Titkos Starbucks borzolja a NOB-marketingesek kedélyét Szocsiban

Vágólapra másolva!
2014.02.17. 14:24
A félig illegalitásban működő kávézónak a népszerűsége okoz problémát, miközben láthatatlanná kellene válnia.

Talán mondanunk sem kell, hogy az olimpiákon a versenyek és a doppingvizsgálatok szabályozásánál csak a marketingjogok előírásai szigorúbbak – mégiscsak abból van a pénz. Ennek egyik sarkalatos pontja, hogy a játékokra kijelölt területen csak a hivatalos szponzorok emblémái és árusítóhelyei tűnhetnek föl.

Az amerikai tévések titkos szentélye Szocsiban (Fotó: online.wsj.com)
Az amerikai tévések titkos szentélye Szocsiban (Fotó: online.wsj.com)

Persze, mindig akadnak olyanok, akik széllel szemben próbálkoznak: Szocsiban az amerikai NBC televíziós társaság harcolta ki, hogy a 2500 kiküldött munkatársnak ne a McDonald’s-ban kelljen kávéznia, hanem a Starbucksban tehessék ezt meg – ingyen. A médiaközpont egyik sarkában elrejtett – és az otthon olyannyira hiányzó ízeit kínáló – kávézóba hivatalosan csak az NBC munkatársai járhatnak be – tudósít a Wall Street Journal. A NOB engedékenységében szerepet játszhatott az a 775 millió dollár, amit az NBC fizetett a kizárólagos amerikai közvetítési jogokért.

Az amerikai tévések titkos szentélye Szocsiban (Fotó: online.wsj.com)
Az amerikai tévések titkos szentélye Szocsiban (Fotó: online.wsj.com)

Miután Szocsiban egyébként nincs Starbucks, a kávézó személyzetét pedig nem alkothatják a csak úgy az utcáról összeszedett „amatőrök”, erre is megoldást kellett találni. A legközelebbi zöld logós kávézó csaknem 600 kilométerre van Szocsitól, a többi pedig még messzebb, de ez sem lehet akadály: a Starbucks összesen 15 baristát utaztat a különböző oroszországi egységekből, van, akit Moszkvából, van, akit Szentpétervárról Szocsiba. Érdekesség, hogy a játékokon 57 olyan ország képviselteti magát, amelynek küldöttsége kisebb, mint a 15 fős Starbucks-különítmény.

A 2500 szerencsés egyike, Rachel McNeill, amerikai tévés egy forró itallal (Fotó: facebook.com/RachelMcNeill2)
A 2500 szerencsés egyike, Rachel McNeill, amerikai tévés egy forró itallal (Fotó: facebook.com/RachelMcNeill2)

A gond pedig abból van, hogy minden, a játékokon mozgó amerikai a Starbucksba vágyik a McDonald’s helyett. Amit persze rossz szemmel néznek a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) marketingesei. Pláne, ha olyan kellemetlen dolgok történnek, mint az, hogy valaki Starbucks-pohárral a kezében lófrál a titkos kávézón kívül. Erre is volt már ugyanis példa, csúnya fricskát küldve a hivatalos kávéztatónak.

Legfrissebb hírek

Itt az UEFA újabb ötlete: jönnek a BL-meccsek az Egyesült Államokban?

Bajnokok Ligája
2025.02.13. 11:09

Aki feltett minket a sísport térképére – Miklós Edit sikerekkel és bukásokkal tarkított évtizede

Téli sportok
2021.02.11. 16:42

Szocsi 2014: újraelemzik a doppingminták több mint felét

Téli sportok
2020.12.09. 17:21

Szocsi 2014: újabb aranyérmet veszíthetnek el az oroszok

Téli sportok
2020.02.15. 18:23

Szocsi 2014: orosz helyett svájci és lett arany bobban

Téli sportok
2019.03.28. 18:20

Kézilabda: a Blatter család kezébe kerül az EHF marketingje

Kézilabda
2018.05.28. 18:15

Varsóban az ultra, Salzburgban a fogyasztó, Mainzban a közösség a központ

Minden más foci
2018.03.14. 15:28

Dopping: Vojevoda sem úszta meg az eltiltást

Téli sportok
2017.12.18. 20:43
Ezek is érdekelhetik