Veres: Többszörös siker a balatonfüredi Grand Aero Challenge-en

Vágólapra másolva!
2010.07.15. 17:31
null
Veres Zoltán holtversenyben az élen zárt a Grand Aero Challenge-en
Eredményesen szerepelni egy nemzetközi versenyen legalább annyira nagy kihívás, mint megrendezni azt. Veres Zoltánnak mindkettőből kijutott a II. Grand Aero Challenge során.  A balatonfüredi műrepülő viadal előkészítésében is tevékenyen részt vett, majd a dél-afrikai Nigel Hopkinsszal megosztva elhódította az első helyet.

– Melyik volt a nehezebb?
Mindkét „térfélen" más volt játszani. A szervezés és lebonyolítás során légügyi-biztonsági feladataim voltak, és úgy gondolom, hogy sikerült megfelelnem, mert gond nélkül lezajlott a viadal, és a nézők jól szórakoztak.

– Az eredménnyel mennyire elégedett?
A megosztott első hely nem rossz, örülök, hogy fel tudtam állni a dobogó tetejére. Ami a legfontosabb: ez volt a második Grand Aero Challenge itt Balatonfüreden, és a pilótáknak nagyon tetszett a verseny, és a visszajelzések alapján a közönség is egy látványos, izgalmas viadalt láthatott. Ez volt a fő cél, amikor a versenyt megálmodtuk.

– Jövőre ismét?
– Igen, ezért dolgozunk már idén augusztustól. Amikor az első Grand Aero Challenge-t megrendezte a szervező, az Air Solution kft., mindenképpen a hagyományteremtésre törekedtünk. A cél az, hogy minden évben legyen Magyarországon is futam.

– Nem kell különösebben ecsetelni a jelenlegi gazdasági helyzetet. Nem könnyű manapság támogatót találni. Hogy hidalták át ezt a problémát?
Elég sok dologra kellett koncentrálnunk ahhoz, hogy ezen a szép helyszínen teljes fényében tudja megmutatni magát a verseny. Víz fölött biztonságban repülni nagyon sok extra feladattal jár. Legnagyobb szerencsénkre szakmai szponzorunk volt a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata (www.vizimentok.hu) akik mellett abszolút biztonságban érezhettük magunkat a víz fölött. A többi támogató főleg a mostani szponzoraim közül kerültek ki, ők állták a verseny költségeit is. Persze nem állítom, hogy több pénzt nem tudtunk volna elkölteni, de azt gondolom, a legfontosabb dolgokat tudtuk biztosítani. A Kékszalag kupa szervezőivel is igyekeztünk hatékonyan együtt működni, hogy Két versennyel mögöttünk azért bizakodóak vagyunk, hogy jövőre esetleg újabb szponzorok érdeklődését kelti fel ez a látványos légitriatlon.

– Egy olyan típusú gépre, amellyel ön repül, mennyit kell költeni?
– Sajnos technikai sportról lévén szó, mindez levegőben, tényleg csak a csillagos ég a határ. Sajnos a lehetőségek néha mögötte járnak az optimumnak. Van azonban egy minimum költség, ami alá nem szabad menni biztonsági okokból. Ebben nagyon sok dolog van benne: leasing díj, biztosítás, műszaki háttér, edző, alkatrészek ciklikus cseréje, kenőolaj, tankolás, egyszóval minden. Lehetne jobb is a helyzet, de jelenleg örülök, hálás vagyok a szponzoroknak hogy a világ egyik legjobb gépével repülhetek, és eredményekben is a csillagos ég a határ, ami a gép teljesítményét illeti. Ezen a versenyen is a dobogó legfelső fokára segített.

Legfrissebb hírek

Sportrádió: Besenyei Péter meghatóan emlékezett meg a magyar repülősport gyásznapjáról

Egyéb egyéni
2023.05.11. 08:12

Gyász: elhunyt Magyarország első világbajnok műrepülője

Egyéb egyéni
2022.11.16. 16:02

Műrepülés: világrekorderként, vb-arannyal vonult vissza Tóth Ferenc

Egyéb egyéni
2022.09.01. 18:53

A magyar sportrepülés fekete napja – 40 éve történt a határhegyi tragédia

Egyéb egyéni
2022.05.16. 18:15

Videó: hajmeresztő repülőgépcsere 4000 méter magasan – nézze meg, sikerült-e

Egyéb egyéni
2022.04.25. 19:22

Műrepülés: Tóth Ferenc nyerte a vitorlázórepülők vb-jét

Egyéb egyéni
2021.08.11. 13:24

Műrepülés: Budaörsön láthatjuk a magyar fejlesztésű gépet

Egyéb autó-motor
2019.08.27. 13:41

Red Bull Air Race: sebesség, precizitás, 370 km/órás tempó

Egyéb autó-motor
2019.07.12. 18:14
Ezek is érdekelhetik