ELSŐ FUTAM
A start az élről induló Huffnak sikerült a legjobban, aki megtartotta vezető helyét Mullerrel szemben. Michelisz Norbert számára jól kezdődött a verseny, és a harmadik chevys, Alain Menu hibája miatt a hatodik helyre lépett előre. A magyar pilóta mögül induló Andy Priaulx az első métereken összeütközött André Coutóval. Az első kanyar áldozata lett még a dán Michael Nykjaer is. A két BMW-s az ütközést követően feladni kényszerült az első viadalt, majd a versenybíróság pályára küldte a biztonsági autót.
Az újraindításra az ötödik körig kellett várni, amikor meg az első féktávon Coronel és O'Young akadt össze. O'Young húzta a rövidebbet, akinek autója irányíthatatlanná vált, és kiütötte a Rookie Challenge második helyezettjét, Fredy Barthot. Ezzel Norbi mindkét ellenlábasa – Barth és Nykjaer – kiszállt a versenyből, és a magyar az újonckategória győzteseként haladhatott a cél felé.
Az élen nem változott a helyzet. Huff magabiztosan vezetett Muller előtt, akit Thiago Monteiro követett. Michelisz a hatodik helyen haladt Gabriele Tarquini és Augusto Farfus mögött. A 11 körös verseny 10. körében Michelisz megelőzte Farfust és az ötödik helyre jött előre.
Egy újabb baleset miatt még az utolsó körre is a pályára küldték a safety cart, és a versenyzők a fekete BMW mögött haladtak át a célvonalon. A futam kettős Chevrolet-sikerrel zárult. A győzelmet Huff szerezte meg, aki így a pontverseny második helyére jött fel. A második helyen az újdonsült világbajnok, Muller zárt, míg a harmadik helyen Monteiro ért célba a SEAT-tal.
MÁSODIK FUTAM
A második versenyen a privát BMW-s Kristian Poulsen indulhatott az első rajtkockából. Mögötte Alain Menu, Augusto Farfus és Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro, Yvan Muller és Robert Huff volt a sorrend.
A negyedik helyről induló Michelisz Norbert fantasztikus rajtot vett, és szinte azonnal az élre állt. Nem lehetett azonban nyugodt, hiszen a második helyen a 2008-as világbajnok Tarquini követte.
A versenyzők ismét nem bírtak ki egy kört komoly incidens nélkül, de most egy ütközést követően teljesen elzárták az autók az egyik kanyart, és emiatt piros zászlóval leintették a futamot. A rendezők „gyorsan" eltakarították a romokat, és a pilóták egy húszperces pihenő után újra egymásnak eshettek.
A második rajtra a biztonsági autó vezette fel a mezőnyt a leintés sorrendjében. Michelisz és Tarquini a két SEAT-tal nagyon jól jöttek el. A harmadik helyen Farfus követte őket, akire a negyedik körben megérkezett Robert Huff. A BMW-s kiválóan védekezett, és maga mögött tartotta az első futam győztesét.
A hatodik körben Michelisz Norbert vezetett, és stabilizálódott az előnye Tarquinivel szemben. A harmadik helyért folyó csatát Huff megnyerte Farfusszal szemben, aki így a negyedik helyre csúszott vissza. Nagyon lassan fogytak a körök, de a kék SEAT-tal száguldó Michelisz kirobbanó formában haladt a cél felé.
A mezőny végéről induló Priaulx a hetedik körre a nyolcadik pozícióba zárkózott fel. Huff óriási tempót diktált, miután megelőzte Farfust, és Tarquini után eredt, de a leintésig már nem tudta megelőzni a címvédőt.
Az utolsó körre Michelisz egy másodperces előnnyel fordult, és meg is tartotta ezt a végéig. A dobogóra még Tarquini és Huff állhatott fel. A Zengő Dension Team és Michelisz Norbert egész éves munkája meghozta a gyümölcsét, és a legnehezebb versenypályán, egy kiválóan időzített, fantasztikus győzelemmel fejezték be a szezont. A magyar csapat ezzel sporttörténelmet írt, és most már biztosan ott lesz az évkönyvekben.
Az egyéni pontversenyben a Chevrolet versenyzője, Yvan Muller végzett az élen, aki így második alkalommal lett a sorozat világbajnoka. A konstruktőrök között a Chevrolet toronymagas győzelmet aratott. Nem volt ilyen egyszerű dolga Sergio Hernándeznek, aki a privát értékelésben lett kategóriagyőztes. Az idén alapított Rookie Challenge-sorozatot Michelisz Norbert végül utcahosszal nyerte meg, bizonyítva óriási tehetségét.