázzsal

Képes Sport
10 perce

NB I: Debrecen–Zalaegerszeg

Labdarúgó NB I
11 perce

Az olasz kapitány szerint az eltiltott Sinner csúcsformában lesz a Roland Garroson

Tenisz
24 perce

„Sok hátránya van Verstappennek" – az Aston Martinnál és a Mercedesnél sincs hely a holland számára?

F1
40 perce

Egyszer sem kapott még ki 2025-ben a Paks – megint a Puskás Akadémia veri meg?

Labdarúgó NB II
53 perce

Női kézilabda BL: megkezdődik a harc a budapesti négyes döntőért – minden párharcban magyar érdekeltséggel!

Kézilabda
1 órája

Videó: az olimpiai bajnok sprinter nagyon elverte a mezőnyt egy szülőknek rendezett futóversenyen

Atlétika
1 órája

Elszámolt jubileum és vereségek: nem mindenkinek volt ünnepi az 500. NB I-es meccs

Labdarúgó NB I
2 órája
Ezek is érdekelhetik