Stéphane Peterhansel az élről folytathatja az összetettben

Vágólapra másolva!
2008.04.22. 00:13
Címkék
A vasárnapi sivatagi hangulat után hétfőn hóban, vízen és sárban folytatta a száguldást a Közép-Európa-rali mezőnye – az összetettben az autósoknál Stéphane Peterhansel, a motorosoknál David Casteu vette át a vezetést. A magyarok közül Kis Sándor (15.) foglalja el a legjobb pozíciót.
Palik László versenygépe
Fotó: Mirkó István
Palik László versenygépe
Palik László versenygépe
Fotó: Mirkó István
Palik László versenygépe

MAGYAR NYILATKOZATOK

Kis Sándor: - Délelőtt meglehetősen nagy volt a zűrzavar a pályán: hó, sár, víz és nagy kövek, úgyhogy nem akartam ész nélkül száguldozni, mert mindenképpen szeretném befejezni a versenyt. A második szakaszon azonban már álltam a gázon – igazi ralis szakasz volt, tetszett is, és az motivál, hogy ha a holnapi szelektívet túléljük, azután már újra hazai pályákon autózunk.

Szalay Balázs: - Az első szelektív szakaszon sokat bent hagytunk, mert húsz kilométerrel a vége előtt elfogyott az ablakmosó folyadék, ráadásul elkezdett párásodni az ablak, úgyhogy alig láttunk valamit. Ennek ellenére még a cél előtt is előztünk kettőt. Élvezetes nap volt, az autó beállításai tökéletesek.

Palik László: - Az első harminc kilométeren tizenkét autót előztünk meg, azután azonban elromlott az ablaktörlő, és meg kellett állnunk megjavítani, mert nem láttunk semmit. Öt percet töltöttünk el a szervizeléssel, ezalatt sokan visszaelőztek, úgyhogy kezdődött minden elölről. Ma előzésből állt a napunk, hiszen a második szakaszon (amely immár a fele volt az elsőnek) szintén tizenkettőt előztünk.

Gál István: Három-négy vetélytársunkat megelőztük, köztük az út szélén veszteglő gyári BMW-t is. Sajnos azonban nem sokkal a vége előtt lassú defektet kaptunk és lelassultunk, úgyhogy utolért a fent említett autó. Félrehúzódtam, hogy elengedjem, de félreértette a szándékomat és hátulról belém jött. Eltört a kipufogó és égett a műanyag körben, úgyhogy attól kezdve óvatosnak kellett lennem.

Varga Imre: Az első szakaszon mindkét féltengelyünk eltörött, a másodikon viszont egy szikla kitépte a guminkat és defektet kaptunk. Remélem, a holnapi napunk jobban sikerül a mainál.

Kristóf Márton: - Miután a vasárnapi gondok miatt a jó eredményre már nemigen maradt esélyünk, biztonságit autózunk. Ráadásul ezeket a pályákat sohasem szerettem, úgyhogy már a hazaiakra készülök.
Stéphane Peterhansel délelőtt még az „ördöggel cimborált” annak érdekében, hogy a leggyorsabb időt autózza a Nagybánya környéki első szakaszon, délután azonban már azon bosszankodott, hogy nem tudta felvenni a megfelelő ritmust, emiatt csak a nyolcadik lett. Na nem baj, az összetettbeli vezetés így is megvan a kilencszeres Dakar-bajnok számára, igaz, nem olyan mértékű, amilyenhez hozzászokott. Nemcsak a kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz üldözi ugyanis elérhető közelségből, hanem a korábbi túraautó-menő Dieter Depping is.

A szerdai második szakaszt egyébként (amelyet az N-csoportos ralivilágbajnok Nasszer Al-Attijah nyert meg) lerövidítették, mivel a néhol havas, máshol sáros és vizes terepen nyolc kamion elakadt, és elzárta az utat.

A magyarok közül mindkét hétfői szakaszon Szalay Balázs volt a leggyorsabb (a másodikon 13. lett), annak ellenére, hogy sok időt veszített. Egyrészt amiatt, hogy az előző napi szervógondjai miatt hátulról indult és előzgetnie kellett, másrészt mert húsz kilométerrel a szakasz vége előtt elfogyott az ablakmosó folyadék és az ablak is párásodott, úgyhogy szinte semmit sem látott. Ehhez képest a lendületes második kör már könnyű esti séta volt – bár annak azért eléggé tempós.
A részeredmények alapján a legjobbak között volt még Palik László, aki ezen a napon alighanem megnyerte az előzési versenyt. Az első 30 kilométeren 12 autót utasított maga mögé, majd miután elromlott az ablaktörlő és öt percet szerelt, megint nekifogott az előzéseknek. A majd’ utolsó rajtpozíciója ellenére a részeredménye (17.) rendkívül biztató, igaz, az összetettben a vasárnapi borulás miatt már nincs esélye a jó eredményre.

Az abszolút értékelésben a mieink közül Kis Sándor áll a legjobban (15.): ő délelőtt a havas, sáros, csúszós szakaszon még óvatos volt, délután azonban saját bevallása szerint is állt a gázon. Az összetettbeli helyezésével teljesen elégedett, olyannyira, hogy megfogadta, nagyon vigyáz majd rá. Magyar vonatkozású hír, hogy Ács László fejtetőre tette a Nissanját és a boruláskor kiugrott a válla (nem folytatja a küzdelmet), Gál István pedig közeli (túl közeli) ismeretséget kötött az egyik gyári BMW-vel, amelynek a sofőrje előzni próbált, s amikor a nyolcszoros magyar bajnok lehúzódott, a rossz irányt választotta az előzésre és hátulról nekiment. Eltört a kipufogó, úgyhogy ettől kezdve óvatosnak kellett lenni, mert égett a műanyag.

A motorosoknál a nap nagy vesztese a győzelemre is esélyes Marc Coma volt – a spanyol pilóta elesett az első szakaszon és nagyon megütötte a térdét. Még így is vállalta volna a folytatást, ám a hétfői második szelektívre vezető úton ismét elcsúszott, és akkor már elviselhetetlen volt a fájdalom. A vezetést David Casteu vette át, mivel a kétszeres Dakar-győztes Cyril Despres eltévedt. A méterszámlálóját szerelte, és elvétett egy útkereszteződést, ami miatt több mint négy kilométert tett meg fölöslegesen.

A kamionos mezőnyben a dakaros egységeink közül a két rutinosabb remekel: Darázsi Zsolt ezúttal is bizonyítja klasszisát (érdekesség, hogy ezúttal az abszolút ralibajnok Bahor Bea navigál neki), csakúgy, mint Szaller Zoltán a vadonatúj MAN versenykamionnal.

A viadal kedden Nagybánya környékén folytatódik, majd szerdától ismét Magyarországon száguld a mezőny.

KÖZÉP-EURÓPA-RALI

2. nap, Nagybánya–Nagybánya (össztáv: 292 km, szelektív szakasz: 2x 76 km).
A 2 szakasz összesített eredménye. Autósok: 1. Dieter Depping, Timo Gottschalk (német, Volkswagen Touareg) 1:24:25, 2. Al-Attijah, Thörner (katari, svéd, BMW X3) 41 mp h., 3. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 41 mp h., …13. Szalay, Tóth Gy. (Opel Antara RR) 11:28 p h., …16. Kis, Czeglédi (Nissan Pickup) 12:40 p h., …20. Gál, Oroszlán (G. Baba Proto) 19:09 p h., …21. Palik, Darázsi G. (Nissan Pickup) 19:23 p h.,…30. Liszi, Fenesi (Mitsubishi Pajero) 24:11 p h., …31. Fazekas, Csató (BMW X5) 25:12 p h., …35. Kristóf, Simon (Nissan Pickup) 26:28 p h., …55.Varga, Pocseg (Nissan Pickup) 37:40 p h., …66. Murczin, Hujber (Mitsubishi L200) 45:53 p h. Motorosok: 1. David Casteu (francia, KTM) 1:31:07, 2. Fretigne (francia, Yamaha) 4:04 p h., 3. Street (amerikai, KTM) 4:26 p h., …46. Nagy P. (KTM) 20:04 p h., …68. Hermann (KTM) 28:13 p h., …90. Szilvási (Yamaha) 1:16:34 ó h. Kamionosok: 1. Hans Stacey, Eddy Chevaillier, Bernd der Kinderen (holland, belga, holland, MAN) 1:50:09, …8. Szaller, Pócsik, Csitári (MAN) 15:04, …10. Darázsi, Kiss N., Bahor (MAN) 15:28 mp h
Az állás a 2. nap után. Autósok: 1. Stéphane Peterhansel 2:06:04, 2. Sainz, Perin (spanyol, Volkswagen Touareg) 22 mp h., 3. Depping 29 mp h., …15. Kis 17:52 p h., 19. Szalay 22:26 p h., …21. Gál 25:54 p h., …26. Liszi 35:58 p h., …36. Fazekas 45:11 p h., …40. Varga 47:56 p h., …44. Murczin 52:31, …69. Kristóf 1:53:03, …72. Palik 2:18:52. Motorosok: 1. Casteu 2:12:40, 2. Lopez (chilei, KTM) 4:32 p h., 3. Fretigne 4:49 p h., …39. Nagy P. 28:53 p h., …68. Hermann 43:05 p h., …89. szilvási 1:39:08 ó h. Kamionosok: 1. Stacey, Chevaillier, Der Kinderen 2:41:39, …9. Darázsi 28:19 p h., …21. Szaller 48:40 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik