Stéphane Peterhansel az élre állt a saras-havas pályákon

Vágólapra másolva!
2008.04.22. 23:38
A vasárnapi sivatagi hangulat után hétfőn hóban, vízen és sárban folytatta a száguldást a Közép-Európa-rali mezőnye – az összetettben az autósoknál Stéphane Peterhansel, a motorosoknál David Casteu vette át a vezetést. A magyarok közül Kis Sándor foglalja el a legjobb pozíciót.
Stéphane Peterhansel komoly kockázatokat is vállalt, és "az ördöggel cimborálva" élre tudott állni
Fotó: Mirkó István
Stéphane Peterhansel komoly kockázatokat is vállalt, és "az ördöggel cimborálva" élre tudott állni
Stéphane Peterhansel komoly kockázatokat is vállalt, és "az ördöggel cimborálva" élre tudott állni
Fotó: Mirkó István
Stéphane Peterhansel komoly kockázatokat is vállalt, és "az ördöggel cimborálva" élre tudott állni

Stéphane Peterhansel délelőtt még az „ördöggel cimborált” annak érdekében, hogy a leggyorsabb időt autózza a Nagybánya környéki első szakaszon, délután azonban már azon bosszankodott, hogy nem tudta felvenni a megfelelő ritmust, emiatt csak a nyolcadik lett.

Az összetettbeli vezetés így is megvan a kilencszeres Dakar-bajnok számára, igaz, nem olyan mértékű, amilyenhez hozzászokott. Nemcsak a kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz üldözi ugyanis elérhető közelségből, hanem a korábbi túraautó-menő Dieter Depping is.

A szerdai második szakaszt egyébként (amelyet Nasszer Al-Attijah nyert meg) lerövidítették, mivel a néhol havas, máshol sáros és vizes terepen nyolc kamion elakadt, és elzárta az utat.

A magyarok közül mindkét hétfői szakaszon Szalay Balázs volt a leggyorsabb, annak ellenére, hogy sok időt veszített.

Egyrészt amiatt, hogy az előző napi szervógondjai miatt hátulról indult és előzgetnie kellett, másrészt mert húsz kilométerrel a szakasz vége előtt elfogyott az ablakmosó folyadék és az ablak is párásodott, úgyhogy szinte semmit sem látott. Ehhez képest a lendületes második kör már könnyű esti séta volt – bár annak azért eléggé tempós.

A részeredmények alapján a legjobbak között volt még Palik László, aki ezen a napon alighanem megnyerte az előzési versenyt.

Az első 30 kilométeren 12 autót utasított maga mögé, majd miután öt percet szerelt, megint nekifogott az előzéseknek. A majd’ utolsó rajtpozíciója ellenére a részeredménye rendkívül biztató, igaz, az összetettben a vasárnapi borulás miatt már nincs esélye a jó eredményre.

Az abszolút értékelésben a mieink közül Kis Sándor áll a legjobban: ő délelőtt a havas, sáros, csúszós szakaszon még óvatos volt, délután azonban saját bevallása szerint is állt a gázon. Az összetettbeli helyezésével teljesen elégedett, olyannyira, hogy megfogadta, nagyon vigyáz majd rá.

Magyar vonatkozású hír, hogy Ács László fejtetőre tette a Nissanját és a boruláskor kiugrott a válla (nem folytatja a küzdelmet), Gál István pedig túl közeli ismeretséget kötött az egyik gyári BMW-vel, amelynek a sofőrje előzni próbált, s amikor a nyolcszoros magyar bajnok lehúzódott, hátulról nekiment.

A motorosoknál a nap nagy vesztese a győzelemre is esélyes Marc Coma volt – a spanyol pilóta elesett az első szakaszon és nagyon megütötte a térdét.

Még így is vállalta volna a folytatást, ám a hétfői második szelektívre vezető úton ismét elcsúszott, és akkor már elviselhetetlen volt a fájdalom. A vezetést David Casteu vette át, mivel a kétszeres Dakar-győztes Cyril Despres eltévedt.

A kamionos mezőnyben a dakaros egységeink közül a két rutinosabb remekel: Darázsi Zsolt ezúttal is bizonyítja klasszisát, csakúgy, mint Szaller Zoltán a vadonatúj MAN versenykamionnal.

A viadal kedden Nagybánya környékén folytatódik, majd szerdától ismét Magyarországon száguld a mezőny.

KÖZÉP-EURÓPA-RALI

2. nap, Nagybánya–Nagybánya (össztáv: 292 km, szelektív szakasz: 2x 76 km)
Autósok:
1. Dieter Depping, Timo Gottschalk (német, Volkswagen Touareg) 1:24:25
2. Al-Attijah, Thörner (katari, svéd, BMW X3) 41 mp h.
3. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 41 mp h.,
13. Szalay, Tóth Gy. (Opel Antara RR) 11:28 p h.
16. Kis, Czeglédi (Nissan Pickup) 12:40 p h.
20. Gál, Oroszlán (G. Baba Proto) 19:09 p h.
21. Palik, Darázsi G. (Nissan Pickup) 19:23 p h.
30. Liszi, Fenesi (Mitsubishi Pajero) 24:11 p h.
31. Fazekas, Csató (BMW X5) 25:12 p h.,
35. Kristóf, Simon (Nissan Pickup) 26:28 p h.
55.Varga, Pocseg (Nissan Pickup) 37:40 p h.
66. Murczin, Hujber (Mitsubishi L200) 45:53 p h.
Motorosok:
1. David Casteu (francia, KTM) 1:31:07
2. Fretigne (francia, Yamaha) 4:04 p h.
3. Street (amerikai, KTM) 4:26 p h.
46. Nagy P. (KTM) 20:04 p h.
68. Hermann (KTM) 28:13 p h.
90. Szilvási (Yamaha) 1:16:34 ó h.
Kamionosok:
1. Hans Stacey, Eddy Chevaillier, Bernd der Kinderen (holland, belga, holland, MAN) 1:50:09
8. Szaller, Pócsik, Csitári (MAN) 15:04
10. Darázsi, Kiss N., Bahor (MAN) 15:28 mp h

AZ ÖSSZETETT ÁLLÁSA KÉT NAP UTÁN

Autósok:
1. Stéphane Peterhansel 2:06:04
2. Sainz, Perin (spanyol, Volkswagen Touareg) 22 mp h.
3. Depping 29 mp h.
15. Kis 17:52 p h.
19. Szalay 22:26 p h.
21. Gál 25:54 p h.
26. Liszi 35:58 p h.
36. Fazekas 45:11 p h.
40. Varga 47:56 p h.
44. Murczin 52:31
69. Kristóf 1:53:03
72. Palik 2:18:52.
Motorosok:
1. Casteu 2:12:40
2. Lopez (chilei, KTM) 4:32 p h.
3. Fretigne 4:49 p h.
39. Nagy P. 28:53 p h.
68. Hermann 43:05 p h.
89. Szilvási 1:39:08 ó h.
Kamionosok:
1. Stacey, Chevaillier, Der Kinderen 2:41:39
9. Darázsi 28:19 p h.
21. Szaller 48:40 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik