Ennek Tamás csapata, az Ibiza Racing Team örült a legjobban, hiszen nagyrészt ezeknek a pontoknak is köszönhetően az olasz alakulat feljött a csapatpontverseny 2. helyére, megelőzve az Euronova Racinget. A magyar pilóta két versenyhétvége alatt eddig 23 pontot tett hozzá az Ibiza Racing Team összterméséhez, ezen a versenyen pedig kilencet. Jelenleg pontosan ennyivel, kilenc ponttal előzi meg az olasz egylet a tabella 3. helyén álló Euronovát, így nem is lehet kérdés, hogy Tamás is komolyan előrelendítette a csapat ügyét. Mindezt úgy, hogy nem volt épp szerencséje ezen a versenyen, hiszen nem csak az első körben vesztett sokat, de később csapata bokszban elkövetett hibája folytán, vagyis önhibáján kívül is rengeteg időt és értékes pozíciókat veszített.
Kiss Pál Tamás az első doningtoni futamon a hetedik helyen végzett. A részletes beszámoló itt! |
Amilyen jól jött ki a csapat a doningtoni pontosztásból, olyan balszerencsésen alakultak a dolgok Tamás számára az egyéni pontversenyben. Miközben a magyar kiválóságot csak a rajt utáni tülekedés fosztotta meg egy dobogós eredmény lehetőségétől, addig legfőbb riválisai komoly pontmennyiséget szakítottak le a doningtoni „fáról". Így fordulhatott elő, hogy Tamás az 5.-ról átmenetileg visszacsúszott a bajnoki tabella 6. helyére. Igaz, hátránya csupán 5 pont Kevin Giovesivel szemben, így a brnói záró fordulón elvileg még bármi megtörténhet. Persze csak akkor, ha ott lesz Tamás a mezőnyben, ami egyelőre nem tekinthető biztosnak.
„Eléggé csalódott vagyok, mert sokkal többet vártam ettől a versenytől. A rajtnál sajnos hibáztam, túlpörögtek a kerekeim, de így is el tudtam fordulni a 3. helyen. Utána viszont a saját csapattársam leterelt a pályáról, egy szerintem teljesen sportszerűtlen manőverrel, így visszacsúsztam a 9. helyre. A következő körben Ghirellit megelőztem a sikánban, majd La Rocca mellett is sikerült elmennem egy jól sikerült manőverrel, így lényegében egyből mentettem a menthetőt, és sikerült több pozíciót is visszanyernem. A tempóm sem volt rossz a többiekhez képest, de aztán a bokszkiállásnál annyi időt veszítettem, hogy gyakorlatilag akkor is keresztet vethettem volna a versenyemre, ha addig az 1. helyen állok. Visszaestem 8.-nak, és onnantól már esélyesem sem volt javítani, mivel már csak kevés kör volt hátra a versenyből" – foglalta össze a 21 körös futam történéseit a miskolci pilóta.
„Nem dőlt össze a világ, és örülök, hogy megint sikerült pontokat szereznem, amivel a csapatpontverseny 2. helyére segítettem a csapatot, de őszintén szólva már bosszantanak ezek az apróságokon elúszó lehetőségek. Sajnos hiába jó a tempónk, jó rajt és jó bokszkiállás nélkül esélyünk sincs harcba szállni a dobogós pozíciókért, mert nagyon szoros a mezőny, itt nincs helye a legapróbb hibának sem. Elkeserít, hogy így ért véget számunkra ez a verseny, mert úgy érzem, az eredmények nem tükrözik vissza a bennem és az autóban rejlő potenciált, és ez versenyzőként mindig lehangoló érzéssel tölt el. Próbálom elfelejteni ezt a hétvégét, és a következő versenyen lehetőleg még erősebben, még több tapasztalattal felvértezve visszatérni" – tekintett előre Kiss Pál Tamás.
Az AutoGP idei záró fordulóját október 5–6-án rendezik, a csehországi Brnóban. Remélhetőleg Tamás ott is lehetőséget kap majd a bizonyításra.