Talán mondanunk sem kell, hogy az olimpiákon a versenyek és a doppingvizsgálatok szabályozásánál csak a marketingjogok előírásai szigorúbbak – mégiscsak abból van a pénz. Ennek egyik sarkalatos pontja, hogy a játékokra kijelölt területen csak a hivatalos szponzorok emblémái és árusítóhelyei tűnhetnek föl.
Persze, mindig akadnak olyanok, akik széllel szemben próbálkoznak: Szocsiban az amerikai NBC televíziós társaság harcolta ki, hogy a 2500 kiküldött munkatársnak ne a McDonald’s-ban kelljen kávéznia, hanem a Starbucksban tehessék ezt meg – ingyen. A médiaközpont egyik sarkában elrejtett – és az otthon olyannyira hiányzó ízeit kínáló – kávézóba hivatalosan csak az NBC munkatársai járhatnak be – tudósít a Wall Street Journal. A NOB engedékenységében szerepet játszhatott az a 775 millió dollár, amit az NBC fizetett a kizárólagos amerikai közvetítési jogokért.
Miután Szocsiban egyébként nincs Starbucks, a kávézó személyzetét pedig nem alkothatják a csak úgy az utcáról összeszedett „amatőrök”, erre is megoldást kellett találni. A legközelebbi zöld logós kávézó csaknem 600 kilométerre van Szocsitól, a többi pedig még messzebb, de ez sem lehet akadály: a Starbucks összesen 15 baristát utaztat a különböző oroszországi egységekből, van, akit Moszkvából, van, akit Szentpétervárról Szocsiba. Érdekesség, hogy a játékokon 57 olyan ország képviselteti magát, amelynek küldöttsége kisebb, mint a 15 fős Starbucks-különítmény.
A gond pedig abból van, hogy minden, a játékokon mozgó amerikai a Starbucksba vágyik a McDonald’s helyett. Amit persze rossz szemmel néznek a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) marketingesei. Pláne, ha olyan kellemetlen dolgok történnek, mint az, hogy valaki Starbucks-pohárral a kezében lófrál a titkos kávézón kívül. Erre is volt már ugyanis példa, csúnya fricskát küldve a hivatalos kávéztatónak.