A táv úgy bő 2000 kilométerrel több, mint a francia kerékpáros körverseny mezőnyének az idei kiírásban előirányzott 3414 kilométernyi versenytáv, miután Lachlan Morton az előző szakasz vége és a következő etap kezdete közötti távot is letekerte – amit Tadej Pogacarék egyébként a csapatbuszon pihenve teljesítenek.
Morton június 26-án a mezőny után néhány órával vágott neki a maga által csak alternatív Tour de France-nak nevezett kihívásnak,
Az ausztrál bringás persze nemcsak merő hóbortból vállalkozott a végül 18 napig tartó túrára, jótékony célokat szolgált az akciója,
Mortonnak egyébként nem ez az első hasonló projektje, 2020 júniusában például megdöntötte a kerékpáros Everesting rekordját, amely során minél gyorsabban kell teljesíteni a Mount Everest 8848 méteres magasságával egyenértékű szintkülönbséget: emberünk ezt 7:29:57 óra alatt teljesítette. Ezen idő alatt 47 alkalommal tekert fel egy 1.6 kilométer hosszú, átlagosan 11 százalékos meredekségű emelkedőre – más kérdés, hogy nem sokkal később Alberto Contador bő két és fél percet lefaragott az idejéből, vagyis elvette tőle a világcsúcsot.
A „civilben” az EF Education Nippo istálló World Tour-csapatában – azaz a legmagasabb osztályban – profiskodó Mortont amúgy feltörekvő fiatal bringásként nagy tehetségnek tartották, jó időfutammenőnek számított, s a hegyeken is jól érezte magát. Több kisebb versenyen is elvitte a legjobb fiatalnak járó megkülönböztető trikót, míg a három nagy körversenyből eddig 2017-ben a Vueltán, tavaly ősszel pedig a Giro d'Italián vett részt – előbbin összetettben a 90., utóbbin a 111. helyen végzett.
CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!