A kompenzációs súlyokat tekintve a hétvégén a Lada versenyautói lesznek a legkönnyebbek, 20 kilogrammal lesznek könnyebbek, mint a SEAT-ok, a BMW-k és a Hondák. A Chevrolet versenyzőinek továbbra is a maximum súlyt, azaz plusz 40 kilót kell vinniük a hétvége során. A világbajnoki pontverseny Yvan Muller vezeti 282 egységgel, 122 ponttal előzi meg a második helyen álló Michel Nykjaert.
A 14 futamot követően 92 ponttal a pontverseny 8. helyén álló Michelisz a portugáliai balesete óta várja, hogy visszaülhessen Hondájába, amely komoly sérüléseket szenvedett az utolsó európai állomáson, de a szerelők emberfeletti munkájának köszönhetően 90-95%-os állapotban került az Argentínába tartó konténerbe.
„Bízom benne, hogy az új pályákon mutatott formánkat hozni tudjuk Argentínában is. Alapvetően a legfontosabb az lenne, hogy azt a fejlődési ütemet fenntartsuk, amit mutattunk a szezon eleje óta – mondta Michelisz. – Szeretnék ismét a legjobb Hondás versenyző lenni a hétvégén és nagyon örülnék, ha összejönne egy dobogós helyezés. Nézve a pálya nyomvonalát, úgy érzem, erre minden esélyünk megvan, mert a kanyarok típusai hasonlítanak arra, amit láthattunk a Slovakiaringen is. Ott az autónk nagyon versenyképes volt. Remélem, hasonlóak lesznek az erőviszonyok, mint a szlovákiai vagy a magyarországi versenyhétvégén voltak.”
A program pénteken magyar idő szerint 18.30-kor kezdődik a félórás teszttel, szombaton az Eurosport2 adja a 20.45-kor kezdődő időmérőt, vasárnap 19 órától az első versenyt. A második futam 21 órától az Eurosporton lesz.