Fotó: Mirkó István
Peterhansel továbbra is vezet a vizes-saras nagybányai szakaszok után
Fotó: Mirkó István
Peterhansel továbbra is vezet a vizes-saras nagybányai szakaszok után
Könnyű volt elnézni egy kereszteződést és könnyű volt defektet kapni a keddi pályákon a Közép-Európa-ralin, amelynek a szakaszai délelőtt zuhogó esőben zajlottak. Mintha nem lett volna elég a hólé, amely ömlik lefelé a hegyekből…
Maszuoka Hirosi defektet kapott és az egyik kereszteződésben nem fordult el arra, amerre az út vezetett, hanem továbbment egyenesen és ott kezdett el szerelni.
Ekkor jött Carlos Sainz, akinek sem az ablaktörlője nem működött, sem a sebességváltója, és túlcsúszott a kereszteződésen. Megfordult, hogy korrigáljon, és közben áthajtott a kereket cserélő navigátor, Pascal Maimon lábán. A francia versenyzőnek a bal bokája törött el, amelyet a helyi kórházban rögzítőkötéssel láttak el, úgyhogy a Mitsubishi-páros számára vége is lett a versenynek.
Nemcsak Maimon tett amúgy rövid kitérőt a kórházban, hanem még jó néhányan, akik buktak – szerencsére azonban az első hírek szerint nincs súlyos sérült. A norvég Sletholt Asbjorn például megszökött az intézményből, a szervizparkba vitette magát és a motorját követelte. Persze nem engedték, hogy visszaüljön, de a szándék megvolt…
Ami magát a két szakaszt illeti, sok mindenkinek volt gondja ezeken a pályákon, még úgy is, hogy a másodikat megint lerövidítették, mivel a kamionok újfent elakadtak rajta.
A keddi első szakaszt a dél-afrikai Giniel de Villiers nyerte meg, méghozzá úgy, hogy egyáltalán semmit sem kockáztatott. A napi második szelektíven Carlos Sainz diadalmaskodott, feledtetve a délelőtti malőrt a váltóval.
A magyarok közül a legjobb pozícióban Szalay Balázs áll, aki délelőtt jó néhány kilométert tett meg defektes kerékkel.
A napi legjobb eredmény egyébként a két szakasz összetett eredménye alapján Palik László nevéhez fűződik: a Nissan pilóta az első napi borulása után már csak a jó részeredményekre hajt, és versenykörülmények között teszteli az autót.
A motorosoknál mindkét szakaszt a szlovákok rutinos pilótája, Jaroslav Katrinak nyerte meg – endurós múltjából adódóan neki egyáltalán nem okoztak gondot a csúszós pályák –, privát versenyzőként mindenképp nagy szó, hogy legyőzte a gyári menőket. Az összetettben azonban továbbra is David Casteu vezet, akinek tetszettek a nagybányai szakaszok.
A legjobb magyar Nagy Péternek gondjai vannak a gyomrával, s ez eléggé legyengítette, a kedvét azonban nem szegte – főleg mivel nagyon szereti a keddihez hasonló pályákat.
A másik két versenyzőnk Hermann Henrik és Szilvási Péter napról napra javul. Szilvásit délelőtt három autó is utolérte, s az élményeit így foglalta össze:
„Le kellett hajtanom a fejem, mert olyan volt, mintha puskából lőttek volna rám. Csak éppen a töltények öklömnyi kövek voltak.”
Szerencsére egyik sem találta el, így fülig érő szájjal folytatja a küzdelmet. Szerdától ismét Magyarországon: Dabas, illetve Veszprém környékén.
AZ ÖSSZETETT ÁLLÁSA
Autósok: |
1. Stéphane Peterhansel (francia, Mitsubishi) 3:29:47 ó |
2. Dieter Depping (német, Volkswagen) 3:31:55 |
3. Luc Alphand (francia, Mitsubishi) 3:32:53 |
14. Szalay Balázs (Opel) 4:05:32 |
16. Kis Sándor (Nissan) 4:06:54 |
19. Gál István (Proto) 4:12:53 |
21. Liszi László (Mitsubishi) 4:29:34 |
23. Fazekas Károly (BMW) 4:35:45 |
26. Varga Imre Tamás (Nissan) 4:38:39 |
44. Murczin Zsolt (Mitsubishi) 5:35:46 |
47. Kristóf Márton (Nisan) 5:51:08 |
54. Palik László (Nissan) 6:00:52
|
Motorosok: |
1. David Casteu (francia, KTM) 3:46:40 ó |
2. Jaroslav Katrinak (szlovák, KTM) 3:50:32 |
3. Francisco Lopez (chilei, KTM) 3:51:42 |
34. Nagy Péter (KTM) 4:31:45 |
64. Hermann Henrik (KTM) 4:55:50
|
Kamionosok: |
1. Stacey, Chevaillier, Der Kinderen (holland, belga, holland, MAN) 3:14:53 |
8. Darázsi 32:06 p h.
|
Quadosok: |
1. Paul Irimescu (román, Polaris) 4:13:05 |
2. Hubert Deltrieu (francia, Polaris) 4:18:42 |
3. Martin Antal (szlovák, Polaris) 4:44:32 |
12. Németh Norbert (Bombardier) 6:13:01 |
14. Mészöly Tamás (Polaris) 6:57:43 |