A versenyben Korda vezet, de nem lehet nyugodt, mert elmondása szerint folyamatosan „állt a gázon", vagyis ennél többet már nem tudott kihozni az autóból, mégis bőven „kapott" a délutáni két szakaszon. Nem is értette, hogyan.
Ráadásul veszélyes ellenfél, Szalay Balázs üldözi hatalmas elánnal, akinek bár sokba kerültek az eltévedések, de délutánra már kezdte élvezni a fizikailag is rendkívül megterhelő, ugratókkal teletűzdelt szakaszokat.
„Erik lőtávolon belül van, úgyhogy vasárnap ráállunk a gázra – ígérte Szalay, aki azt is megemlítette, ezúttal tényleg vérbeli terepralipályákon zajlik a küzdelem, azok minden szépségével és nehézségével együtt. – Fizikailag is nagyon nehéz ez a verseny, sok az ugrató, amely igénybe veszi az ember gerincét, és bizony az autókat sem kímélik a pályák. De akárhogy is, vasárnap jobban kell nyomnom a gázt, mert le akarom dolgozni a hátrányomat. "
Mindamellett, hogy elszánt, az 1:19 perces, vagyis elenyésző hátrányban lévő Szalaynak azért hátrafelé is kell tekintgetnie, hiszen Fazekas Károly és Palik László sem kevésbé elszánt ellenfél, mint Korda, s bizony mindketten mennek, mint a meszes.
„A mezőny eleje elképesztő tempót diktál, s ebbe nem fér bele, hogy nem írnak bele egy jobbkanyart az itinerbe, mint ahogyan az sem, hogy a kettő helyett egy percre rajtoltatnak el Korda mögött az utolsó szakaszon. Ennél precízebb munkára van szükség, mert a verseny nagyon szoros, két percen belül vagyunk négyen. Két szakaszt nyertünk meg, de nagyon más volt a kettő: az elsőt az eltévedés után idegből, a másodikat pedig azért, mert igazán gyorsan mentünk" – elemzett Palik, akivel mindenképpen számolniuk kell az ellenfeleknek, csakúgy, mint Fazekas Károllyal.
„Sokat gyorsultunk a második körre, de úgy látszik, nem eleget, mert így is nőtt a távolság az első kettőhöz képest. Észnél kell lenni, mert nagyon szoros a küzdelem" – mondta Fazekas.
Szalay 13 másodperccel van előtte, Palik 38 másodperccel mögötte…
Mindenképpen ki kell még emelni Kéry Szilveszter teljesítményét, aki úgy áll az abszolút hatodik helyen a szombat után, hogy az ő Bowlerje meg sem közelíti az éllovasok technikáit, viszont a lóerőkülönbséget bátorsággal ellensúlyozta – úgy ugrált, mint egy szöcske, a saját tempóját autózva hibátlanul közlekedett.
„Igazi terepralipályákon száguldunk – nem látod az utat, el kell hinni, hogy ott van" - mondta Kéry, aki a jelek szerint elhitte.
A nap egyik nagy vesztese a háromszoros abszolút ralibajnok Benik Balázs volt, aki már éppen lendületbe jött, amikor az egymást követő ugratók közül az egyikről orral érkezett a másikba – nagyot kapott a futómű, s még nagyobbat a versenyzők gerince, amelynek következtében a navigátor Lukács Józsefnek eltört az egyik csigolyája.
„Josi azt mondta, menjek egy kilométert egyenesen, az itiner nem írt gödröt. De ha őszinte akarok lenni, nem mentem volna nagyon másképp akkor sem, ha tudom, hogy ott vannak, azon a részen így kellett menni, ennél nagyobb gödrökön is mentünk át gyorsabban. Sajnos azonban Josi megsérült. Talán rossz pozícióban ült, s én sem tudtam figyelmeztetni – a vége sajnos az lett, hogy megroppant a dereka" – mondta Benik. Lukács József a szokásos humorával csak annyit tett hozzá a hogylétét firtató kérdésre, hogy volt már jobban is, viszont milyen délceg lesz az új fűzőjében, amit ezután kap…
A verseny tehát sajnos Benikék nélkül folytatódik – vasárnap három szelektív szakasz vár a mezőnyre.
A hétvége nagy beugrója, Talmácsi Gábor egyelőre egyetlen szakaszt sem tudott igazán élvezni: kezdődött azzal, hogy délelőtt nem működött az ablaktörlő, úgyhogy sokszor csak érzésből autózott, folytatódott azzal, hogy gondok voltak a hajtással, végül pedig eltört a féltengely. A csapat este megjavította az Opel Antarát, úgyhogy a motoros bízik benne, lesz még néhány jó szakasza menedzserével és navigátorával, Stefano Favaróval. „Szerettem volna keresztben megérkezni a kanyarokban, hogy a nézők élvezhessék a látványt, de a technikai gondok miatt erre esélyem sem volt, de majd holnap. S hogy mit gondolok a terepraliról? Érdekes, de nekem még eléggé szokatlan. Amikor például jól ment a vezetés és elkaptam a ritmust, nem figyeltem oda Stefanóra, és egyenesen mentem, ahol el kellett volna fordulni. Az a helyzet, hogy megszoktam, mindig magamtól megyek, és furcsa, hogy itt meg valaki folyamatosan mondja, mit csináljak" – összegezte első napi tapasztalatait a gyorsaságimotoros-világbajnok, aki azt a célt tűzte maga elé, hogy a vasárnapi szakaszok közül néhányat élvezni fog, ha a fene fenét eszik is. |
AZ OB 3. FUTAMA, KAPUVÁR |
Az állás 5 szelektív szakasz után: 1. Korda Erik, Tóth György (GarZone Motorsport, Nissan Pickup) 2.33.32, 2. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 1:19 perc hátrány, 3. Fazekas, Maurer (4x4 Off Road Club, BMW X5) 1:32 p h. |