A Premier League-gel névszponzorként 2001 óta együttműködő Barclays meghatározó vezetői közül többen meggyőződéssel vallják, hogy a Nagy-Britanniában jól ismert banknak már nincs szüksége efféle hírverésre, ebből a szempontból a névszponzori szerződés „értéke nulla”, a tengerentúli marketinghez pedig más eszközöket vesz igénybe.
A banknál attól is tartanak, hogy a jövőben is érvényesül a televíziós jogdíjakért zajló BSkyB–BT csata árfelhajtó hatása. Ettől nem függetlenül a Barclays a 2010 és 2013 közötti időszakra még csak 82 millió fontot, a 2014 és 2016 közöttire viszont már 120 milliót volt kénytelen leszurkolni a névszponzori jogokért.
A BSkyB jelenlegi, 2016-ig érvényes televíziós szerződésének értéke 2.3 milliárd font, ez 40 százalékos emelkedés az előző megállapodáshoz képest.
A Barclays 2001-ben a Carling helyébe lépve lett a Premier League névszponzora.