L. G. Nehéz futamra készültek a TCR International Series fiatal magyar pilótái a sorozat nyári szünet előtti utolsó állomásán, amelyet a németországi Oscherslebenben rendeztek meg. A M1RA istálló pontversenyt vezető pilótája, Tassi Attila (18) Hondája az újonnan módosított büntetősúlyok miatt például 90 kilóval volt nehezebb, mint a mezőny legkönnyebb autója. A Zengő Motorsport fiatalja, Ficza Ferenc (21) pedig még csak ismerkedett az új, KIA típusú autójával.L. G. Nehéz futamra készültek a TCR International Series fiatal magyar pilótái a sorozat nyári szünet előtti utolsó állomásán, amelyet a németországi Oscherslebenben rendeztek meg. A M1RA istálló pontversenyt vezető pilótája, Tassi Attila (18) Hondája az újonnan módosított büntetősúlyok miatt például 90 kilóval volt nehezebb, mint a mezőny legkönnyebb autója. A Zengő Motorsport fiatalja, Ficza Ferenc (21) pedig még csak ismerkedett az új, KIA típusú autójával.
Az egész hétvége rosszul indult, szombat hajnalban ugyanis komoly tűzeset volt a városban, amely miatt a környéken megszűnt az áramszolgáltatás. A pályán generátorokkal pótolták, így viszont módosult az időterv, minden jelentősebb csúszással kezdődött. Az időmérőn egyik magyar fiatal sem találta a tempót a fenti okok miatt, Tassi a 13., míg Ficza a 19. helyen zárt.
Tassi Attilának a futamok még ennél is rosszabbul végződtek. Az első versenyen a M1RA Hondáját Jean-Karl Vernay meglökte hátulról, és emiatt Tassi a kavicságyban végezte – a franciát később meg is büntették. A második verseny rajtja után heten ütköztek, ezért újraindították a mezőnyt. A fiatal magyar a hét kieső miatt a hatodik helyről indult, volt ötödik is, majd némi kakaskodást követően stabilan a hatodik helyen haladt. A végén azonban defektet kapott, és nem tudta befejezni ezt a futamot sem. Tassi így rendkívül szerencsétlen hétvégét zárt, és miután pont nélkül távozott Oscherslebenből, Jean-Karl Vernay két ponttal átvette a vezetést az összetett verseny élén.
Ficza Ferenc az első futamon a 12. helyen ért célba, a Zengő Motorsport pilótája pedig már azért is dicséretet érdemel, hogy az új autóját épségben vitte be a célba. A második futamon éppen elkerülte a tömegbalesetet, az újraindítás után pedig minden reménye megvolt arra, hogy megszerezze az első pontjait a KIA-val. Ez végül sikerült, tizedikként haladt át a célvonalon, ami egy egységet ér a pontversenyben.
Ez az egy pont jutott a magyar fiataloknak a nyári szünet előtt, folytatás szeptember első hétvégéjén, Thaiföldön.
Egyéb korosztályos hírek AUTÓSPORTBANa sportági aloldalunkon.