Drámai végkifejlet. Így lehetne a legrövidebben összefoglalni azt, ami a tereprali országos bajnokság gyulai futamának záró napján történt.
Ugye, szombat este ott fejeztük be a beszámolónkat, hogy a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős üldözöttből üldözővé vált – egészen konkrétan azt a célt tűzte maga elé, hogy visszaelőzi, sőt, legyőzi Fazekas Károlyt a záró napon.
Ennek megfelelően alaposan bekezdett a páros, már a délelőtti szakaszok után visszavette a vezetést, s úgy tűnt, minden a bajnoki címvédő Szalay elképzelései szerint alakul, amikor...
„Az utolsó szakasz második kilométerénél defektet kaptunk – mondta Szalay. – Meg kellett állni kicserélni a kereket, utána pedig ámokfutás következett. Tudtam, ha nyerni akarok, állnom kell a gázon. Az egész verseny során ekkor voltunk a leggyorsabbak, úgy éreztem, tűzön-vízen átmennék a győzelemért. Aztán amikor beértünk a célba, azt láttuk, hogy Fazekasék és Kordáék is csak néhány másodperccel előttünk érhettek oda, s akkor már tudtuk, megvan az első hely."
(Utóbb kiderült, Fazekaséknak elszakadt az ékszíjuk, és nem volt tartalék, úgyhogy a céltól a szervizig az Opel Dakar Team párosa húzta el az egyik legfőbb riválisát.)
Ami egyébként a napot illeti: volt most is minden, reggel az esőzések miatt csúszott a talaj, délutánra felszáradt, s felgyorsult a pálya, úgyhogy mindenféle kihívásnak meg kellett felelniük a párosoknak.
„Szerencsénk is volt, a meg persze pechünk is a defekttel de éppen emiatt volt izgalmas a vége. Nagyon örülök, hogy zsinórban harmadszor is sikerült nyernünk Gyulán, annak meg aztán pláne, hogy megerősítettük vezető helyünket az összetettben" – mondta az Opel Antarával száguldó Szalay, aki az idei négyből három futamot megnyert.
Fazekasnak tehát megint nem volt szerencséje: azután, hogy legutóbb Lengyelországban is az utolsó szelektíven veszítette el az első helyet, most megint ugyanez történt vele. Igaz, nem vezetett, de Szalay gondjának köszönhetően az ölébe hullhatott volna a győzelem. Nem hullott – viszont a pontversenyben még így is ő a bajnoki címvédő legfőbb üldözője.
Annak ellenére, hogy ezúttal a második helyet is elbukta, ugyanis Korda Erik szemfülesen kihasználta az adódó lehetőséget, és ha Szalayt nem is érte utol, Fazekast maga mögé tudta utasítani. Ami több mint amit ezeken a hosszú egyenesekkel teletűzdelt pályákon remélhetett, hiszen az ő autója ezeken háttérbe szorult az erőgépek mögött. Kiegyensúlyozott teljesítményének azonban meglett a gyümölcse.
A tereprali országos bajnokság augusztus 25-28-án a Hungarian Bajával folytatódik, amelynek eredménye a sprint világkupa értékelésébe is beleszámít majd.
Abszolút végeredmény (a magyar értékelésben) | |
1. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) | 3:13:12 |
2. Korda, Tóth Gy. (GarZone Motorsport, Nissan Pickup) | 4:02 p h. |
3. Fazekas, Horn (4x4 Off Road Club, BMW X5) | 4:33 p h. |
1. Szalay Balázs, Bunkoczi László | 138 pont |
2. Fazekas, Horn | 108 |
3. Korda, Tóth Gy. | 82.5 |