Korábbi írásunkban már beszámoltunk arról, milyen amikor az F1-es aszfaltcsíkon a futásé a főszerep. Ugyanakkor nemcsak futni, hanem tekerni is jól lehet egy F1-es versenypályán.
Csalódni fog, aki július 20-án és 21-én abban a reményben megy ki a mogyoródi pályára, hogy Lewis Hamiltont vagy Valtteri Bottast látja benzingőzben, motorzúgás közepette száguldozni. Helyettük csendben surranó kerékpárosok veszik birtokba a Hungaroring aszfaltját, hogy a hetedik alkalommal sorra kerülő Tour de Ringen mérjék össze erejüket.
„Kétezertizenkettőben kezdtük el a Hungaroringgel a tárgyalásokat arról, hogy érdemes lenne olyan kerékpárversenyt rendezni, amely abban különbözik a többitől, hogy zárt pályás, így ki lehet iktatni a kerékpárosokat zavaró gépjárműforgalmat. Szerencsére a Hungaroring vezetősége a kezdetektől fogva támogatta az elképzelést, többek között azért is, mert mi vagyunk az egyetlen rendezvény a pályán, amely nem jár zajjal” – nyilatkozta a csupasport.hu-nak Bogdán Csaba, a verseny főszervezője.
Szombat délután 14 órakor kezdődik a 24 órás egyéni és csapatváltóverseny, amelyen négy kategóriában – egyéniben, párosban, négy-, illetve hattagú csapatokban – köröznek a versenyzők.
70 csapat és mintegy 300-350 versenyző részvételére lehet számítani, akik a boxutcában található boxokat veszik ideiglenesen birtokukba.
„Kis matekozással könnyen ki lehet számolni, hogy vasárnap tíz és kettő óra között több száz kerékpáros lesz egyszerre a pályán, hiszen miközben javában zajlik a szombaton induló huszonnégy órás verseny, vasárnap a huszonnégy körös futam keretében ráengedünk a pályára egy másik, két-háromszáz tagú mezőnyt. Persze ezzel jól lehet taktikázni, hiszen amíg a huszonnégy körös kerékpárosok szélvész gyorsan, bolyokban fognak haladni, az általuk nyújtott szélárnyékot a maratoni versenyen indulók – akik jóval lassabb tempóban haladnak – ügyesen ki tudják használni” – árult el egy kulisszatitkot Bogdán Csaba.
Bár a kétnapos rendezvény látványosnak ígérkezik, a verseny főszervezője – egyelőre – nem számít sok nézőre, több okból kifolyólag.
„Ellentétben a nyugat-európai országokkal, a kerékpárversenyek nálunk még mindig nem túl népszerűek, főként a kerékpárosok családtagjai és barátai jönnek el a kerékpáros-eseményekre. Másfelől a verseny kizárólag a Paddock-teraszról követhető, míg a nagy kivetítők, amelyeket csak a szemben lévő Gold-tribünről lehet jól látni, éppen ezen az oldalon vannak, ami nem igazán közönségbarát megoldás” – magyarázta Bogdán Csaba.
Természetesen fontos szereplő lehet az időjárás is, hiszen eddig minden évben okozott valami nehézséget. Néha egyfolytában esik, máskor éjjel 8 fokra hűl le a levegő, de volt olyan is, hogy 35 fokban kellett a forró aszfalton tekerni.
„Az időjárás pluszkihívás, de akik kültéri sportot űznek, azoknak kalkulálniuk kell vele. Ettől szép ez az egész” – zárta a beszélgetést Bogdán Csaba.
fotó: Facebook
24 órás országúti egyéni és csapatverseny
Táv: 24 óra
A rendezvény ideje: 2019. július 20–21. (szombat-vasárnap)
A rajt helye: Hungaroring, F1-pálya
Rajt: 14:00
24Kör országúti kritériumverseny
Táv: 105 km (864 méter szintkülönbség)
A rendezvény ideje: 2019. július 21. (vasárnap)
A rajt helye: Hungaroring, F1-pálya
Rajt: 10:00