– Melyik volt a nehezebb?
– Mindkét „térfélen" más volt játszani. A szervezés és lebonyolítás során légügyi-biztonsági feladataim voltak, és úgy gondolom, hogy sikerült megfelelnem, mert gond nélkül lezajlott a viadal, és a nézők jól szórakoztak.
– Az eredménnyel mennyire elégedett?
– A megosztott első hely nem rossz, örülök, hogy fel tudtam állni a dobogó tetejére. Ami a legfontosabb: ez volt a második Grand Aero Challenge itt Balatonfüreden, és a pilótáknak nagyon tetszett a verseny, és a visszajelzések alapján a közönség is egy látványos, izgalmas viadalt láthatott. Ez volt a fő cél, amikor a versenyt megálmodtuk.
– Jövőre ismét?
– Igen, ezért dolgozunk már idén augusztustól. Amikor az első Grand Aero Challenge-t megrendezte a szervező, az Air Solution kft., mindenképpen a hagyományteremtésre törekedtünk. A cél az, hogy minden évben legyen Magyarországon is futam.
– Nem kell különösebben ecsetelni a jelenlegi gazdasági helyzetet. Nem könnyű manapság támogatót találni. Hogy hidalták át ezt a problémát?
– Elég sok dologra kellett koncentrálnunk ahhoz, hogy ezen a szép helyszínen teljes fényében tudja megmutatni magát a verseny. Víz fölött biztonságban repülni nagyon sok extra feladattal jár. Legnagyobb szerencsénkre szakmai szponzorunk volt a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata (www.vizimentok.hu) akik mellett abszolút biztonságban érezhettük magunkat a víz fölött. A többi támogató főleg a mostani szponzoraim közül kerültek ki, ők állták a verseny költségeit is. Persze nem állítom, hogy több pénzt nem tudtunk volna elkölteni, de azt gondolom, a legfontosabb dolgokat tudtuk biztosítani. A Kékszalag kupa szervezőivel is igyekeztünk hatékonyan együtt működni, hogy Két versennyel mögöttünk azért bizakodóak vagyunk, hogy jövőre esetleg újabb szponzorok érdeklődését kelti fel ez a látványos légitriatlon.
– Egy olyan típusú gépre, amellyel ön repül, mennyit kell költeni?
– Sajnos technikai sportról lévén szó, mindez levegőben, tényleg csak a csillagos ég a határ. Sajnos a lehetőségek néha mögötte járnak az optimumnak. Van azonban egy minimum költség, ami alá nem szabad menni biztonsági okokból. Ebben nagyon sok dolog van benne: leasing díj, biztosítás, műszaki háttér, edző, alkatrészek ciklikus cseréje, kenőolaj, tankolás, egyszóval minden. Lehetne jobb is a helyzet, de jelenleg örülök, hálás vagyok a szponzoroknak hogy a világ egyik legjobb gépével repülhetek, és eredményekben is a csillagos ég a határ, ami a gép teljesítményét illeti. Ezen a versenyen is a dobogó legfelső fokára segített.